Studia przypadków: strategie sieci/łańcuchów dostaw wybranych, wiodących, światowych firm Toyota Honda, Chrysler, Smart, Benetton, Inditex.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Zarządzanie operacjami
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
A.Pocztowski, Akademia Ekonomiczna w Krakowie
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
…metody rozwiązywania problemów [kryminalnych] społeczności lokalnych
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Sesja piąta SIECI DOSTAW.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Na podstawie J.Wilkin ,,Czym jest ekonomia polityczna dzisiaj”
Otoczenie systemu produkcyjnego
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Zarządzanie strategiczne
M&M ENGINEERING S.C. Firma M&M Engineering powstała z pomysłu dwóch inżynierów zrodzonego z pasji projektowania i wdrażania w rzeczywistość myśli technicznej.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Prezentacja opisuje mechanizm pracy
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Nie trać czasu na marnotrawstwo
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Historia Opla Autor: Bartek Boruc.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki
SYSTEM PRODUKCYJNY ZPP AUTO
Planowanie przepływów materiałów
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
TPS – rdzeń współczesnych koncepcji zarządzania
istotne cechy kryterium:
Koncepcja Just-in-Time
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
REENGINEERING Mariusz Kucharski Tomasz Koniszewski.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Toyota production system
Toyota Production Systems
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Komórka przepływu jednej sztuki w kształcie litery U
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
PROGRAMY ROZWOJU DOSTAWCÓW na podstawie: red. M
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
PROGRAM ROZWOJU DOSTAWCÓW HONDA - BP AUTOR: SYLWIA KONECKA 1 PROGRAM ROZWOJU DOSTAWCÓW HONDA - BP AUTOR: SYLWIA KONECKA.
1 PROBLEMY DECYZYJNE KROTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI.
Katedra Logistyki i Transportu
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
Typy i formy organizacji produkcji Jednostkowa Seryjna Masowa Niepotokowa - Gniazda technologiczne Potokowa Gniazda przedmiotowe Linie produkcyjne.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
S IECI I STRATEGIE W LOGISTYCE MSU, III semestr, rok akademicki 2008/2009 – ćwiczenia mgr Sylwia Konecka Katedra Podstaw Logistyki, ul. Szyperska 3/6 Tel.8.
Rys. 4. 5S w procesie produkcyjnym – narzędzia LEAN
Kryminologia, ćwiczenia nr 5 Leszek Baran
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Nasz wpływ na kwestie globalne
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Zarządzanie energią w rozproszonej strukturze WYTWARZANIA
E-commerce w obszarach miejskich - problemy i wyzwania dostaw na Allegro.pl Jakub Kaczmarski
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Studia przypadków: strategie sieci/łańcuchów dostaw wybranych, wiodących, światowych firm Toyota Honda, Chrysler, Smart, Benetton, Inditex.

Toyota – na podstawie: J. K. Liker, Droga Toyoty Toyota – na podstawie: J.K. Liker, Droga Toyoty. 14 zasad zarządzania wiodącej firmy produkcyjnej świata, MT Biznes, Kraków 2005, oraz red. M. Ciesielski, Instrumenty Zarządzania Łańcuchami Dostaw, PWE, W-wa 2009

Toyota Sakichi Toyoda wynalazł pierwszy w Japonii mechaniczny warsztat tkacki, który zrewolucjonizował krajowy przemysł tekstylny. W styczniu 1918 r. Sakichi założył spółkę Toyoda Spinning & Weaving Company. W 1924 r. z pomocą swojego syna Kiichiro Toyody zbudował automatyczny warsztat tkacki. Dwa lata później założył zakład Toyoda Automatic Loom Works, firmę macierzystą Toyota Group, będącą do dzisiaj centralną jednostką keiretsu Toyoty. Podobnie jak jego ojciec Kiichiro był innowacyjnym wizjonerem. Zainwestował 100 000 funtów, które Sakichi Toyoda otrzymał za sprzedaż praw patentowych do automatycznego warsztatu tkackiego i stworzył fundament dla Toyota Motor Corporation (TMC), która powstała w roku 1937. Pierwsza oficjalnie importowana do Europy Toyota pojawiła się w 1963 r. w Danii.

just-in-time (JIT) - produkcja dokładnie na czas, Doskonałość operacyjna firmy związana jest ze stosowaniem takich narzędzi i metod jak: just-in-time (JIT) - produkcja dokładnie na czas, kaizen – ciągłe doskonalenie się, jidoka – uwidacznianie problemów[1], heijunka – wyrównana produkcja. Przyczyniły się one do rozwoju „szczupłego wytwarzania” (ang. lean manufacturing). System produkcji Toyoty to swoiste dla tej firmy podejście do wytwarzania. Można je zobrazować na schemacie „domu systemu produkcji Toyoty” [1] ang. autonomation „autonomiczna autonomika – kontrolne zatrzymanie procesu, maszyna automatycznie wykrywa defekty obrabianej części i wówczas automatycznie zatrzymuje się. W systemie Toyoty do zatrzymania procesu upoważnieni są pracownicy wykonawczy”

Dom systemu produkcji Toyoty

Zasada 1. Opierać decyzje w zarządzaniu na dalekosiężnej koncepcji – nawet kosztem krótkoterminowych wyników finansowych Wykraczać poza myśl o zarabianiu pieniędzy Wytwarzać wartości dla klienta, społeczeństwa i gospodarki Mieć poczucie odpowiedzialności Działać z wiarą we własne siły

„Jeśli w wytwarzaniu opartym na zasadzie przepływu jednej sztuki pojawia się jakiś problem, zatrzymuje się cała linia produkcyjna. W tym sensie jest to bardzo kiepski system wytwarzania. Kiedy jednak produkcja zatrzymuje się, wszyscy są zmuszeni do natychmiastowego rozwiązywania problemu. Tak więc członkowie zespołu muszą myśleć, a dzięki myśleniu rozwijają się i stają się lepszymi członkami zespołu i ludźmi.” Teruyuki Minoura, były prezes Toyota Motor Manufacturing North America

Zasada 2. Stworzyć ciągły i płynny proces ujawniania problemów Przeprojektować procesy robocze, aby zapewnić ich ciągły przepływ generujący dużą wartość dodaną. Starać się wyeliminować – najlepiej całkowicie – okresy bezczynności etapów procesu roboczego czy ich oczekiwania na kogoś, kto je zrealizuje Stworzyć szybki przepływ materiału i informacji oraz powiązać ludzi i proces w taki sposób, by problemy ujawniały się z chwilą ich powstania Uczynić przepływ widocznym elementem całej kultury organizacji. Jest to klucz do prawdziwego procesu ciągłej poprawy oraz rozwoju ludzi

Straty w systemie wartości