Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2010/2011
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi ul.Ogrodowa 28a tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
XX Liceum Ogólnokształcące
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Zapis prezentacji:

Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ   OBSZAR II: Procesy zachodzące w szkole lub placówce WYMAGANIE 2.2.:Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

Cel: Uatrakcyjnienie oferty programowej poprzez nowatorskie działania nauczycieli. Pozyskiwanie informacji, w jakim stopniu oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. OPIS EWALUACJI Nadrzędnym problemem badawczym ewaluacji jest próba odpowiedzi na pytanie związane z funkcjonowaniem naszej szkoły w zakresie pozyskiwania informacji, w jakim stopniu oferta edukacyjna placówki umożliwia realizację podstawy programowej. W związku z tym zostały sformułowane pytania kluczowe, które następnie poddano szczegółowej analizie: Które przepisy prawa określają wyżej wymienione zagadnienia? Na ile wybrane programy zawierają treści z podstawy programowej? Jakimi kryteriami kierują się nauczyciele przy wyborze programów? W jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej? Jak często nauczyciele modyfikują ofertę edukacyjną? Jakie nowatorskie rozwiązania wprowadzają nauczyciele przy realizacji podstawy programowej? W jaki sposób oferta edukacyjna umożliwia rozwój zainteresowań uczniów?

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie: Analizy wpisów w dziennikach lekcyjnych, Analizy wpisów w dziennikach zajęć pozalekcyjnych, Analiza harmonogramu zajęć pozalekcyjnych, Dyplomów uczestnictwa w konkursach, zawodach sportowych, rajdach, przeglądach, projektach, Analizy zapisów w księdze protokołów, Analizy zeszytów zespołów samokształceniowych, Analizy treści programów zajęć dodatkowych prowadzonych na terenie szkoły, Zdjęć zamieszczonych na stronie internetowej szkoły obrazujący udział i zaangażowanie uczniów w projekty, kółka zainteresowań, wycieczki, rajdy, apele, Analizy harmonogramu kółek przedmiotowych, Analizy planów pracy dydaktyczno-wychowawczej, Rozmów z nauczycielami, uczniami, dyrektorem, Analizy harmonogramu hospitacji.

OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ Na podstawie zadanych pytań kluczowych opracowana została anonimowa ankieta adresowana do uczniów (zał.1), rodziców (zał.2), nauczycieli (zał.3).

ANKIETA DLA UCZNIÓW Z jakimi dokumentami zostałeś zapoznany na pierwszych zajęciach?

2. Czy wiesz jakie zajęcia pozalekcyjne prowadzone są w szkole 2. Czy wiesz jakie zajęcia pozalekcyjne prowadzone są w szkole? Ankietowani gimnazjaliści posiadają wiedzę na temat organizowanych w szkole zajęć pozalekcyjnych.

3. Zajęcia kierowane są do:

4. Od kogo dowiedziałeś się o dodatkowych zajęciach 4. Od kogo dowiedziałeś się o dodatkowych zajęciach? Ankietowani najwięcej informacji uzyskali od nauczycieli poszczególnych przedmiotów tj. 75 %.

5. W jakich zajęciach pozalekcyjnych uczestniczysz?

6. Kto miał wpływ na to, że uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych?

7. Interesują mnie przedmioty: Humanistyczne(j 7. Interesują mnie przedmioty: Humanistyczne(j. polski, historia, wos, plastyka, muzyka, języki obce). Matematyczno-przyrodnicze(matematyka, biologia, chemia, fizyka, geografia, informatyka).

Plastyczne, Techniczne, Taneczne, Informatyczne 8. Jakie zajęcia pozalekcyjne powinny zostać zorganizowane w naszym gimnazjum? Plastyczne, Techniczne, Taneczne, Informatyczne

9. Czy propozycje konkursów organizowanych w szkole odpowiadają Twoim zainteresowaniom?

10. Czy w szkole realizowane są nowatorskie rozwiązania programowe (np 10. Czy w szkole realizowane są nowatorskie rozwiązania programowe (np. projekty edukacyjne, stosowanie technologii informacyjnej)? Zdaniem ankietowanych szkoła realizuje nowatorskie rozwiązania programowe. Twierdzi tak 98% ankietowanych.

OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ W celu zbadania wymagania 2.2 przeprowadzona została wśród 20 rodziców anonimowa ankieta zawierająca 6 pytań zamkniętych, 1 pytanie otwarte. Zespół przeprowadził analizę ankiet.

ANKIETA DLA RODZICÓW Z jakimi dokumentami funkcjonującymi w szkole zostali Państwo zapoznani?

2. Czy Państwa dziecko uczestniczy w prowadzonych w szkole zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań? 70 % rodziców twierdzi, iż dziecko uczestniczy w proponowanych przez szkołę zajęciach pozalekcyjnych, kołach zainteresowań.

Kółko matematyczne, Teatralne, J. polski, Biologiczne, Chemiczne. 3. W jakich zajęciach uczestniczy dziecko? Kółko matematyczne, Teatralne, J. polski, Biologiczne, Chemiczne.

4. Kto podjął decyzję o uczestnictwie dziecka w dodatkowych zajęciach?

5. Uczestnictwo dziecka w dodatkowych zajęciach ma wpływ na:

6. Czy Państwa zdaniem szkoła odpowiada potrzebom ucznia?

7. Czy szkoła realizuje nowatorskie rozwiązania programowe?

OPRACOWANIE ANKIETA DLA NAUCZYCIELI W celu zbadania wymagania 2.2 przeprowadzona została wśród 16 nauczycieli anonimowa ankieta zawierająca 13 pytań zamkniętych oraz otwartych, które następnie zostały poddane analizie (niektórzy nauczyciele nie udzielili odpowiedzi na pytanie otwarte). Głównym problemem badawczym jest próba odpowiedzi na pytanie czy oferta edukacyjna w naszej szkole umożliwia realizację podstawy programowej.

Czy oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej? Zdecydowana większość nauczycieli uważa, iż oferta edukacyjna zdecydowanie wynika z podstawy programowej. Takiego zdania jest 89% ankietowanych.

2. Czy nasza oferta edukacyjna odpowiada potrzebom uczniów i rynku pracy?

3. Czy w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej 3. Czy w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej? Nikt z ankietowanych nie udzielił odpowiedzi nie, nie wiem.

Hospitacje, Obserwacje lekcji, Analiza dokumentacji. 4. Jeśli tak, to w jaki sposób realizacja podstawy programowej jest monitorowana? Hospitacje, Obserwacje lekcji, Analiza dokumentacji.

5. Czy oferta edukacyjna szkoły jest modyfikowana i wzbogacana?

6. Czy szkoła realizuje nowatorskie rozwiązania programowe?

7. Jakie nowatorskie rozwiązania programowe realizowała Pani/Pan w ostatnich latach? Program przyrodniczy w klasie „0”

8. Czy wybrany przez Pana/Panią program nauczania zawiera treści z podstawy programowej?

9. Czy Pani/Pana zdaniem oferta edukacyjna szkoły umożliwia rozwój zainteresowań uczniów?

10. Jakie zajęcia pozalekcyjne Pan/Pani realizuje? Taneczne, Matematyczne, Polonistyczne, Projekty edukacyjne, Kółko muzyczne.

11. Do kogo są adresowane zajęcia pozalekcyjne?

12. Czy frekwencja na zajęciach pozalekcyjnych jest zadawalająca?

13. Jakie działania Pani/Pana zdaniem można podjąć, aby zwiększyć frekwencję uczniów na zajęciach pozalekcyjnych?

Z przeprowadzonej analizy wynika że: Oferta edukacyjna w szkole wynika z podstawy programowej. Realizacja podstawy programowej jest na bieżąco monitorowana poprzez kontrolowanie przez nauczycieli zrealizowanej liczby godzin z danego przedmiotu. Oferta edukacyjna jest modyfikowana i wzbogacana oraz nauczyciele stosują nowatorskie rozwiązania programowe takie jak np. projekty edukacyjne, nauczanie dwupoziomowe, realizacja programu autorskiego, zastosowanie multimediów. W szkole realizowane są zajęcia pozalekcyjne w formie kół zainteresowań, zajęć wyrównawczych i sportowych oraz innych zajęć dodatkowych, które są kierowane do uczniów chętnych, zdolnych oraz mającymi trudności w nauce. Frekwencja na zajęciach jest zadawalająca, lecz można podjąć działania w celu jej zwiększenia poprzez dogodny termin zajęć oraz uwzględnienie zainteresowań uczniów.

OCENA WYNIKÓW-rekomendacje Co robimy dobrze: 1. Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej: Na wszystkich zajęciach z oferty edukacyjnej (zajęciach obowiązkowych i pozalekcyjnych) realizowana jest podstawa programowa. Uczniowie dostają się do wybranych szkół, gdzie kontynuują naukę dzięki dobremu przygotowaniu przez gimnazjum, zgodnie z podstawą programową oraz odpowiednio przygotowanej ofercie edukacyjnej. 2. Oferta edukacyjna odpowiada potrzebom uczniów: Oferta jest różnorodna, skierowana do różnych grup: zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego, zajęcia z uczniem mającym trudności w nauce, udział uczniów w dniach otwartych szkół ponadgimnazjalnych, realizacja tematyki zajęć z preorientacji zawodowej.

3. Dyrektor szkoły i nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej. Wszyscy nauczyciele dokonują w dziennikach lekcyjnych wpisów świadczących o realizacji podstawy programowej. W szkole prowadzona jest diagnoza poziomu wymagań wiedzy i umiejętności uczniów. 4. Oferta edukacyjna jest modyfikowana i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów. Zajęcia pozalekcyjne, działania podejmowane przez szkołę (np. konkursy, akademie, imprezy okolicznościowe) wynikają z potrzeb i są wzbogacane. Nauczyciele opracowują plany pracy dostosowane dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

Opracowały: mgr Dorota Boruch mgr Jolanta Bednarczuk mgr Monika Graba