ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig 2009-2011 Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tech-Connected Teacher (TC*Teacher)
Advertisements

Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Portal EURES – baza Możliwości nauki Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Tło i uzasadnienie Ident y fikacja niszy edukacyjnej : -Brak kompetencji z dziedziny obsługi komputera i Internetu wśród młodych ludzi upośledzonych intelektualnie.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Egzamin gimnazjalny 2013 Języki obce
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Europejski Dzień Języków
Europass+ Partnerzy: f-bb Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (GR),Fundación Tripatia (ES), MEDEF Franche Comte (FR), afpa- association nationale pour.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rodziny wielojęzyczne
Społeczna Akademia Nauk
„Kompetencje zawodowe”
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
ORGANIZACJA MŁODZIEŻY ZWIĄZANEJ Z CHOROBĄ HUNTINGTONA
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SERIO Wzmocnienie umiejętności pracowników budowlanych w ramach BHP przy użyciu multimedialnego szkolenia opartego na przykładach zaczerpniętych z życia.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
E-skill Czym jest e - skill? e – skill to interaktywne szkolenie dla pracowników budowlanych, chcących uzyskać nowe kwalifikacje z zakresu zagadnień.
Język to podstawa Ucz się języków! Akcja przyznawania bezpłatnych etykiet Bożena Ziemniewicz BRITISH CENTRE Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Konferencja TVP3 27 stycznia 2012 LANGUAGE RICH EUROPE.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
CO TO JEST DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH ? Począwszy od roku 2001, 26 września obchodzony jest Europejski Dzień Języków, dzień mający przypominać o korzyściach.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Język obcy w przedszkolu
Języki mniejszościowe oraz język regionalny naszym wspólnym bogactwem – kampania promująca używanie języków mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
ShowMi ShowMi – Wyniki pilotażu Projekt realizowany w ramach programu Gruntvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Kurs - OK zeszyt.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
Europass.
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
KRAJOWE CENTRUM EUROPASS
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Absolwent UwB jako pracownik.
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Grundtvig). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną

ShowMi Zawarto ść Tło (koncepcja projektu, cele, harmonogram; ELP (w Polsce EPJ). -Europejskie Portfolio J ę zykowe oraz Paszport J ę zykowy) Produkty Pilota ż Informacja zwrotna i dyskusja

ShowMi Projekt ShowMi

ShowMi Cele Pokazanie jakie kompetencje językowe i komunikacyjne posiadają migranci/uchod ź cy* Udostępnianie posiadanych przez nich zasobów j ę zykowych samym migrantom w celach związanych z dalszym kształceniem rynkowi pracy

ShowMi Definicja Grupy Docelowej Osoby wielojęzyczne z doświadczeniem migracyjnym które uważają, że ich umiejętności językowe są niezauważone lub które nie potrafią ujawnić całego potencjału używanych przez siebie języków innych niż dominujące języki kraju goszczącego te w niekorzystnej sytuacji i/lub wykluczone z różnych aspektów życia w głównym nurcie społeczeństwa Poszukujące zatrudnienia i mozliwości kształcenia w kraju goszczącym

ShowMi Główne produkty Narzędzia do oceny i samooceny kompetencji językowych i komunikacyjnych: Language Explorer (Odkrywca Języka) w postaci List sprawdzających Language Explorer Passport - Paszport Odkrywcy Języka ulotka informacyjna dla grupy docelowej Wszystkie materiały dostępne w kilku językach

ShowMi Języki Języki, którymi posługują się partnerzy projektu: angielski, francuski, niemiecki, włoski, polski, hiszpański Języki dodatkowe: albański arabski bośniacki chiński (mandaryn) kurdyjski portugalski paszto rumuński rosyjski turecki ukraiński urdu

ShowMi Główne produkty Przewodnik dla nauczycieli i konsultantów nt. wykorzystywania materiałów z migrantami/uchodźcami, zawierający również przykłady dobrych praktyk

ShowMi Partnerzy AT: Wiener Volkshochschulen CH: FSEA DE: Thüringer Volkshochschulverband e.V. ES: Instituto de Formación Integral IT: Uczące się społeczeństwo PL: SWSPiZ Łódź UK: CILT, Krajowe Centrum Językowe UK: Nauczanie dorosłych, Lancashire

ShowMi Oczekiwania Uzmysłowić migrantom jak ważny jest ich ojczysty język dla nich samych i w społeczeństwach goszczących, włączenie edukacji dla dorosłych -> zmiana w podejściu Dodatki do istniejących materiałów (Europejski Paszport Językowy, EuroPass) - oparte na jednakowych standardach europejskich

ShowMi Plan pracy i harmonogram paźdz.-grudz – trening w każdym kraju stycz.-lip – pilotaż materiałów czerwiec 2011 – warsztat europejski (UK) lipiec-październik 2011 – informacja zwrotna i korekta materiału

ShowMi

Cele Paszportu Językowego Dokumentuje znajomość wszystkich języków obcych bez względu na sposób i miejsce ich nauki Oparty na CEF- Europejski System Opisu Kształcenia Językowego

ShowMi Europejski system opisu kształcenia językowego

ShowMi Funkcje jakie pełni Paszport Odkrywcy Języka dokumentuje umiejętności językowe określonego zakresu języków z uwzględnieniem różnych sposobów uzyskania znajomości języka we wszelkich zakresach umiejętności różnego rodzaju cele znajomości języka zgodnie ze standardami europejskimi – pozwala na korzystanie z innych narzedzi dokumentujących

ShowMi Stanowi skrót Paszportu Językowego oparty na CEF -> powszechnie przyjęty Paszport Europejski dostępny online uznawalność na terenie całej Europy

ShowMi Charakterystyka Europejskiego Portfolio Językowego Cele EPJ Wykorzystanie list kontrolnych Wady w wypadku korzystania przez migrantów

ShowMi Odkrywca Języka

ShowMi Pilotaż od stycznia do lipca 2011

ShowMi Plany Przynajmniej 1 kurs dla migrantów Zaangażowanie 150 migrantów ze wszystkich krajów Wykorzystanie materiału w pilotażu Ewaluacja pilotażu (co funkcjonowało, co wymaga udoskonalenia, czego brakuje) Narzędzia ewaluacyjne Platforma uczenia się Moodle

ShowMi

ShowMi Dziękujemy za uwagę Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania Biuro Projektu : 42/