Jak nie popełnić błędu stosując akredytywę w handlu międzynarodowym Paweł Moskała REAL LOGISTICS
Prelegent Paweł Moskała Dyrektor REAL LOGISTICS Spedycja morska i lotnicza Specjalizacja – Kraje Arabskie
Czym jest akredytywa? Forma rozliczeń zagranicznych Zabezpieczeniem realizacji płatności i otrzymania towaru w przypadku handlu zagranicznego Najczęstsze określenie anglojęzyczne L/C czyli Letter of Credit
Najczęstsze problemy spotykane przy realizacji frachtu morskiego i lotniczego na bazie akredytywy
Powód ? Niesprawdzenie akredytywy pod kątem możliwości realizacji.
Możliwość wystawienia certyfikatów: Wieku statku Drogi statku (tzw. antyizraelski) Pozostałe np. seaworthy, steel construction itp.
Data ważności akredytywy – Data Załadunku Rada - Zakładać realistyczne dane Unikać planowania załadunku w ostatnim tygodniu ważności akredytywy
3. Porty Załadunku Zawężające określenie portu np. Gdynia Any Polish port Any port of Poland
Określenie w akredytywie warunku „Clean on Board” Konsekwencje takiego zapisu: Brak możliwości realizacji takiego zapisu przy frachcie kontenerowym Możliwość zastąpienia „Shipped on Board”
Zapis o umieszczaniu dokumentów handlowych przy towarze Częsta niemożliwa realizacja takiego zapisu Zapis o braku zgody na przeładunek Odmienne rozumienie przeładunku w UCP Utrudnienie realizacji w przypadku frachtu drobnicowego czy lotniczego
Ograniczenia dotyczące konkretnych linii lotniczych w przypadku frachtu lotniczego. Utrudniona czy nawet niemożliwa realizacja
Warunki specjalne przy realizacji wysyłek do Algierii. Obowiązek uzyskania certyfikatu w Bureau Veritas czy SGS Obowiązek umieszczenia etykiet świadczących o pochodzeniu produktu
Dziękujemy za uwagę