narzędzie w językowych pracach projektowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Śmiech to zdrowie… ale i nauka.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
TIK w szkole podstawowej MAPY MYŚLOWE i MAPY POJĘĆ
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Zasady pracy metodą projektu
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Tworzenie prezentacji multimedialnej
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Programowanie dla każdego
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Zapis prezentacji:

narzędzie w językowych pracach projektowych Komiks narzędzie w językowych pracach projektowych

Czym jest komiks? forma graficzna – rysunek + tekst literacki szereg obrazków wykorzystujących specyficzny język, uproszczenia, symbole obraz jest dominujący

Dlaczego komiks? Służy do dokumentowania Może być wykorzystany do interpretowania sytuacji społecznych, wydarzeń historycznych pomaga dokonać analizy i syntezy wiedzy Pomaga zdobywać umiejętności krytycznego odbioru mediów Jest nowym sposobem motywowania Łączy edukację ze świetną zabawą Pomaga wdrożyć uczniów do podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów Promuje myślenie kreatywne Zachęca do komunikowania się za pomocą mowy, pisma, symboli Integruje umiejętności z wielu przedmiotów Pozwala łączyć opanowane umiejętności z atrakcyjnym komunikatem medialnym

Elementy komiksu Kadr Plan Bohaterowie Ujęcie Teksty w dymkach Komentarze autora

Etapy tworzenia komiksu Wybierz aplikację przygotuj scenorys: zaplanuj kadry (ramki z obrazem), ich liczbę i rozmieszczenie, dymki z dialogami, komentarze autora Wybierz postaci z galerii, tło Wykonaj komiks (tło, mimika, gestykulacja bohaterów) Zaprezentuj wyniki swojej pracy

Jak wykorzystać komiks w nauce języka obcego ? Opowiadania żartów i anegdot Ćwiczenie słownictwa, gramatyki i funkcji językowych Dodawanie początku i końca gotowych historii Nowych historii Prowadzenie dziennika Naj (największe osiągnięcie, porażka, niespodzianka Szczególny dzień

Trudności? Czy uczeń będzie zainteresowany opowiedzeniem historii? Czy uczeń ma dostęp do Internetu, komputera? Czy umie pracować w Internecie? Czy wystarczy czasu na realizację projektu? Czy uczeń respektuje prawa autorskie?

Zadania dla nauczyciela Określenie projektu Określenie sposobów i kryteriów oceny Wybranie grup, zajęć dla realizacji projektu Sformułowanie instrukcji dla uczniów Zapoznanie uczniów z zadaniem, narzędziami Monitorowanie Ewaluacja

Komiks – korzyści dla edukacji Ułatwia zapamiętywanie Pomaga zrozumieć historię dzięki obrazowi Stanowi zachętę dla pisania dialogów Wzbogaca umiejętność czytania, pisania, myślenia Rozwija kreatywność Stanowi trening dla rozwijania decyzyjności Rozwija umiejętności organizacyjne Służy ocenie i ewaluacji

Komiks cyfrowy Narzędzia: Technologie wpłynęły drastycznie na proces tworzenia komiksów: Ułatwiają wykorzystanie wszystkich mediów Ułatwiają tworzenie Ułatwiają publikowanie i odtwarzanie Narzędzia: MakeBeliefsComics ToonDoo Comic Creator StoryBoard That StripCreator WriteComic Bubblr Power Point Comic Life Bubblesnaps