Wykład 3 KULTURA GLOBALNA  MASOWA  POPULARNA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Topology of the World Trade Web. Świat jako twór stawiający wysokie wymagania Świat staje się globalną wioską- global village Ogromne znaczenie handlu.
Patriotyzm przyszłości.
Mieszkańcy Afryki i ich problemy Jak jest? Jak powinno być?
Konstruktywizm.
Teoria krytyczna.
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW Wybrane problemy socjologii etniczności (nr 15): Zakończenie i podsumowanie.
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
Rynek światowy i globalny system gospodarczy
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 9 Prawa własności i ich znaczenie w gospodarce (cz. 3)
Czy demokracja sprzyja wzrostowi gospodarczemu?
Czynniki wzrostu gospodarczego w krajach Afryki
Otoczenie systemu produkcyjnego
PRAWA CZŁOWIEKA.
Samorząd terytorialny
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
GENEZA I MECHANIZM SAMOREGULACJI W DEMOKRACJI REPREZENTACYJNEJ
Chroń środowisko Jak dasz rade , To twój ostatni świat.
Migracja.
PRAWA CZŁOWIEKA Prawa człowieka jest to zespół podstawowych, niezbywalnych i uniwersalnych praw przysługujących człowiekowi bez względu na rasę, religię,
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Wprowadzenie do studiów kulturowych
Prawa dziecka.
Możliwość korzystania z bogactwa kultury artystycznej jest jednym z wielkich osiągnięć współczesnych społeczeństw demokratycznych. Możliwość uczestniczenia.
Naród i postawy wobec narodu
Fenomen Internetu (nieprzebrane źródło informacji)
Globalizacja.
Album fotograficzny WARSZAWA
Błogosławiony Jan Paweł ll- człowiek modlitwy
Rozmyślanie przy porannej mgle ….
…– myślę o najbliższych
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
Słowo Życia Październik 2014.
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Podstawy rekreacji WYKŁAD IV
Międzynarodowe stosunki kulturalne
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
"Przyjaciel Lasu" Hubert Kotewa Szkoła Podstawowa nr 4
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Prawa Człowieka na świecie.
Stoisz u naszych drzwi Stoisz u naszych drzwi, kołaczesz długo, Słowa życia wiecznego masz, Kto Twój usłyszy głos i drzwi otworzy, Będzie trwał w Tobie,
Kto handluje z kim?.
BENEDYKT XVI KATECHEZA W CZASIE AUDIENCJI GENERALNEJ 11 MAJA 2011 R. O MODLITWIE.
METODY KOMUNIKACJI.
Skierniewice, Al. Niepodległości 4 tel. (0-46) , (0-46) fax. (0-46)
ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE PROBLEM NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNYCH
Filozofia wieku Jeśli nie przeczytać ją do końca, dowiedzieć się, że stracił dzień naszego życia. Ale jeśli czytasz to kończy, mam - Ta prezentacja wyśle.
DOBRA EKONOMICZNE Przestrzeń fizyczna i społeczna otaczająca człowieka składa się z „rzeczy”. Niektóre z tych rzeczy mogą stać się „dobrami ekonomicznymi”.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Dobro publiczne (dobro wspólne) – – ujęcie teorii klasycznej i pola nowelizacji (komunikat) dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Naród To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp… Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
Naród  To zorganizowana zbiorowość ludzi o wspólnych dziejach, pochodzeniu itp…  Każdy naród dąży do posiadania własnego państwa.
Klasyczna i neoklasyczna szkoła w ekonomii a szkoła historyczna OŚWIECENIE (porządek naturalny; natura ludzka; indywidualna wolność; uniwersalne prawa)
Swobodna wypowiedź o mediach. We współczesnym świecie media, czyli środki masowego przekazu takie jak rado, telewizja, Internet mają bardzo duży wpływ.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Oliwia Buczkowska kl. 6B SP 202 Warszawa
Lubię czytać!.
Media wobec uchodźców i imigrantów a standardy mówienia i pisania o migrantach Janusz Mieczkowski.
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
Kultura współczesnego świata
Debata „Globalizacja”.
Zapis prezentacji:

Wykład 3 KULTURA GLOBALNA  MASOWA  POPULARNA

the global teenager "Należę do całkowicie nowej generacji ludzi, plemienia wędrowców. Mieszkańcy bez miejsca zamieszkania, przejeżdżamy przez kraje, jakbyśmy przechodzili przez drzwi obrotowe. Nic nie jest dziwne i żadne miejsce nie jest zagranicą. Jestem wielonarodową duszą na wielonarodowym globie. Wejście do samolotu jest dla mnie tak naturalne, jak podniesienie słuchawki telefonicznej. Składam moje ja i przewożę je ze sobą. Nigdy nie jestem zdziwiony…  Brak różnic

Ten rodzaj życia daje oczywiście bezprecedensowe poczucie wolności i ruchliwości. Możemy iść przez świat jak przez jarmark cudów, zabierając coś na każdym przystanku, traktując świat jak supermarket. Nie mamy domu, mamy setki domów. I nagle czuję się zaszokowany odkryciem, iż mam szafę z jaźniami, z której mogę wybierać. Przynależność staje się dla mnie tak obca, jak dezorientacja…  Brak granic

„Lecz jaką cenę płacę za to „Lecz jaką cenę płacę za to? Jaki rodzaj duszy zrodzony jest z takiego życia? I niekiedy zastanawiam się, czy ten nowy rodzaj braku przynależności nie jest obcy czemuś fundamentalnemu dla natury ludzkiej. Uchodźca żywi przynajmniej namiętne uczucia do kraju, który opuścił. Lecz co odczuwa przejściowy włóczęga? Za co moglibyśmy umrzeć, dla jakich pasji moglibyśmy żyć, skoro nie odczuwamy nigdy bólu rozłąki i radości zdumienia?„ (Pico Iyer )  Brak zaangażowania (brak rdzenia tożsamości)

Kultura globalna "oderwanie od jakiegokolwiek kontekstu„ źródło to globalne systemy telekomunikacyjne  jest więc zrodzona z "wszędzie" i "znikąd". bezczasowa  oderwanie od przeszłości (brak historii) przeszłość – zdekontekstualizowany "kosmopolityczny kobierzec„ tożsamość: brak kolektywnej historii Cyt. „Mass media kultury globalnej wykorzystują reprezentacje poszczególnych kultur i narodów, dodają efektownych przypraw (trochę pop, trochę marketingu, trochę sensacji, dużo egzotyki i poetyki konsumpcji) i przetwarzają je w ich własną reprezentację. Następnie reprezentacje te są ze sobą mieszane i przetwarzane w kolejnych procesach upozorowania. W efekcie powstaje image globalnej świadomości”

Globalizacja kurczenie się czasoprzestrzeni „obiektywny” proces kurczenia się świata świadomość, że świat stanowi całość „Należy wyraźnie podkreślić, że globalizacja nie oznacza bynajmniej uniwersalizacji, ale wzmocnienie „całościowości" systemu stosunków pomiędzy społeczeństwami, państwami, grupami i jednostkami; że oznacza ona systemowość i współzależność świata a nie jego jednolitość” „Do obiegu może wejść i zostać wypromowany wytwór każdej kultury lokalnej, który znaj­dzie drogę do konsumenta, ponieważ w tej kulturze nie tyle się uczestniczy, ile się ją konsumuje i jest to konsumpcja dóbr symbolicznych, choć nie tylko"

The Mall of the World (Supermarket kultury) Współczesna kultura jest wielkim sklepem Gordon Mathews Chungking Mansions, Hong Kong Backpacker „W tym, co składa się na kulturę, człowiek z rozwiniętego świata może przebierać niczym w dobrach piętrzących się na półkach wielkiego sklepu. Może się żywić daniami japońskiej kuchni, ubierać w kolekcje z Włoch, tańczyć argentyńskie tango, słuchać niemieckiego techno i zaczytywać się w południowoamerykańskiej literaturze. Eklektyzm nikogo nie dziwi, a niektórzy szukają w ten sposób nawet religii opakowanej gustownie w kolorowe podręczniki, ulotki i pogadanki z darmowym poczęstunkiem....”

Kultura globalna a rozwarstwienie społeczne odbiorców kultury. 3-y kasty: kognitariat digitariat lumpenproletariat (źródło wiedzy: „coraz bardziej prymitywna telewizja” (Umberto Eco) Konsekwencja: wykluczenie z kultury = wykluczenie z życia społecznego i gospodarczego. „Pozbawieni dostępu do informacji stają się łupem populistycznych polityków, którzy wykorzystują ich zagubienie do kreowania zbiorowych lęków”

Cztery płaszczyzny globalizacji: polityczna, militarna, ekonomiczna i  kulturowa Pecha Kucha (ペチャクチャ)