Furnel Travel International System Furnel Travel System Furnel Travel System wspomagający obsługę ruchu turystycznego firmy Furnel Travel International
Wstęp ogólny System Furnel Travel
Dziedzina problemu firma zajmuje się organizowaniem wycieczek w Polsce i Europie Środkowej (tzw. tour operator) zatrudnia ponad 50 pracowników zadania firmy: planowanie i tworzenie gotowych wycieczek organizacja konferencji Incentive organizacja szkoleń językowych za granicą System Furnel Travel
Obszar modelowania Obszar aktywności 4 Obszar aktywności 1 Zarząd Dyrektor Finansowy Dział Księgowy Dział Produktu Dział Biletów Sekretariat Dział Indywidualny Dział Wycieczek Grupowych Dział Konferencji Inc. Dział Szkoleń Językowych skandynawsko - brytyjski francuski włoski hiszpański rosyjski niemiecki amerykańsko - japoński Obszar aktywności 2 Obszar aktywności 3 System Furnel Travel
Opis poszczególnych OA Dział Produktu (OA1) Celem działu produktu, składającego się z dwóch pracowników głównych i dwóch współpracowników (tzw. support), jest negocjowanie cen m. in. z hotelami i przedsiębiorcami oferującymi odpłatny przewóz grup. Podpisywanie umów dotyczących zakupu przez firmę innych usług to kolejne obowiązki tego działu. Jest on ponadto odpowiedzialny za generowanie zestawień danych potrzebnych działom wycieczek grupowych i klientów indywidualnych, przygotowywanie cenników standardowych ofert (z wliczoną marżą) oraz sprawdzanie kalkulacji stworzonych przez pracowników innych działów w przypadku tworzenia ofert indywidualnych. System Furnel Travel
Opis poszczególnych OA Dział Klientów Indywidualnych, Grupowych oraz Konferencji Incentive (OA2) Dział indywidualny zajmuje się organizacją wycieczek dla pojedynczych turystów (rozumianych tutaj jako grupy do 5 podróżnych) ze wszystkich krajów, w których działa firma – wyjątkiem jest Francja, której obywatele są obsługiwani przez odpowiedni dział wycieczek grupowych. Działy wycieczek grupowych są podzielone w zależności od obszarów geograficzno – językowych, które obsługują. Zadaniem pracowników jest organizacja wycieczek dla grup zagranicznych – zgodnie z prezentowaną ofertą, a także realizowanie specjalnych zamówień na życzenie klienta. Dział Konferencji Incentive. Modyfikując istniejące programy konferencji lub tworząc zupełnie nowe, pracujący w tym dziale osoby dostosowują plany do wymagań klienta – firmy chcącej wysłać pracowników na konferencję. System Furnel Travel
Opis poszczególnych OA Dział Szkoleń Językowych (OA3) Dział szkoleń językowych ma za zadanie organizację wyjazdów w celu nauki języków obcych. Wyjazdy te są przeznaczone dla młodzieży licealnej - „Szkoła Średnia za Granicą” i studentów głównie w trybie Work & Travel. „Szkoła Średnia za Granicą” jest projektem międzynarodowej wymiany kulturowej przygotowanej przez zagraniczne fundacje i organizacje edukacyjne dla młodzieży uczącej się. Ideą programu jest rok lub semestr nauki w zagranicznej szkole średniej i pobyt u rodziny goszczącej. System Furnel Travel
Opis poszczególnych OA Dział Biletów (OA4) Do jego zakresu zadań należy wyszukiwanie połączeń lotniczych i kolejowych na wybranej przez klienta trasie, jednak tylko w granicach naszego kraju. Dział ten nie zajmuje się komunikacją międzynarodową. Na wybrane przez klienta połączenia zostają zakupione bilety u przewoźnika, a następnie sprzedawane klientowi. Sprzedaż taka prowadzona jest głównie dla klientów indywidualnych, gdyż grupy zorganizowane zazwyczaj posiadają własny środek transportu. System Furnel Travel
Zakres odpowiedzialności systemu Nasz system będzie miał za zadanie wspomaganie zadań wykonywanych przez pracowników firmy Furnel Travel. System ma umożliwiać sprawną współpracę z bazą danych (np. dodawanie do niej nowych elementów, przeszukiwanie jej pod kątem różnych zapotrzebowań). Innym jego zadaniem ma być generowanie różnego rodzaju dokumentów krążących wewnątrz firmy, jak i wysyłanych poza nią, których tworzeniem dotychczas zajmowali się pracownicy. System Furnel Travel
Baza danych System Furnel Travel
Baza ofert – BD1 W bazie ofert są przechowywane wszelkie informacje o oferowanych przez firmę propozycjach wycieczek. System Furnel Travel
Baza klientów – BD2 Baza klientów zawiera informacje o klientach, którzy już korzystali z usług „Furnel Travel” oraz tych, którzy właśnie nawiązują współpracę. Należy rozdzielić klientów indywidualnych i firmy ze względu na różnice danych. Klienci pochodzą przeważnie z krajów zagranicznych, dlatego należy wprowadzić specjalny klucz identyfikacyjny. System Furnel Travel
Baza zamówień – BD3 Wszelkie dane mające znaczenie podczas realizacji złożonego przez klienta są zachowywane w bazie zamówień lub są przez nią dostępne. Główną tabelą bazy jest tabela „zamowienia”. Aby mieć możliwość zdobycia informacji o uczestnikach wycieczki wprowadzono połączenie N:M między tabelą archiwum_wycieczek a wycieczkowicze. Przy realizacji bazy danych połączenie takie może być zrealizowane za pomocą tzw. spinacza. System Furnel Travel
Archiwum – BD4 Do archiwum przenoszone są informacje o zrealizowanych zamówieniach. Aby mieć możliwość zdobycia informacji o uczestnikach wycieczki wprowadzono połączenie N:M między tabelą archiwum_wycieczek a wycieczkowicze. Przy realizacji bazy danych połączenie takie może być zrealizowane za pomocą tzw. spinacza. System Furnel Travel
Baza podmiotów zewnętrznych – BD5 W bazie tej przechowywane są dane firm zewnętrznych takich jak hotele, muzea itp. Potrzebne są one głównie do kontaktu, rezerwacji miejsc noclegowych i biletów wstępu oraz dokonywania przelewów i wystawiania faktur. System Furnel Travel
Baza cen usług – BD6 Baza zawiera ceny usług oferowanych przez firmy zewnętrzne. System Furnel Travel
Baza danych http://www.student.agh.edu.pl/~lecyk/bd2/baza1.jpg System Furnel Travel
Znormalizowana baza danych http://www.student.agh.edu.pl/~lecyk/bd2/baza2.jpg System Furnel Travel
Koniec System Furnel Travel