SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Advertisements

W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Ul. Kuźnicza Wrocław
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Wpływ szachów na rozwój ogólny dzieci i młodzieży
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Z okazji Ś wi ą t Bo ż ego Narodzenia w naszej szkole odbyły si ę warsztaty plastyczne dla klas 1-3 prowadzone przez Panie z firmy Werbena.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Witamy! w Gimnazjum Gminnym im. Janusza Korczaka w Sosnówce. Zapraszamy na prezentację, życzymy miłego odbioru :-)
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Wykonała : Zuzanna Tomaszewska Aktywność fizyczna i jej wpływy na zdrowie.
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
EWA NYCNERSKA- OPIEKUN PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH GRANTÓW OBYWATELSKICH W CENTRUM KULTURY W JEDLINIE ZDROJU W ROKU 2014/2015.
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
GO Ś CIE W Ś WIETLICY 18. Grudnia odwiedzili nas uczniowie z gimnazjum dzia ł aj ą cy przy STOWARZYSZENIU NA RZECZ DZIECI, M Ł ODZIE Ż Y I RODZIN „BLI.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
FORMY WYPOCZYNKU -BIERNY -CZYNNY. -BIERNY - OGLĄDANIE TELEWIZJI - GRANIE NA KOMPUTERZE - CZYTANIE KSIĄŻEK - MALOWANIE - GRANIE NA INSTRUMENTACH.
Prof. nadzw. dr hab. Radosław Ignatowski Zakład Rachunkowości Międzynarodowej, Katedra Rachunkowości Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki 1 Prezentacja.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Idealna szkoła z TIK 1.Tablety zamiast podręczników 2.Tablice interaktywne 3.Sprawnie działające komputery 4.Tablety dla każdego ucznia w każdej sali lekcyjnej.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Mgr Agnieszka Wnuk KRĘGOSŁUP Mgr Agnieszka Wnuk
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2015/ Rozpoczęcie roku szkolnego Egzamin próbny klasy Vdwa razy w roku 3. Egzamin próbny klasy VIraz w miesiącu.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Moja Patronka. J. Karpińska, P. Ratajczak, A. Zając DROGA DO PATRONA i PIEŚNI MOJEJ SZKOŁY! "...Jam jest Polska, Ojczyzna twoja, ziemia Ojców, z której.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Przedstawienie o ż yciu w XIX wieku pt. „Dzi ewczyny ró ż e i zegary”Obsada Ania – Karolina Romejko Ania – Karolina Romejko Genowefcia – Paulina Dymek.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Op racowanie Bernarda Kowalska Spotkanie z pszczelarzem.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Im. prof. Jana Karskiego. Publiczne Gimnazjum nr 18 w Ł odzi im. prof. Jana Karskiego ul. Emilii Plater Ł ód ź tel/fax
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
JAK CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM???. Gdzie „mieszka” czytanie ze zrozumieniem?
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
Rola książki w życiu człowieka
Książki są jak towarzystwo, które sobie człowiek dobiera.
Andrzejki, Sesja zdjęciowa- prezentacja kostiumu.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Debata Klasowa Temat: Kodeks 2.0
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Czytanie Książek i nie tylko… .
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Dlaczego warto czytać?.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym

Czym s ą szachy? Szachy to narz ę dzie stymuluj ą ce rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka, kształtuj ą ce jego osobowo ść i pozwalaj ą ce na rozwój twórczego potencjału, który drzemie w ka ż dym młodym człowieku.

Co daj ą dzieciom szachy?  Szachy rozwijaj ą zainteresowania  Wyzwalaj ą, pobudzaj ą aktywno ść twórcz ą  Rozwijaj ą pami ęć i uwag ę  Ucz ą konsekwencji i wytrwało ś ci w działaniu

Uczestnicy zaj ęć W naszej szkole zaj ę ciami szachowymi obj ę ci byli zgodnie z planem zaj ęć uczniowie klas pierwszych oraz uczniowie klas trzecich na kole szachowym. Dla ka ż dej z grup była to jedna godzina w tygodniu.

Klasa I a

Klasa I b

Klasa I c

Jak pracowały dzieci? Dzieci poznawały szachownic ę oraz linie poziome, pionowe i przek ą tne.

Jak pracowały dzieci? Dzieci zapami ę tywały nazwy pól i sprawnie odszukiwały je na szachownicy.

Jak pracowały dzieci? Rozgrywaj ą c partie szachowe pami ę tały o przestrzeganiu zasady „fair play” i ch ę tnie bawiły si ę „drewnianym wojskiem”.

Jak pracowały dzieci? Pierwszoklasi ś ci umiej ę tnie korzystali z ksi ąż ek szachowych zapami ę tuj ą c mi ę dzy innymi takie poj ę cia szachowe jak:  szach  mat  bicie w przelocie  promocja pionka  roszada  inne

Jak pracowały dzieci? Dzieci wykonywały równie ż inne ć wiczenia zwi ą zane z utrwalaniem poznanych poj ęć szachowych, np. zapis pól w odpowiednich miejscach na szachownicy.

Koło szachowe Uczestnicy koła szachowego poprzez utrwalanie zasad gry mieli mo ż liwo ść poszerzenia wiedzy szachowej.

Dzieci ucz ą ce si ę gra ć w szachy dostrzegaj ą w nich przede wszystkim zabaw ę, nie zdaj ą c sobie sprawy, ż e bawi ą c si ę drewnianym wojskiem ucz ą si ę i doskonal ą swoje umysły. Ponadto poznaj ą c zasady gry wykazuj ą si ę zdyscyplinowaniem i wyobra ź ni ą oraz wyzwalaj ą w sobie aktywno ść twórcz ą. Uczniowie poznaj ą podstawy i taktyk ę gry w szachy, a tak ż e ukierunkowywane s ą na własny sposób my ś lenia. Podsumowuj ą c...

Dzi ę kujemy za uwag ę... Mirosława Ż ółta ń ska Karina Szczepaniak