KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011.
Znaki informacyjne.
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Znaki informacyjne.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Przygotowała mgr inż. Ewa Lorek
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Ścieżki Rowerowe.
Szansa na uratowanie ludzkiego życia
Prezentacja – Daria Staś
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Znaki poziome.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
Konsultacje Społeczne, 06-07/09/20071 PROJEKT TRASY KRASIŃSKIEGO na odcinku plac Wilsona ul. Budowlana wraz przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Znaki Drogowe Test.
Przygotowanie projektu technicznego
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Linia pojedyncza przerywana
ZNAKI INFORMACYJNE TEST.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
Znaki Ostrzegawcze.
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
MANEWRY.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Etap 1 Warszawa, wrzesień 2011.
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Chełmno, 2 grudnia 2014 r. ORGANIZATORZY Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego.
Znaki drogowe!.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Kalendarz 2020.
1 SKUTECZNE DZIAŁANIA ODDOLNE Inicjatywa Obywatelska LUDZIE DLA MIASTA Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP Oddział Gorzów Wielkopolski Mgr inż. arch.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
PUBLICZNE DROGI GMINNE O CHARAKTERZE LOKALNYM I NAWIERZCHNI GRUNTOWEJ Wprowadzenie, akty prawne DROGA PUBLICZNĄ – jest droga zaliczona na podstawie ustawy.
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
ZEBRANIE WIEJSKIE ZAKRĘT, R.. WYNIKI BADANIA POTRZEB INWESTYCYJNYCH MIESZKAŃCÓW ZAKRĘTU, PRZEPROWADZONEGO PRZEZ RADNĄ ALEKSANDRĘ RUTKOWSKĄ.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Rozbudowa skrzyżowania zwykłego na skrzyżowanie typu rondo drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra – Radomyśl Wielki – Mielec z drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Zadanie dofinansowane w ramach
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Majster S.A. POWIERZCHNIE HANDLOWE DO WYNAJĘCIA MAJSTER JAWORZNO Majster S.A.
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1219N
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013

PLAN Wstęp – trochę historii Uspokojenie ruchu – aspekt społeczny Narzędzia – jak ruch uspokajać Problemy Przyjęte rozwiązania W I W II W IIa Ocena i uwagi DYSKUSJA USPOKOJENIE RUCHU BĄDŹ ROZWAŻNY

DHV+RoyalHaskoning=DHV RoyalHaskoning DHV Polska + Hydroprojekt = DHV Hydroprojekt

WSTĘP Uspokojenie ruchu od samego początku (lata 60) było inicjatywą oddolną – wywodzącą się od mieszkańców Mieszkańcy (miasto Delft – Holandia) chcieli zlikwidować dominację ruchu samochodowego w ich bezpośrednim otoczeniu Założono utrudnienie ruchu samochodom i ułatwienie pieszym i rowerzystom Ulice osiedli mieszkaniowych powinny być naturalnym przedłużeniem terenu przydomowego (przedłużenie domu mieszkańców)

INICJATYWA ROZPRZESTRZENIA SIĘ 1976 – zatwierdzenie ogólnych zasad uspokojenia ruchu przez administrację w Holandii 1983 – Holandia wdraża uspokojenie ruchu jako najlepsze wytyczne do projektowania dróg lokalnych i dojazdowych (zabudowa mieszkaniowa) Pojawiają się strefy ruchu uspokojonego – 30km/h i 20m/h w Wielkiej Brytanii 1990 – w Niemczech i Holandii istnieje ponad 3 500 dróg z uspokojonym ruchem, 300 w Japonii, 600 w Izraelu

PROJEKT – Część techniczna ASPEKT SPOŁECZNY USPOKOJENIE RUCHU Osiedla Grzybowego SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA SAMORZĄD PROJEKT – Część techniczna

NARZĘDZIA Podniesienie / wyeksponowanie krawężników Mediany – rozdzielenie pasów ruchu Wysepki dla pieszych Zadrzewione wysepki Parkowanie przy ulicach Zawężanie pasów ruchu Blokowe przejścia dla pieszych Zmniejszanie promieni łuków wyokrąglających na skrzyżowaniach Pasy dla rowerzystów Ronda (małe i mini) Modyfikacja skrzyżowań Zakończenia pasów dzielących na skrzyżowaniach (wyokrąglenia) Modyfikacja zjazdów Redukcja liczby pasów Malowane mini ronda Platformowe progi zwalniające (bramy wjazdowe) Podniesione skrzyżowania Krótkie rozdzielenia pasów ruchu Pasy dzielące przy poszerzeniach na łukach Połowiczne przegradzanie jezdni Szykany dławiące ruch Szykany na skrzyżowaniach Progi zwalniające Ulice jednokierunkowe

PROBLEMY TRANZYT Uspokojenie i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu Transport publiczny

Przyjęte rozwiązania WI

Przyjęte rozwiązania WII

Przyjęte rozwiązania WIIa

Ocena i uwagi Zatoki autobusowe w wariancie WI „Łamane” pierwszeństwo na skrzyżowaniach Odcinki jednokierunkowe na ul. Sosnowej Klasy ul. Sosnowej (D) i Muchomorowej (L) Przebudowa istniejących progów

DYSKUSJA

KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO DZIĘKUJE ZA UWAGĘ