KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Standardy etyczne w pracy doradcy dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii.
BIOETYKA Krzysztof G. Jeziorski.
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Dobre zachowanie jest to zespół norm zachowania obowiązujących wszystkich ludzi niezależnie od ich wieku i okoliczności w jakich się znaleźli. Co oznacza.
„Urząd Miasta Zielonka miejscem pracy i dialogu”
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Regulacje prawne z zakresu ochrony pracy.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
„Wszelka praca wykonywana z zamiłowaniem jest szczęściem,
Normy praktyki zawodowej
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Skąd pochodzą zasady moralne?
ETYCZNE ASPEKTY PRACY SOCJALNEJ Dr A. Weissbrot-koziarska
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
Społeczna odpowiedzialność biznesu
ETYKA SĘDZIEGO PIŁKI SIATKOWEJ
Organizacja i zarządzanie firmą
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
ETYKA ŻYCIA SPOŁECZNEGO
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Psychologia w zarządzaniu
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Tadeusza Kościuszki w Świebodzinie
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Pojęcie instytucji społecznej
Kultura - słowo o wielu znaczeniach
Praca socjalna z osobami starszymi w środowisku
Kompetencje Moralne Wszystko to co w życiu ważne
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Kodeks Etyki Aptekarza Rzeczpospolitej Polskiej
Zagadnienie wadliwej pomocy czyli jak nie pomagać… Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
System ocen pracowników
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
The Leader in Me.
Zasady etyki prawniczej
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Etyka Patrycja Zalewska.
Lekcja dla klasy z elementami bioetyki
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Relacja prawnik - klient
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Etyka zawodowa prawników - wprowadzenie
Etyka zawodowa prawników - wprowadzenie
Etyka adwokacka i etyka radców prawnych
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Kodeks etyczny nauczyciela
Zasada lojalności.
Konflikt interesów.
Zajęcia niedopuszczalne oraz konflikt interesów
Zasada lojalności.
Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?. Etyka zawodowa, czy wiem co to jest?
Nauka administracji mgr Karina Pilarz.
Kultura współczesnego świata
Relacja prawnik - klient
Zapis prezentacji:

KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ

PODSTAWOWE POJĘCIA Etyka Etyka biurowa PODSTAWOWE POJĘCIA Zachowanie etyczne Kultura organizacyjna Etyka zawodowa Kultura

w danej zbiorowości społecznej Etyka nauka o moralności ogół ocen i norm moralnych przyjętych w danej zbiorowości społecznej

to zachowanie, które mieści się w ogólnie przyjętych normach Zachowanie etyczne to zachowanie, które mieści się w ogólnie przyjętych normach Społecznych.

obejmuje to wszystko, co w zachowaniu się i wyposażeniu Kultura obejmuje to wszystko, co w zachowaniu się i wyposażeniu członków społeczeństw ludzkich stanowi rezultat zbiorowej działalności. tworzy charakterystyczne dla danego społeczeństwa wzory postępowania.

ETYKA ZAWODOWA I KULTURA ORGANIZACYJNA Etyka zawodowa to zespół norm i dyrektyw (zasad) wynikających z tradycji zawodu, kultury narodowej, z podstawowych wskazań etycznych przyjętych w danym społeczeństwie, a zastosowanych do wykonania danego zawodu. Kultura organizacyjna to wzór przekonań, oczekiwań i wartości organizacyjnych widoczny w codziennych praktykach.

to zbiór zasad moralnych, obowiązujących osobę pracującą Etyka biurowa to zbiór zasad moralnych, obowiązujących osobę pracującą w biurze z racji wykonywanego zawodu. to zasady określające, co wolno, a czego nie można uczynić, mając na uwadze dobro instytucji, klienta czy innego Podmiotu.

ZASADY ETYKI ZAWODOWEJ zasada tajemnicy zawodowej zasada tajemnicy powiernictwa zasada dobra klienta zasada odpowiedzialności moralnej

PODSTAWOWE ZASADY ETYKI ZAWODOWEJ zasada tajemnicy powiernictwa - jeżeli usługodawca nie chce stracić zaufania klienta i nie stracić go jako „źródła” przynoszącego dochód, musi pamiętać o zachowaniu dyskrecji w przypadku, gdy klient dzieli się osobistymi problemami czy troskami, zasada dobra klienta, obejmuje takie działania jak: rzetelne informowanie klienta o wszystkich elementach sprawy, informowanie również o tym, co jest złe w danym towarze, danie możliwości reklamacji, odwołania, dobre wrażenie – staramy się stworzyć przed klientem wizerunek godny zaufania, przekonać go, że dbamy o jego interes.

PODSTAWOWE ZASADY ETYKI ZAWODOWEJ zasada tajemnicy zawodowej - klient ma pełne prawo do poszanowania swej prywatności, usługodawca jest moralnie zobowiązany nie czynić niczego, co mogłoby tę prywatność naruszyć, zasada odpowiedzialności moralnej - nawołuje do krytycyzmu wobec siebie, przyznawania się do błędów oraz działań niwelujących nasze błędy. Człowiek popełnia błędy, może od nich uciekać lub je naprawiać. Nie należy zrzucać winy na innych, ale przyjąć na siebie odpowiedzialność moralną, a co za tym często idzie, również zawodową, czy nawet karną. Może to stanowić podstawę odpowiedzialności dyscyplinarnej lub służbowej. Obejmuje zachowania niezgodne z etyką zawodową lub przewinienia służbowe w zakresie dyscypliny pracy.

FUNKCJE ETYKI ZAWODOWEJ podnoszenie prestiżu grupy zawodowej regulowanie relacji w grupie zabezpieczenie przed pokusami FUNKCJE ETYKI ZAWODOWEJ określenie stosunku do przedmiotu pracy

POSTAWY INTERPERSONALNE I SPOŁECZNE postawa społecznej użyteczności postawa społecznego zaangażowania postawa zespołowości podstawa społecznej gospodarności postawa społecznej otwartości postawa społecznej dyscypliny

POSTAWY INTERPERSONALNE I SPOŁECZNE postawa społecznej dyscypliny – umiejętność i gotowość podporządkowania się np. własnym postanowieniom czy poleceniom osób kierujących pracą; postawa społecznej użyteczności „nie bierz więcej niż dajesz”, gotowość do inicjatywy i twórczego działania, umiejętność oceniania pracy własnej i innych; podstawa społecznej gospodarności – świadomość trudu zawartego w rezultatach pracy ludzkiej oraz racjonalne gospodarowanie majątkiem własnym czy firmy.

POSTAWY INTERPERSONALNE I SPOŁECZNE postawa społecznego zaangażowania – pełnienie ról społecznych w życiu zawodowym, wrażliwość na problemy zespołu, czyli czynne uczestnictwo w życiu zespołu; postawa społecznej otwartości – umiejętność sprawiedliwego oceniania niezależnie od osoby, jednakowe traktowanie innych ludzi i zespołów; postawa zespołowości – dbałość o dobre stosunki z tymi, z którymi wypadło nam współpracować, o odpowiednią atmosferę współpracy, lojalność, szacunek dla odmiennych przekonań i poglądów.

Etyka i kultura w pracy zawodowej jest ważnym elementem kształtującym poprawne relacje nie tylko między pracownikami, między pracownikami a przełożonym, ale i między pracownikami a klientami firmy.