Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Opracowała: Joanna Dembowa. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Motywacja do nauki.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Idea oceniania kształtującego
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
RODZICE W SZKOLE.
Ocenianie i klasyfikowanie w szkołach artystycznych
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sprawdzian szóstoklasisty
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie Analiza wyników nauczania w kształceniu zintegrowanym I sem. rok szk. 2006/2007 Szkoła Podstawowa im. ks. Jerzego Popiełuszki w Chodnowie

I etap kształcenia Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 19 kwietnia 1999r. w kl. I - III szkoły podstawowej została wprowadzona ocena opisowa. Rozporządzenie to dotyczy oceniania, zobowiązuje nauczycieli do rozpoznawania poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych, wynikających z programów nauczania oraz do formułowania oceny.

Rozporządzenie MEN z dnia 19 kwietnia 1999r. Zgodnie z wyżej wymienionym rozporządzeniem klasyfikowanie końcowo roczne w klasach I - III szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia w danym roku szkolnym i ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej oraz oceny zachowania, przy czym obie oceny są ocenami opisowymi.

Dla ucznia:

Między innymi ocena szkolna spełnia funkcję sumującą Ocenianie semestralne, roczne Ocena informuje nauczycieli, uczniów, rodziców i szkoły wyższego szczebla o poziomie opanowania umiejętności wynikających z programu na koniec jakiegoś okresu czy cyklu.

Ocena opisowa Zawiera informacje o osiągnięciach uczniów, podane w formie pisemnej wypowiedzi; Jak każda nowość w oświacie, ocena opisowa została przyjęta przez nauczycieli, rodziców i dzieci z zainteresowaniem, ale też z pewnym sceptycyzmem a czasem nawet niechęcią.

Czym jest ocena opisowa? To ustna, bądź pisemna informacja na temat osiągnięć i trudności ucznia; Ocenianie ma służyć przede wszystkim informowaniu o jakości edukacyjnych dziecka w porównaniu z celami kształcenia na danym etapie rozwoju. Zatem podstawowe zadanie to dostarczenie dziecku informacji, jakie umiejętności już opanowało, co potrafi oraz z czym sobie radzi, jakie ma trudności i jakie działania ma podjąć, aby te problemy pokonać. Uczeń od początku pobytu w szkole ma prawo do rzetelnej informacji zwrotnej o efektach aktywności edukacyjnej. Jeśli ma świadomość własnych osiągnięć i trudności w szkole i wie, jakie działania podjąć, aby przezwyciężyć problemy, to w większym zakresie może samodzielnie kształtować własny rozwój.

Ocena opisowa Ocena opisowa mimo upływu czasu budzi wiele emocji wśród samych nauczycieli,  ale i rodziców. Wydaje się jednak, że nowy system oceniania w klasach młodszych zyskuje coraz więcej zwolenników. Rodzice powoli zaczynają rozumieć sens i potrzebę oceniania opisowego. Ocena opisowa to rzeczywiście obiektywizm, sprawiedliwość i indywidualne podejście do każdego dziecka.

Ocena opisowa w klasach I-III Niebezpieczną stroną posługiwania się przez nauczyciela tylko oceną opisową jest to, iż często rodzice nie zdają sobie sprawy czy ich dziecko zostało ocenione pozytywnie czy też negatywnie. Pomocne w tym są znaczki lub słowa bieżącego oceniania. Ocena opisowa dziecka w kształceniu zintegrowanym jest przedstawiana w różnych szkołach odmiennie.

Ocenianie uczniów w kl. I-III w Szkole Podstawowej w Chodnowie W naszej szkole stosujemy system oceniania słowno-obrazkowy. Zgodnie ze Szkolnym Systemem Oceniania mamy sześć różnych poziomów: Wspaniale Bardzo dobrze Dobrze Postaraj się Pracuj więcej

Co o ocenie opisowej myślą rodzice? (wyniki ankiety) Większość rodziców (90%) dostrzega korzyści płynące ze stosowania oceny opisowej: obserwowanie postępu dziecka w nauce, ukierunkowanie do dalszej pracy nad rozwojem ucznia, eliminowanie niezdrowej rywalizacji, precyzyjną opinię o pracy ucznia, mniej stresującą dla dzieci, pełną informację o rozwoju dziecka - o brakach w wiadomościach i umiejętnościach z podaniem sposobów ich uzupełnienia, dziecko z deficytami nie odczuwa, że jest słabsze, może szybciej zaakceptować siebie, odblokować się, chętnie chodzi do szkoły, uczniowie pozyskują umiejętności w dowolnym tempie, rodzice mogą współuczestniczyć w rozwoju intelektualnym swego dziecka.

Przeciwnicy oceny opisowej /pozostałe 10%/ motywują swój wybór stwierdzeniami: ocena cyfrowa jest bardziej czytelna, mobilizuje ucznia do pracy, wysokie oceny (5 i 6) są nagrodą dla ucznia, który się napracował, pozwala ocenić postępy dziecka na tle klasy, nie przygotowuje do oceny cyfrowej w klasach programowo wyższych, co później stresuje ucznia, ocena w postaci cyfry  dała im możliwość „szybkiego wglądu” w osiągnięcia ucznia, bez wnikliwej analizy postępów w nauce.

Ocena opisowa  do rodzica Jest to ocena semestralna opisująca półroczną pracę dziecka. Zawiera dokładne informacje o jego rozwoju emocjonalno - społecznym, zaangażowaniu, postępach w edukacji oraz osobistych osiągnięciach. Posiada również wskazówki do dalszej pracy.

Na etapie nauczania początkowego uczeń powinien osiągnąć takie kompetencje jak: z zakresu edukacji polonistycznej - płynne czytanie, czytanie ze zrozumieniem, uważne słuchanie innych, poprawne pisanie pod względem ortograficznym i gramatycznym, redagowanie prostych tekstów, poprawne wypowiadanie się, rozpoznawanie części mowy, rozróżnianie rodzajów zdań; z zakresu edukacji matematycznej - dodawanie i odejmowanie oraz mnożenie i dzielenie w zakresie 100, dodawanie i odejmowanie oraz mnożenie i dzielenie sposobem pisemnym, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych oraz nietrudnych zadań złożonych, wykonywanie obliczeń związanych z mierzeniem, ważeniem, kalendarzem, zegarem, pieniędzmi; rozpoznawanie figur geometrycznych; z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej - orientacja w otaczającej rzeczywistości społecznej i przyrodniczej.

Wykres wyników nauczania w zakresie umiejętności: mówienia, czytania i pisania uczniów klasy III po I semestrze roku szk. 2006/2007

Wykres wyników nauczania w zakresie umiejętności matematycznych i przyrodniczych uczniów klasy III po I semestrze roku szk. 2006/2007

WYKRES OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW KL. II W I SEMESTRZE R. SZK WYKRES OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW KL.II W I SEMESTRZE R. SZK. 2006/2007 W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI - CZYTANIA, PISANIA, MÓWIENIA

Bardzo dziękuję za uwagę Opracowała: Dyrektor szkoły – Halina Cygan