EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W SZKOLE LUB PLACÓWCE
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW WYCHOWAWCZYCH,
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE WYMAGAŃ PAŃSTWA WOBEC PRZEDSZKOLI WYNIKAJĄCYCH ZE ZMIAN W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ ZAWARTYCH W ZAŁĄCZNIKU Z DNIA 10 MAJA 2013 ROKU zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego

Rozporządzenie z dnia 10 maja 2013 r Rozporządzenie z dnia 10 maja 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw 14 maja 2013 r.   Najważniejsze zmiany polegają na: - modyfikacji wymagań wobec szkół/placówek; - doprecyzowaniu działań podejmowanych w procesie ewaluacji zewnętrznej, w tym: sytuacji, gdy w szkole lub placówce nie działa rada pedagogiczna; doprecyzowaniu terminów wymaganych przy dokonaniu niektórych czynności podejmowanych w ewaluacji zewnętrznej i kontroli; rozszerzeniu zakresu danych, które organ nadzoru pedagogicznego będzie zobowiązany zamieścić w planie nadzoru pedagogicznego; - określeniu zakresu ewaluacji wewnętrznej poprzez wskazanie, iż będzie ona prowadzona w odniesieniu do zagadnień uznanych w szkole lub placówce za istotne w jej działalności. Rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem przepisów dotyczących wymagań, w tym rezygnacji z grupowania ich w obszary oraz planów nadzoru pedagogicznego opracowywanych przez dyrektora szkoły/placówki, które wejdą w życie z dniem 1 września 2013 r.

Proces ewaluacji zewnętrznej służy opisaniu działań przedszkola w zakresie realizacji wymagań i określeniu, w jakim stopniu spełnia te wymagania.

12 wymagań, które są stawiane przedszkolom: Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. Dzieci są aktywne. Respektowane są normy społeczne. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego. Rodzice są partnerami przedszkola. Wykorzystywane są zasoby przedszkola oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju. Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.

12. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi Kryteria aksjologiczne: Adekwatność Skuteczność Skuteczność Powszechność Powszechność Użyteczność Wdrażanie POZIOM D POZIOM B Zarządzanie przedszkolem koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się oraz zapewnieniu odpowiednich ku temu warunków. Zarządzanie przedszkolem sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli oraz doskonaleniu zawodowemu. Ewaluacja wewnętrzna jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami. W procesie zarządzania, w oparciu o wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego, podejmuje się działania służące rozwojowi przedszkola. Zarządzanie przedszkolem prowadzi do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów. Zarządzanie przedszkolem sprzyja udziałowi nauczycieli i innych pracowników przedszkola oraz uczniów i rodziców w procesie podejmowania decyzji dotyczących przedszkola. Dyrektor podejmuje skuteczne działania zapewniające szkole lub placówce wspomaganie zewnętrzne adekwatne do jej potrzeb.

Kryteria aksjologiczne: 1. Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci Kryteria aksjologiczne: Adekwatność Partycypacja rodziców Spójność Powszechność akceptacji POZIOM D POZIOM B Przedszkole działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną własną koncepcją pracy, uwzględniającą: potrzeby rozwojowe dzieci, specyfikę pracy przedszkola zidentyfikowane oczekiwania środowiska lokalnego. Koncepcja pracy przedszkola jest przygotowywana, modyfikowana i realizowana we współpracy z rodzicami. Koncepcja pracy przedszkola jest znana rodzicom oraz przez nich akceptowana.

Monitorowanie pracy zespołów nauczycieli ZADANIA PRZEDSZKOLA PLANY WARTOŚCI Monitorowanie pracy zespołów nauczycieli Plany pracy zespołów nauczycieli. Plan doskonalenia nauczycieli, w tym metod i form współpracy. Plan nadzoru pedagogicznego Plany i harmonogramy ewaluacji wewnętrznej. ZESPOŁOWOŚĆ PRACY/WSPÓŁPRACA NAUCZYCIELI NOWATORSTWO/ INNOWACYJNOŚĆ DECYZJE PODEJMOWANE SĄ W SPOSÓB DEMOKRATYCZNY PARTYCYPACJA RODZICÓW Badanie/monitorowanie spójności koncepcji z potrzebami dzieci i oczekiwaniami środowiska

Kryteria aksjologiczne: 7. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych Kryteria aksjologiczne: Powszechność Skuteczność Zespołowość Powszechność Przydatność POZIOM D POZIOM B Nauczyciele pracują zespołowo. Wspólnie planują przebieg procesów edukacyjnych i analizują efekty swojej pracy. Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy, doskonalą metody i formy współpracy. Nauczyciele pomagają sobie nawzajem w ewaluacji i doskonaleniu własnej pracy.

Kryteria aksjologiczne: 11. Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych Kryteria aksjologiczne: Powszechność Powszechność Użyteczność Różnorodność Użyteczność POZIOM D POZIOM B W przedszkolu analizuje się wyniki badań zewnętrznych i wewnętrznych dotyczących wspomagania rozwoju i edukacji dzieci. Nauczyciele planują i podejmują działania edukacyjne i wychowawcze z uwzględnieniem wyników badań zewnętrznych i wewnętrznych oraz wniosków z tych badań, w tym ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej. Działania prowadzone przez przedszkole są monitorowane i analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane. W przedszkolu wykorzystuje się wyniki badań zewnętrznych i prowadzi badania wewnętrzne, odpowiednio do potrzeb przedszkola, w tym badania osiągnięć dzieci, które zakończyły wychowanie przedszkolne.

Kryteria aksjologiczne: 2. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się Kryteria aksjologiczne: Adekwatność Powszechność Spójność Skuteczność Powszechność Adekwatność POZIOM D POZIOM B Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są podporządkowane indywidualnym potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym dzieci. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są planowane, monitorowane i doskonalone. Wnioski z monitorowania są wykorzystywane w planowaniu i realizowaniu tych procesów. Stosowane metody pracy są dostosowane do potrzeb dzieci i grupy przedszkolnej. Wdrażane wnioski z monitorowania procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci podnoszą efektywność tych procesów. W przedszkolu stosuje się nowatorskie rozwiązania służące rozwojowi dzieci.

Kryteria aksjologiczne: 6. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji Kryteria aksjologiczne: Systemowość Adekwatność Adekwatność Powszechność Powszechność POZIOM D POZIOM B W przedszkolu rozpoznaje się możliwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe oraz sytuację społeczną każdego dziecka. Informacje z przeprowadzonego rozpoznania są wykorzystywane w realizacji działań edukacyjnych. Zajęcia rewalidacyjne dla dzieci niepełnosprawnych oraz zajęcia specjalistyczne są odpowiednie do rozpoznanych potrzeb każdego dziecka. Przedszkole współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom, zgodnie z ich potrzebami i sytuacją społeczną. W przedszkolu są realizowane działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność przedszkola W opinii rodziców wsparcie otrzymywane w przedszkolu odpowiada potrzebom ich dzieci.

Analiza efektów pracy zespołów (opis efektywności swoich działań) ZADANIA PRZEDSZKOLA PLANY WARTOŚCI Analiza efektów pracy zespołów (opis efektywności swoich działań) Analiza zewnętrznych badań oświatowych Analiza wyników ewaluacji wewnętrznej Monitorowanie i analizowanie zachodzących procesów edukacyjnych Plany pracy zespołów cd. Nauczycielskie plany kształcenia – (rozkłady materiału, plany dydaktyczno-wychowawcze) uwzględniają: najnowsze strategie wychowania i kształcenia potrzeby edukacyjne i rozwojowym oraz możliwości psychofizyczne KAŻDEGO dziecka metody i formy pracy dostosowane do ww. potrzeb KORZYSTANIE Z OSIĄGNIEĆ NAUKI POTRZEBY I OCZEKIWANIA OTOCZENIA SPOŁECZNEGO PRACA ZESPOŁOWA/WSPÓLNE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW/WZAJEMNA POMOC/AUTOEWALUCJA NOWATORSTWO/ INNOWACYJNOŚĆ CD. SKUTECZNOŚĆ/ EFEKTYWNOŚĆ WSPARCIE Dobór odpowiednich zajęć wspomagających Współpraca z instytucjami wspomagającymi Plany/programy pracy, ich przebieg i opis efektów Plany działań antydyskryminacyjnych

Kryteria aksjologiczne: 4. Dzieci są aktywne Kryteria aksjologiczne: Powszechność Powszechność Różnorodność Różnorodność Inicjatywa POZIOM D POZIOM B Dzieci są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i chętnie w nich uczestniczą. Nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają dzieci do podejmowania różnorodnych aktywności. Dzieci są wdrażane do samodzielności. Dzieci inicjują i realizują działania na rzecz własnego rozwoju. Dzieci uczestniczą w działaniach na rzecz społeczności lokalnej.

Kryteria aksjologiczne: 3. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Kryteria aksjologiczne: Adekwatność Skuteczność Spójność Różnorodność Powszechność Adekwatność POZIOM D POZIOM B Podstawa programowa jest realizowana z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów jej realizacji. W szkole lub placówce monitoruje się i analizuje osiągnięcia każdego dziecka, uwzględniając jego możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. Wdrażane wnioski z monitorowania i analizowania osiągnięć dzieci przyczyniają się do rozwijania ich umiejętności i zainteresowań. Modyfikowane w przedszkolu programy wychowania przedszkolnego uwzględniają wnioski z monitorowania i analizowania osiągnięć dzieci oraz rozwój ich zainteresowań.

5. Respektowane są normy społeczne Kryteria aksjologiczne: Powszechność Systemowość Równość Partycypacja uczniów i rodziców Spójność POZIOM D POZIOM B Relacje między wszystkimi członkami przedszkolnej społeczności są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Dzieci wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. Dzieci w przedszkolu czują się bezpiecznie. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. W przedszkolu kształtuje się postawę odpowiedzialności dzieci za działania własne i działania podejmowane w grupie. Podejmowane działania wychowawcze są monitorowane i, w razie potrzeb, modyfikowane. W przedszkolu, wspólnie z rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. Ocenia się ich skuteczność oraz, w razie potrzeb, modyfikuje. Dzieci wykazują się odpowiedzialnością w działaniu i relacjach społecznych.

Monitorowanie, analizowanie osiągnięć i postępów dzieci ZADANIA PRZEDSZKOLA PLANY WARTOŚCI Znajomość podstawy programowej w tym zalecanych warunków i sposobów jej realizacji Monitorowanie, analizowanie osiągnięć i postępów dzieci Plany nauczycielskie uwzględniają cd. podstawę programową wnioski z monitorowania i analizowania osiągnięć DZIECI są modyfikowane w warstwie programowej oddziaływania wychowawcze ZAANGAŻOWANIE DZIECI ATRAKCYJNOŚĆ OFERTY EDUKACYJNEJ SAMODZIELNOŚĆ ROZWÓJ DZIAŁANIA NA RZECZ SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZASADY/NORMY/ SZACUNEK SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH Monitorowanie działań wychowawczych nauczycieli (dot. wzmacniania i eliminowania)

8. Promowana jest wartość edukacji Kryteria aksjologiczne: Powszechność udziału Systemowość Różnorodność POZIOM D POZIOM B Przedszkole prezentuje i upowszechnia informacje o ofercie zajęć prowadzonych w przedszkolu oraz podejmowanych działaniach. Przedszkole informuje środowisko lokalne o celowości i skuteczności podejmowanych przez przedszkole działań. Przedszkole promuje w środowisku lokalnym wartość wychowania przedszkolnego. Przedszkole jest pozytywnie postrzegane w środowisku lokalnym.

9. Rodzice są partnerami przedszkola Kryteria aksjologiczne: Systemowość Zaangażowanie Adekwatność Otwartość Partycypacja Użyteczność POZIOM D POZIOM B Przedszkole pozyskuje i wykorzystuje opinie rodziców na temat swojej pracy. W przedszkolu współpracuje się z rodzicami na rzecz rozwoju ich dzieci. Rodzice współdecydują w sprawach przedszkola i uczestniczą w podejmowanych działaniach. W przedszkolu są realizowane inicjatywy rodziców na rzecz rozwoju dzieci i przedszkola.

Kryteria aksjologiczne: 10. Wykorzystywane są zasoby przedszkola oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju Kryteria aksjologiczne: Adekwatność Wzajemność korzyści Systematyczność Celowość POZIOM D POZIOM B Prowadzi się rozpoznanie potrzeb i zasobów przedszkola oraz środowiska lokalnego i na tej podstawie podejmuje się inicjatywy na rzecz ich wzajemnego rozwoju. Przedszkole w sposób systematyczny, celowy, a jednocześnie pozwalający na uwzględnienie specyfiki jej działania, współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym wpływa na ich wzajemny rozwój. Współpraca przedszkola z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym wpływa korzystnie na rozwój uczniów.

Upowszechnianie informacji o przedszkolu i jego wychowankach ZADANIA PRZEDSZKOLA PLANY WARTOŚCI Upowszechnianie informacji o przedszkolu i jego wychowankach Zbieranie opinii/ocen rodziców o pracy przedszkola Regulamin RR Plany pracy rady rodziców Harmonogramy ogólnych i indywidualnych spotkań z rodzicami PROMOCJA PRZEDSZKOLA I EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA INFORMOWANIE O CELOWOŚCI I SKUTECZNOŚCI PRACY PRZEDSZKOLA ZAUFANIE ŚRODOWISKA KORZYSTANIE Z OPINII RODZICÓW TWORZENIE WARUNKÓW DO WSPÓŁDECYDOWANIA WZAJEMNY ROZWÓJ WZAJEMNE KORZYŚCI Rozpoznawanie potrzeb środowiska lokalnego Rozpoznawanie zasobów środowiska lokalnego

Po ewaluacji przedszkole otrzyma informację zwrotną w postaci raportu, który składa się z: informacji o przebiegu ewaluacji zewnętrznej, opisu metodologii badań; wyników przeprowadzonej ewaluacji; w odniesieniu do wymagań państwa w postaci opisów do i wymagań; informacji dotyczących stopnia spełnienia poszczególnych wymagań; wniosków z przeprowadzonego badania.

www.npseo.pl WAŻNE ADRESY: www.ore.edu.pl www.men.gov.pl www.ibe.edu.pl www.eraewaluacji.pl www.uj.edu.pl www.ptde.org