Interesariusze przedsiębiorstwa Majster-Plus s.c.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Finanse przedsiębiorstwa (3)
Budżetowanie kapitałów
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Technik ekonomista.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Istota konkurencji w internecie …
Technik Ekonomista „Sztuka ekonomii polega na tym, by spoglądać nie tylko na bezpośrednie, ale i na odległe skutki danego działania czy programu; by śledzić.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Wsparcie dla rozwoju technologii
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Ocena projektów inwestycyjnych
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
INSTYTUCJI FINANSOWYCH
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
1. Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” Program został opracowany w oparciu o:  przepisy prawa UE rozporządzenie PE i Rady nr 1303/2013 w sprawie wspólnych.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Referaty do PFP Rodzaje przedsiębiorstw podział przeds. wg rodzaju działalności, wielkości, celu, formy prawnej, struktury organizacyjnej, relacji.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
E-turystyka w sektorze publicznym
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Interesariusze przedsiębiorstwa Majster-Plus s.c. Autorzy: Rafał Kwol Marcin Nyga

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa ZARZĄD Jacek Jarocki Ilona Jarocka Dział zamówień i zakupów 1 pracownik Dział napraw i reklamacji 2 pracowników Dział produkcji i sprzedaży 2 pracowników

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo korzysta z struktury liniowej Składa się z dwóch stanowisk kierowniczych oraz pięciu stanowisk robotniczych Zaprzeczenie zasady jedności rozkazodawstwa

Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa Do wad należy zaliczyć: Potrzebna duża wiedza w części kierowniczej – rekrutacja, płace, ocena pracowników Duża centralizacja władzy i uprawnień Ryzyko „paraliżu” firmy w przypadku nieobecności kadry kierowniczej

Interesariusze przedsiębiorstwa Grupa interesariuszy Ilość Opis Zarząd (Jacek Jarocki, Ilona Jarocka - Pracownicy) 2 Są to osoby zajmujące się prowadzeniem firmy i są jednocześnie jej właścicielami. Zajmują się rekrutacją, kontrola pracowników, negocjacją kontraktów, marketingiem oraz rozliczaniem płac. Dział zamówień i zakupów (Pracownicy) 1 To pracownik odpowiedzialny za zamawianie niezbędnych materiałów oraz ich dbanie o ich terminową dostawę w celu zapewnienia ciągłości działalności. Dział napraw i reklamacji To pracowniczy zajmujący się oceną i ewentualnym uwzględnianiem zgłoszonych przez klientów reklamacji. Do ich zadań należy także usługowa część właściwej działalności przedsiębiorstwa – naprawy.

Interesariusze przedsiębiorstwa Grupa interesariuszy Ilość Opis Dział produkcji i sprzedaży (Pracownicy) 2 Są to pracownicy odpowiedzialni za rozliczanie sprzedanych produktów z końcowymi odbiorcami oraz zajmują się także montażem zamówionych towarów w domu/siedzibie klienta. Klienci indywidualni (Klienci) 80 - 90 /m-sc Jest to głównie ludność lokalna z Rudy Śląskiej i okolicznych miast. Przeciętny klient firmy to osoba w wieku od 25 do 45 lat z dochodami na poziomie 3000-4500 złotych brutto. Klienci instytucjonalni 5 – 10 /m-sc Są to głównie instytucje publiczne (Urząd Miasta, Urząd Skarbowy itp.) oraz firmy prywatne, które mają zamiar wyposażyć swoje siedziby.

Interesariusze przedsiębiorstwa Grupa interesariuszy Ilość Opis Firmy Drewmax, Soma, Senator (Dostawcy) 3+ To firmy współpracujące z przedsiębiorstwem zajmujące się dostarczaniem materiałów, gotowych produktów, a nawet gotowych zestawów do montażu. Pełnią oni też rolę podwykonawców firmy, która zajmuje się jedynie pośrednictwem. Firmy Caution, Meble Falke, Kega (Konkurenci) Są to przedsiębiorstwa konkurujące bezpośrednio z firmą na lokalnym rynku. Działają z firmą w wspólnie w zakresie B+R oraz organizują wspólne działania promocyjne. Ich udział w rynku jest podobny do Masjter-Plus. Urząd Skarbowy w Rudzie Śląskiej (Instytucje państwowe) 1 To instytucja zajmująca się rozliczaniem zeznań podatkowych firmy i regulowaniem jej zobowiązań wobec państwa.

Interesariusze przedsiębiorstwa Grupa interesariuszy Ilość Opis Bank Zachodni WBK (Instytucje zewnętrzne) 1 Bank zajmujący się prowadzeniem rachunku firmy oraz jej kredytowaniem. Biuro rachunkowe „Ekspert” Firma zewnętrzna, której zadaniem jest prowadzenie księgowości firmy. Telewizja kablowa Sileman (Media) Firma zajmująca się działalności na rynku mediów. Jest ona głównym współpracownikiem firmy przy prowadzeniu kampanii reklamowych, a także partnerem w akcjach sponsoringu rozmaitych wydarzeń na terenie miasta.

Systemy zarządzania interesariuszami Grupa interesariuszy Wejście Wyjście Zarząd Poświęcanie czasu i wysiłku na prowadzenie działalności firmy i załatwianie spraw z tym związanych. Wypracowywanie zysku, który przewyższa alternatywne opcje zarobkowania oraz możliwość samorealizacji. Pracownicy wykonawczy Praca na rzecz firmy w ramach ustalonych godzin. Wynagrodzenie uzyskiwane za efekty pracy oraz możliwość korzystania z oferty firmy „po kosztach”. Klienci Zapłata za zakupione produkty oraz wykonane usługi, która jest przychodem firmy. Uzyskanie zamówionych produktów na czas oraz gwarancja wysokiej jakości usług.

Systemy zarządzania interesariuszami Grupa interesariuszy Wejście Wyjście Dostawcy Podwykonawstwo produktów dla firmy oraz dostarczanie zamówionych dóbr. Terminowe realizowanie płatności oraz hurtowe ilości zamawianych produktów. Konkurenci Wspólna praca w zakresie B+R oraz organizacja wspólnych działań promocyjnych. Partycypacja w programach organizowanych przez konkurentów oraz częściowe ponoszenie kosztów wymienionych wcześniej działań. Instytucje państwowe Rozliczanie firmy z jej zaległości podatkowych oraz dbanie o terminowość ich regulacji. Podatki płacone przez firmę są przekazywane na rzecz państwa, a z nich regulowane są płace dla pracowników instytucji.

Systemy zarządzania interesariuszami Grupa interesariuszy Wejście Wyjście Bank Zachodni WBK Umożliwia działalność firmy dzięki prowadzeniu jej rachunku bankowego oraz pozwala na finansowanie inwestycji dzięki kredytowaniu. Prowizja dla banku za wykonywanie usług dla firmy oraz odsetki z udzielonych kredytów. Biuro rachunkowe „Ekspert” Zajmuje się rachunkami firmy co daje właścicielom więcej czasu na realizację innych zadań związanych z firmą. Miesięczna opłata dla biura za prowadzenie księgowości przedsiębiorstwa. Media Ułatwia i umożliwia prowadzenie kampanii reklamowej, a także pokrywa część kosztów związanych ze sponsoringiem. Pokrycie części kosztów związanych ze sponsoringiem oraz przychody ze sprzedaży czasu antenowego oraz miejsc na ogłoszenia.

Analiza interesariuszy Interesariuszy firmy można podzielić ze względu na trzy najistotniejsze kryteria Podział ze względu na możliwość oddziaływania na interesy firmy Możliwość oddziaływania na interesy firmy Mała Średnia Duża - Biuro rachunkowe - Telewizja kablowa Sileman - Urząd Skarbowy - Konkurenci - Pracownicy - Dostawcy - Zarząd - Bank Zachodni WBK - Klienci

Analiza interesariuszy Podział interesariuszy ze względu na artykulację ich własnych interesów Artykulacja własnych interesów Mała Średnia Duża - Telewizja kablowa Sileman - Konkurenci - Pracownicy - Bank Zachodni WBK - Biuro rachunkowe - Dostawcy - Zarząd - Klienci - Urząd Skarbowy

Analiza interesariuszy Podział interesariuszy za względu na stopień istotności dla interesów organizacji Stopień istotności dla organizacji Interesariusze operacyjni Interesariusze taktyczni Interesariusze strategiczni - Klienci - Biuro rachunkowe - Pracownicy - Konkurenci - Telewizja kablowa Sileman - Dostawcy - Zarząd - Urząd Skarbowy - Bank Zachodni WBK

Analiza interesariuszy Przedsiębiorstwo i jego działania są bardzo zdywersyfikowane pod względem oddziaływania na swoich interesariuszy Żadna z omówionych grup interesariuszy nie jest pomijana przy planowaniu taktycznym i strategicznym przyszłej działalności przedsiębiorstwa

Analiza interesariuszy Największy nacisk kładzie się na dbanie o wartości i cele klientów, dostawców, zarządu oraz banku przedsiębiorstwa Wynika to z ich bardzo dużego wpływu na ciągłość działania i rozwoju firmy Mniej istotne dla firmy są wartości i cele konkurencji oraz mniej znaczących partnerów (biura rachunkowego i telewizji kablowej Sileman)

Wartości interesariuszy Zarząd: Możliwość samozatrudnienia Niezależność Realizacja marzeń Dostawcy: Terminowość opłat za produkty Długotrwała współpraca Zaufanie do kontrahentów Pracownicy: Bezpieczeństwo zatrudnienia Dobre warunki pracy Wkład w rozwój firmy Wspólne wartości: Ciągłość działania firmy Rozrost i rozwój przedsiębiorstwa

Konkurenci: Współpraca nad wspólnymi projektami Mobilizacja do rozwoju Możliwość szybszego wdrażania innowacji Wspólne wartości: Zwiększenie efektywności działania Inwestycje i projekty Media: Promocja lokalnych produktów Rozwój regionu Bank Zachodni WBK: Współpraca z lojalnym i wypłacalnym klientem Wspieranie rozwoju polskiej przedsiębiorczości Stabilizacja wpływów Biuro rachunkowe: Stabilizacja na rynku poprzez długoterminowe umowy z klientami Dostarczanie rzetelnego produktu Urząd Skarbowy: Regulacja rozliczeń między firmą a państwem Utrzymanie płynności budżetu państwa Ograniczenie „szarej strefy”

Cele działalności przedsiębiorstwa Zarząd: Generowanie zysku Zapewnienie stabilizacji i bezpieczeństwa egzystencji Pracownicy: Zapewnienie wynagrodzenia za pracę Kształtowanie warunków samorozwoju i samorealizacji Dostawcy: Kształtowanie dobrego wizerunku Zapewnienie ciągłości dostaw Regulowanie płatności bez generowania kosztów Wspólne cele: Rozwój i wzrost zyskowności firmy Ekspansja na nowe rynki

Konkurenci: Wspólny rozwój w zakresie nowych technologii Uzyskanie przewagi konkurencyjnej Obniżenie kosztów rozwoju i promocji Wspólne cele: Wzrost płynności finansowej przedsiębiorstwa Kontynuacja współpracy z dotychczasowymi interesatiuszami Media: Realizacja wspólnych projektów sponsorskich Uzyskanie korzystnych warunków dla działań marketingowych Bank Zachodni WBK: Uzyskanie nowych źródeł finansowania Wykorzystanie efektu dźwigni finansowej Biuro rachunkowe: Uzyskanie usługi zapewniającej większą efektywność działania kierownictwa firmy Minimalizacja kosztów związanych z obsługą finansów firmy Urząd Skarbowy: Regulacja zobowiązań wobec państwa Działanie w ramach prawnych określonych przez kodeks cywilny

Łańcuch wartości M.E. Portera Infrastruktura firmy A ) nacisk na przywództwo na rynku lokalnym B ) stałe wsparcie kierownictwa dla rozwoju firmy C ) słaba dywersyfikacja profilu działalności D ) połączenie tradycji i nowych technologii w procesie działań firmy

Łańcuch wartości M.E. Portera Zarządzanie zasobami ludzkimi A ) prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie rozwoju ich kompetencji i znajomości rynku B ) zapewnienie przestrzegania zasad BHP na terenie miejsca pracy C ) organizacja systemu wynagrodzeń opartego na efektach

Łańcuch wartości M.E. Portera Rozwój technologiczny A ) współpraca z lokalnymi firmami na rzecz nowych metod obróbki drewna B ) monitorowanie zapotrzebowania rynkowego C ) inwestycje w nowe, innowacyjne produkty

Łańcuch wartości M.E. Portera Zaopatrzenie A ) wykorzystanie ekonomiki skali w realizacji usług B ) efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów C ) prowadzenie systemu monitorowania zapotrzebowania na dostawy

Łańcuch wartości M.E. Portera Logistyka zewnętrzna i wewnętrzna A ) system monitorowania dostawy do klienta B ) rezygnacja z magazynowania zbyt dużej ilości produktów na rzecz zmniejszenia kosztów C ) system transportu zorganizowany w własnym zakresie

Łańcuch wartości M.E. Portera Działania operacyjne i usługi posprzedażowe A ) nastawienie działań firmy na maksymalizowanie poziomu jakości oferty B ) program gwarancji na udzielane usługi C ) oferta montażowa oraz naprawcza skierowana do klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych

Łańcuch wartości M.E. Portera Marketing i sprzedaż A ) stałe kontakty z klientami za pomocą spotkań osobistych oraz strony internetowej B ) działania promocyjne przy współdziałaniu z lokalną telewizją C ) wykorzystanie sieci marketingu szeptanego

Społeczne warunki zewnętrzne Dostępność zasobów A ) wysoki poziom podaży pracy na lokalnym rynku w razie rozwoju firmy B ) łatwy dostęp do materiałów i gotowych produktów C ) słabe bariery dostępu do nowych rozwiązań technologicznych

Społeczne warunki zewnętrzne Zapotrzebowanie lokalne A ) duża różnorodność i szczegółowość potrzeb klientów B ) niski poziom ekstrawagancji w wyborze produktów – trzymanie się powszechnie uznanych standardów C ) zapotrzebowanie na produkty z różnych przedziałów cenowych

Społeczne warunki zewnętrzne Branże wspierające A ) rozwój inicjatywy reprezentantów branży mającej na celu utworzenie ciała pełniącego funkcję łącznika z rządem B ) łatwość w nawiązywaniu nowych kontaktów handlowych z dostawcami

Społeczne warunki zewnętrzne Kontekst dla realizacji strategii firmy i rywalizacji na rynku A ) rynek silnie konkurencyjny oparty na poszanowaniu przeciwników B ) wspólne inicjatywy badawcze C ) współpraca na rzecz ograniczenia kosztów promocji branży

Dziękujemy za uwagę