Komunikacja interpersonalna najważniejszym elementem komunikacji marketingowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Komunikacja interpersonalna
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Komunikacja interpersonalna najważniejszym elementem komunikacji marketingowej w bibliotece Bogumiła Urban.
AUTOPREZENTACJA.
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Komunikacja interpersonalna Część I
Planowanie i przygotowanie wystąpień publicznych
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Wystąpienia publiczne.
Wyzwania przedsiębiorczości
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Kompetencje komunikacyjne
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Zadawanie pytań.
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Umiejętność obserwacji.
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 „Choroby” informacyjne Paweł Perekietka.
Postawa asertywna.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Świadome tworzenia wizerunku
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
METODY KOMUNIKOWANIA SIĘ NA PRZESTRZENI WIEKÓW
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikowania się.
Metody komunikacji ludzi
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
PRZEMOC I AGRESJA.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Komunikacja interpersonalna najważniejszym elementem komunikacji marketingowej

Poznanie drugiego człowieka jest interaktywnym procesem zachodzącym miedzy poddawaną analizie jednostką lub grupą jednostek a obserwatorem (obserwatorami) wyposażonymi w narzędzia interpretacji zachowania. Wiesław Łukaszewski „Wielkie pytania psychologii”

KOMUNIKACJA - w podstawowym rozumieniu jest to porozumiewanie się słowne. Szersze pojmowanie tego terminu to wszystko, co nas dotyczy. Podstawowe choć nie jedyne elementy komunikacji to nadawca, przekaz informacyjny i odbiorca. Rolą nadawcy jest nadanie jednoznacznego przekazu, a zadaniem odbiorcy odebranie go. Komunikacja jest podstawowym narzędziem marketingowym. Komunikacja – podstawowy element marketingu

Komunikacja marketingowa jest formą komunikacji społecznej, która służy zaspakajaniu potrzeb przez szeroko rozumianą ofertę rynkową. Zespól informacji (sygnałów), które instytucja emituje z równych źródeł w kierunku swoich klientów i innych podmiotów otoczenia marketingowego. Zintegrowana komunikacja marketingowa winna być procesem. Istota komunikacji marketingowej

Obsługa klientów (czytelników, użytkowników); Wystąpienia publiczne: konferencje, seminaria, uroczystości, rocznice, prezentacje; Targi, wystawy, giełdy; Sponsoring; Spotkania biznesowe; Komunikacja masowa (artykuły prasowe, press releases, konferencje prasowe, wywiady), w tym ujęciu mówimy o public relations; Komunikacja w grupie pracowniczej, zebrania, spotkania integracyjne – marketing personalny. Formy komunikacji marketingowej interpersonalnej

Reklama we wszelkiej formie; Komunikacja marketingowa w Internecie; Materiały promocyjne: foldery, informatory, gadżety. Formy komunikacji marketingowej nie mające charakteru komunikacji interpersonalnej

Wszystkim pracownikom powinno zależeć, na takim obrazie naszej organizacji w oczach użytkowników, który przekłada się na największe korzyści dla niej, wspiera realizację jej misji i celów strategicznych.

Kompetencje komunikacyjne są rozumiane jako umiejętności komunikowania myśli, wizji, informacji, intencji, deklaracji, skarg, nagan. Niezbędnym elementem kompetencji komunikacyjnych jest zdolność do nawiązywania stosunków z ludźmi i ich podtrzymywania, empatia i asertywność. Kompetencje komunikacyjne

Inteligencja emocjonalna - świadomość własnych emocji i odczuć, zdolność do świadomego panowania nad nimi oraz świadomość odczuć i potrzeb innych ludzi, połączona ze zdolnością do skutecznego radzenia sobie z nimi. Inteligencja emocjonalna

„Kiedy ludzie zbierają się, aby wspólnie pracować (…) można mówić (…) o grupowym ilorazie inteligencji, ogólnej sumie zdolności i umiejętności wszystkich wchodzących w skład tej grupy osób.” Daniel Goleman „Inteligencja emocjonalna”

Komunikacja odbywa się na trzech płaszczyznach (trzy kanały komunikacji): werbalnej – sam komunikat słowny w jego warstwie semantycznej; wokalnej – warstwa dźwiękowa komunikatu, parajęzyk czyli wysokość głosu, artykulacja, tempo, siła głosu, śmiech, westchnienia itp... niewerbalnej (pozawerbalna) – mowa ciała i proksemika. Kanały komunikacji

Na podstawie kryterium czasu i przestrzeni, w których znajdują się nadawca i odbiorca, rozróżniamy kilka rodzajów komunikacji: bezpośrednia i osobista – rozmowa; bezpośrednia i nieosobista – rozmowa telefoniczna, komunikatory, sms, e, listy; pośrednia (medialna); dwu i więcej stopniowa. Rodzaje komunikacji

1.Reguła zrozumiałości; 2.Reguła poprawności gramatycznej; 3.Reguła ekonomiczności (unikanie zbędnych powtórzeń); 4.Reguła ekspresyjności (pokazanie swych odczuć w stosunku do przekazu); 5.Reguła uprzejmości i aprobaty (okazywanie życzliwości i akceptacji); 6.Reguła skromności (unikanie wywyższania się); 7.Reguła atrakcyjności treści. Zasady komunikacji werbalnej

1.Biograficzny - wiek, płeć, doświadczenie; 2.Biologiczny – choroba itp... 3.Kulturowy – wychowanie, wykształcenie, różnice językowe, postawy, wartości; 4.Informacyjny – odbiorca rejestruje i zapamiętuje to, czego spodziewa się usłyszeć a czasami odrzuca to, co jest w sprzeczności z jego doświadczeniem lub potrzebami; 5.Emocjonalny – przenoszenie stosunku emocjonalnego nadawcy lub odbiorcy na komunikat, stereotypy, przedwczesne osądy; 6.Uwagi – fizyczne bodźce zakłócające; Filtry komunikacji

7.Słowne: a)przerost formy nad treścią; b)parajęzyk - wysokość głosu, artykulacja, tempo, siła głosu; c)metakomunikaty - kilka warstw znaczeniowych, pojawiają się modyfikatory werbalne: tylko, jedynie, oczywiście, naturalnie, naprawdę, rzeczywiście; d)rozpraszające myśli: można zrozumieć 400 słów na minutę, gdy wypowiada się znacznie mniej, np. 125 – 175 słów na minutę umysł się nudzi, następuje dialog z samym sobą; e)słowa i zdania wyzwalające. Filtry komunikacji

Słuchacze reagując na wypowiedz mówcy, przesyłają jej/mu sygnały zwrotne, które mogą mieć charakter: 1.werbalny, przybierając postać pytań lub uwag; 2.niewerbalny, znajdując wyraz w zmarszczeniu brwi, śmiechu, uśmiechu, zaskoczeniu. POKAŻ SWOJĄ ODPOWIEDŹ. Aktywne słuchanie jako element komunikacji

Zadawaj mądre pytania. Rozmawiaj. Pytania zadaje się w celu: uzyskania informacji; weryfikowania informacji; sprawdzenia, czy ktoś tę informacje posiada; skupienia się na innym niż nasz punkt widzenia; testowania sposobu umyślenia swojego i innych; podtrzymania czyjegoś poczucia wartości; budowanie atmosfery otwarcia i zaufania. Aktywne słuchanie jako element komunikacji

Identyfikowanie czynników Co analizujemy:  Cechy formalne: wiek, płeć, wykształcenie, zawód, zaplecze kulturowe;  Cechy psychologiczne: przekonania, postawy, wartości.  Analiza wstępna.  Analiza bieżąca podczas wystąpienia. INICJATORZY I RESPONDENCI POLUB SWOJE AUDYTORIUM Analiza odbiorców

1.„Podstawowy błąd atrybucji”- ważniejsze są czynniki osobowościowe niż sytuacyjne. 2.„Błąd działającego obserwatora” – przestajesz być obiektywny, gdy jesteś w środku sytuacji. 3.„Błąd autopercepcji”- tendencje samoobronne: a)mój sukces – atrybucja osobowościowa („moja zasługa”); b)moja porażka – atrybucja sytuacyjna („jestem bez winy, to sytuacja”). Błędy w ocenie siebie i innych

Efekt pierwszeństwa – najlepiej oceniamy pierwszych; Efekt świeżości – odwrotność efektu pierwszeństwa, najlepiej oceniamy ostatnich; Efekt uporczywości – trudno zmienić pierwsze wrażenie; Efekt samo spełniającego się proroctwa (błąd Pigmaliona); Efekt aureoli (halo); Błędy w ocenie siebie i innych

Transfer stereotypu estetycznego – osoby ładne, przystojne, eleganckie oceniane są wyżej niż osoby, których wygląd zewnętrzny nie wydaje się aż tak pociągający; Błąd liberalizmu lub nadmiernej surowości; Ocenianie według wysiłku włożonego w realizację, a nie według efektów; Projekcja – własne cechy przenosimy na innych; Efekt kontaktu – wspólne spędzanie czasu wpływa na ocenę. Błędy w ocenie siebie i innych

1.Zadeklaruj dobrą wolę; np.:.. „Spróbujmy się porozumieć...”; 2.Zacznij od obszarów, które nie budzą kontrowersji; 3.Zaproponuj pewne kryteria oceny; 4.Przedstaw sprawę z różnych stron - zamglenie; 5.Postaraj się zapracować na opinie osoby wiarygodnej; 6.Powołaj się na sprawdzone opinie ekspertów lub weryfikowalne źródła informacji; 7.Postaraj się rozbroić rozmówcę poczuciem humoru. Jak postępować z wrogo nastawionymi słuchaczami?

Należy przestrzegać pewnych zasad: przełożony powinien ważne dla pracownika i instytucji informacje przekazywać sam, bez zbędnej zwłoki, powinien okazywać szacunek i zrozumienie dla potrzeb i intencji pracownika, stwarzać warunki do otwartego wyrażania poglądów i akceptować sytuację, gdy opinie te nie są zgodnie z jej/jego poglądami …. Sposobem na ułatwienie komunikacji mogą być spotkania, zebrania różnego typu, na przykład team briefing – krótkie zebrania całego zespołu lub coachingu, czyli wspieraniu starszego (wiekiem, doświadczeniem lub stażem pracy) menadżera lub innej osoby. Komunikacja przełożony – podwładny

Wiele badań ale i nasza codzienna praktyka pokazuje, że większe powodzenie w pracy i życiu osobistym odnoszą osoby życzliwe, towarzyskie, zrozumiałe i przewidywalne dla innych. I oczywiście komunikatywne. Wnioski na zakończenie