dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
Ekorozwój.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
„Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Kwiecień 2014 r. Debata.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
TIK w pracy nauczyciela
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
„Ławeczki Korytarzowe”
Obserwacja wybranych uczniów
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik Życie z sekundnikiem dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik

Ten warsztat jest po to, żeby… …mając dane z badań, wspólnie zastanowić się nad miejscem metod aktywnych i metody badawczej w codziennej praktyce nauczania.

Centrum Nauki Kopernik współpraca z nauczycielami Centrum Nauki Kopernik

metoda badawcza Co to jest?

Jakie korzyści dla uczniów wynikają ze stosowania metod aktywizujących?

Ustalcie w podgrupach, który z argumentów Was najbardziej przekonuje. Napiszcie na kartce jeden, najważniejszy argument, który przekona rodziców, że warto pracować na lekcjach metodami aktywnymi. Czas: 2 minuty Ustalcie w podgrupach, który z argumentów Was najbardziej przekonuje. Czas: 5 minut

Co musi się zdarzyć na każdej lekcji przyrody?

Ile zależy od nauczyciela?

Średnia 35,6%

Ile сzasu lekcji warto poświęcać na doświadczenia?

Ile Waszym zdaniem trwa zazwyczaj na lekcji doświadczenie lub eksperyment?

Klasówka z obwodów elektrycznych

Gdyby cała szkoła trwała tylko 45 minut… ile czasu zajęłyby metody aktywne?

Wyobraź sobie, że semestr trwa tylko 45 min Wyobraź sobie, że semestr trwa tylko 45 min. Ile czasu z tych 45 minut zajęłyby: administracja i organizacja, wprowadzenie do lekcji, praca metodą podającą, praca metodą aktywizującą i praca metodą doświadczeń, podsumowanie lekcji, sprawdzanie wiedzy?

praca metodą podającą 19 min 38 s administracja, organizacja, inne 7 min 22 s praca metodą aktywizującą 5 min 31 s praca metodą doświadczeń 3 min 57 s wprowadzenie do lekcji 3 min 39 s sprawdzanie wiedzy 2 min 36 s podsumowanie lekcji 1 min 16 s

Co z tego wynika dla nas…

Kto uważa, że… Podstawa programowa przyrody daje dużo przestrzeni do realizacji doświadczeń na lekcji. Myślenie i rozumowanie są ważniejsze niż konkretne treści zawarte w programie nauczania. Żadne, nawet najbardziej aktywizujące pomoce dydaktyczne, nigdy nie zastąpią dobrego podręcznika.

Do zobaczenia w Koperniku 