import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

Arkusz kalkulacyjny.
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Proste bazy danych w Excelu
Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.
EXCEL podstawy (C) W.K
Arkusz kalkulacyjny Excel
Excel Wstęp do laboratorium 3..
Zadania Bazy danych.
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Excel Wykład 3.. Importowanie plików tekstowych Kopiuj – wklej Małe pliki Kolumny oddzielone znakiem tabulacji Otwieranie/importowanie plików tekstowych.
Microsoft Office Excel
Arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel.
dr hab. Ryszard Walkowiak prof. nadzw.
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym
Konkurs Ofert 2007 Instalacja oprogramowania Kopiowanie danych.
Technologie informacyjne EXCEL I
MAKRA 1.
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Tabele przestawne w Excelu
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Visual Basic w Excelu.
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Korespondencja seryjna
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
RÓŻNE OBIEKTY W PREZENTACJI, ŁĄCZA Wszelkie obiekty znajdują się na karcie Wstawianie. Przykładowo ten obrazek został dodany przez wstawienie wycinka zrzutu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wykresy
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
EXCEL Wstęp do lab. 4. Szukaj wyniku Prosta procedura iteracyjnego znajdowania niewiadomej spełniającej warunek będący jej funkcją Metoda: –Wstążka Dane:
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Kurs z Excela. Poziom podstawowy 20 i 24 kwietnia 2015 Dominik Korniluk główny specjalista Departament Polityki Makroekonomicznej Zespół ds. Analiz.
Projektowanie postaci formularza:
1. Adres względny 2. Adres bezwzględny 3. Adres mieszany.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
Formatowanie tabel w Excelu w tym formatowanie warunkowe Prezentację przygotował: Cieplucha Maciej.
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Sumy częściowe (pośrednie) Opcja automatycznego generowania podsumowań wartości w dowolnych polach dla powtarzających się (takich samych) wartości w polu.
Prowadzenie analizy danych w arkuszu
ARKUSZE KALKULACYJNE Ćwiczenia 20h.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Arkusze kalkulacyjne, poziom zaawansowany Day3
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Excel Informacje różne.
Zapis prezentacji:

import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych Excel W.K. (C) 2007

Import pliku tekstowego - 1 W.K. (C) 2007 Import pliku tekstowego - 1 Należy wybrać opcję OTWÓRZ, a następnie w okienku otwieranie, należy wybrać właściwy typ pliku - plik tekstowy

Import pliku tekstowego - 2 W.K. (C) 2007 Import pliku tekstowego - 2 Po wybraniu i zatwierdzeniu nazwy pliku tekstowego w okienku kreatora importu należy wybrać sposób oddzielania danych Dla tego przykładu wybrano typ, w którym dane stanowiące poszczególne kolumny oddzielone są znakami (w odróżnieniu od stałej szerokości kolumn)

Import pliku tekstowego - 3 W.K. (C) 2007 Import pliku tekstowego - 3 w następnym kroku należy wybrać jakim znakiem rozdzielane są dane stanowiące poszczególne kolumny Dla ułatwienia wyboru, możemy skorzystać z podglądu

Import pliku tekstowego - 4 W.K. (C) 2007 Import pliku tekstowego - 4 teraz wybieramy format danych w kolumnach, format można wybrać niezależnie dla każdej kolumny Funkcje zaawansowane to między innymi uściślenie jaki znak ma rozdzielać części całkowitą od dziesiętnej itp.

Sumy CZĘŚCIOWE - wielopoziomowe - 1 W.K. (C) 2007 Sumy CZĘŚCIOWE - wielopoziomowe - 1 (POŚREDNIE) Sumy częściowe znajdują się w: Menu-> DANE -> KONSPEKT jeżeli w pierwszym poziomie sumowana ma być wartość sprzedaży dla firm, a w drugim poziomie dla lat – dane muszą być odpowiednio posortowane Sumujemy sprzedaż dla firm

Sumy częściowe - wielopoziomowe - 2 W.K. (C) 2007 Sumy częściowe - wielopoziomowe - 2 (POŚREDNIE) Aby utworzyć następny poziom sumowania (w tym przykładzie wg lat), po ponownym uruchomieniu kreatora sum częściowych należy: wybrać odpowiednie pole – kryterium; „odhaczyć” opcję Zmień bieżące sumy częściowe

Sumy częściowe - wielopoziomowe - 3 W.K. (C) 2007 Sumy częściowe - wielopoziomowe - 3 (POŚREDNIE) Usunięcie sum częściowych

Tabela przestawna - 1 Tabelę przestawną najwygodniej jest W.K. (C) 2007 Tabela przestawna - 1 Tabelę przestawną wstawia się po wybraniu: Menu -> WSTAW -> Tabela przestawna Tabelę przestawną najwygodniej jest wstawić w nowym arkuszu

tabela przestawna - 2 Etykiety kolumn, wierszy, W.K. (C) 2007 tabela przestawna - 2 Etykiety kolumn, wierszy, filtrowanie konstruujemy poprzez zaznaczanie i przeciąganie nazw pól tabeli

tabela przestawna - 3 po zaznaczeniu etykiet W.K. (C) 2007 tabela przestawna - 3 po zaznaczeniu etykiet Excel „zadecydował” które pola będą etykietami wierszy, etykietami kolumn, a które polami danych i w wyniku działania Excela powstała tabela: pola można „poprzeciągać” myszą i ustalić etykiety wg potrzeb użytkownika

tabela przestawna - 4 Filtr Etykieta kolumn Etykieta wierszy W.K. (C) 2007 tabela przestawna - 4 Filtr Etykieta kolumn Etykieta wierszy Pole danych (wartości)

Sumy, Tabela przestawna - funkcje W.K. (C) 2007 Sumy, Tabela przestawna - funkcje Zamiast SUMY można stosować inne funkcje Sumy częściowe Tabela przestawna: po rozwinięciu menu i wybraniu pozycji Ustawienie pola wartości

W.K. (C) 2007 Konsolidacja danych - 1 Konsolidacja w Excelu jest to użycie funkcji (wykonanie operacji) uwzględniających swoim zakresem wiele arkuszy lub wiele plików skoroszytów. Konsolidację można wykonać poprzez użycie formuł lub poprzez użycie polecenia Konsoliduj. Konsolidację można wykonać również („ręcznie”) poprzez użycie polecenia Wklej specjalnie (Wartości)

Tabele z danymi MUSZĄ mieć taki sam układ. W.K. (C) 2007 Konsolidacja danych - 2 W trzech różnych plikach zgromadzone są dane sprzedaży w różnych miastach. Aby uzyskać sumę sprzedaży dane należy poddać konsolidacji. Tabele z danymi MUSZĄ mieć taki sam układ.

W.K. (C) 2007 konsolidacja danych - 3 Konsolidację najwygodniej rozpocząć poprzez otwarcie plików zawierających dane, a następnie otwarcie skoroszytu w którym dane będą skonsolidowane. W nowym arkusz z Menu-> Dane -> Narzędzia danych należy wybrać: Konsolidowanie Funkcja do wyboru zakres konsolidowanych komórek Lista odwołań konsolidacja będzie wykonana poprzez sprawdzanie etykiet utworzony będzie konspekt z formułami sumującymi

konsolidacja danych - 4 Kolejność działań W arkuszu docelowym W.K. (C) 2007 konsolidacja danych - 4 Kolejność działań W arkuszu docelowym utwórz strukturę adekwatną do arkuszy z danymi. Komórkę aktywną ustaw na początku zakresu, w którym pojawią się dane skonsolidowane

konsolidacja danych - 5 Kolejność działań W.K. (C) 2007 konsolidacja danych - 5 Kolejność działań Wybierz polecenie konsolidowanie dodaj odwołanie ustaw kursor w polu Odwołanie przejdź do arkusz z danymi i zaznacz konsolidowany obszar wykonaj ww czynności dla następnych arkuszy z danymi

konsolidacja danych - 6 Kolejność działań W nowym arkuszu W.K. (C) 2007 konsolidacja danych - 6 Kolejność działań Po dodaniu wszystkich odwołań - zatwierdź OK W nowym arkuszu uzyskaliśmy sumy

KONSOLIDACJA DANYCH - 7 jeżeli tabele źródłowe zawierają W.K. (C) 2007 KONSOLIDACJA DANYCH - 7 jeżeli tabele źródłowe zawierają wiersze lub kolumny, których nie chcemy konsolidować Należy wskazać gdzie znajdują się etykiety

konsolidacja danych - 8 do konsolidacji wybrane zostały W.K. (C) 2007 konsolidacja danych - 8 do konsolidacji wybrane zostały tylko dane o wspólnych etykietach (pomimo zaznaczenia większego obszaru)

KONSOLIDACJA DANYCH - 9 Dla arkusza docelowego jak obok Wybranie opcji W.K. (C) 2007 KONSOLIDACJA DANYCH - 9 Dla arkusza docelowego jak obok Wybranie opcji Utwórz łącze z danymi źródłowymi spowoduje …

KONSOLIDACJA DANYCH - 10 …utworzenie łączy do plików (arkuszy) W.K. (C) 2007 KONSOLIDACJA DANYCH - 10 …utworzenie łączy do plików (arkuszy) źródłowych, oraz umieszczenie w pliku docelowym danych pochodzących z arkuszy źródłowych. Zmiana danych w arkuszach źródłowych spowoduje automatyczna zmianę w arkuszu docelowym

W.K. (C) 2007 Konsolidacja danych - 11 konsolidacji można dokonać poprzez wstawienie odpowiednich formuł = [sprze_k.xlsx]Arkusz1!B3 + [sprze_b.xlsx]Arkusz1!B3 + [sprze_ch.xlsx]Arkusz1!B3 Nazwa pliku (Skoroszytu) Nazwa arkusza adres komórki

KONIEC Literatura: „Arkusze Kalkulacyjne” – ECDL-A, Mikon 2006 W.K. (C) 2007 KONIEC Literatura: „Arkusze Kalkulacyjne” – ECDL-A, Mikon 2006 „Excel 2007” – Biblia. Helion 2007