Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
PROMUJĄCA ZDROWIE SZKOŁA PODSTAWOWA NR 44 IM. PROF. JANA MOLLA W ŁODZI.
1 KORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓWKORZESZÓW Wnioski z nadzoru sprawowanego przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2005/06.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Bezrobocie w okresie transformacji w Polsce Mariola Bartnicka.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
LOGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W LATOSZYNIE Realizacja zadań oświatowych szkoły w roku szkolnym 2010/2011.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego szkół w roku 2008
Zestawienie wyników egzaminu
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Edukacyjna Wartość Dodana
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyniki egzaminu gimnazjalnego czerwiec Zestawienie wyników z części humanistycznej egzaminu LICZEBNO ŚĆ 21 WYNIK MAKSYMALNY50 pkt WYNIK NAJNI Ż
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Pustkowie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW KNURÓW 2011 [skala punktowa 0-40]
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW KNURÓW 2009 [skala punktowa] źródło: OKE Jaworzno.
Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Elementy geometryczne i relacje
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym KURATORIUM OŚWIATY W POZNANIU Cel warsztatów: Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym Doskonalenie umiejętności wnioskowania o poziomie kształcenia na podstawie wyników egzaminacyjnych Projektowanie procesu dydaktycznego Kuratorium Oświaty w Poznaniu Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki ul. Kościuszki 93 , 61-716 Poznań www.ko.poznan.pl tel.61 85 41 666 kancelaria@ko.poznan.pl fax 61 85 23 169

Program warsztatów Prezentacja Analiza i interpretacja wyników sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego Diagnoza poziomu osiągnięć uczniów – wnioski w zakresie poziomu opanowania wiadomości i umiejętności Ćwiczenia: Poszukiwanie przyczyn osiągania określonego wyniku Projektowanie procesu dydaktycznego: modyfikacja organizacji pracy uczniów i nauczycieli, modyfikacja modelu kształcenia w szkole – w tym podkreślenie znaczenia informacji zwrotnej dla ucznia, nadzór dyrektora szkoły

Wyniki egzaminów zewnętrznych Pozycjonowanie szkoły Średnie wyniki punktowe, procentowe Skala staninowa, tendencje rozwojowe, EWD 2. Poziom osiągnięć uczniów Współczynniki łatwości uzyskane za zadania sprawdzające wiadomości i umiejętności ze sprawdzianu /egzaminu gimnazjalnego Poziom obszarów standardów wymagań egzaminacyjnych Poziom wiadomości: pojęć, faktów, informacji… Poziom umiejętności: prostych, złożonych Kontekst oddziałów, klas, poszczególnych nauczycieli …

Stanin w danym roku dla uczniów, dla szkół Staniny na przestrzeni lat 2009 szkoły 9 27,8-35,7 8 25,7-27,7 7 24,2-25,6 6 22,8-24,1 5 21,4-22,7 4 20,1-21,3 3 18,8-20,0 2 17,1-18,7 1 7,9-17,0 2009 uczniowie 9 - 45 – 50 8 42 – 44 7 12% 39 – 41 6 15% 36 – 38 5 20% 31 – 35 4 8% 26 – 30 3 5% 20 – 25 2 25% 15 – 19 1 0 – 14 Stanin w danym roku dla uczniów, dla szkół Staniny na przestrzeni lat Pozycja szkoły (jaki procent szkół uzyskał niższy/wyższy wynik) Procent/liczba uczniów, którzy uzyskali wynik w poszczególnych przedziałach punktowych stanin 1 2 3 4 5 6 7 8 9 procenty w staninach 4% 7% 12% 17% 20% opis dydaktyczny najniższy bardzo niski niski niżej średni średni wyżej średni wysoki bardzo wysoki najwyższy

Średnie wyniki szkoły na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju Stanin Przedział punktowy 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 9. najwyższy 34,7 - 39,5 32,9 - 39,0 31,3 - 39,5 33,9 - 39,2 31,4 - 39,0 31,8 - 39,5 31,0 - 38,0 8. bardzo wysoki 32,9 - 34,6 31,4 - 32,8 29,0 - 31,2 32,4 - 33,8 29,1 - 31,3 29,8 - 31,7 29,1 - 30,9 7. wysoki 30,2 - 31,3 27,3 - 28,9 31,1 - 32,3 27,4 - 29,0 28,3 - 29,7 27,6 - 29,0 6. wyżej średni 30,1 - 31,3 29,0 - 30,1 25,8 - 27,2 29,8 - 31,0 25,8 - 27,3 26,9 - 28,2 26,2 - 27,5 5. średni 28,8 - 30,0 27,7 - 28,9 24,4 - 25,7 28,5 - 29,7 24,2 - 25,7 25,5 - 26,8 24,8 - 26,1 4. niżej średni 27,5 - 28,7 26,4 - 27,6 23,0 - 24,3 27,1 - 28,4 22,7 - 24,1 24,2 - 25,4 23,4 - 24,7 3. niski 26,1 - 27,4 25,0 - 26,3 21,5 - 22,9 25,7 - 27,0 21,0 - 22,6 22,0 - 23,3 2. bardzo niski 24,3 - 26,0 23,2 - 24,9 19,7 - 21,4 23,8 - 25,6 19,2 - 20,9 20,9 - 22,6 20,1 - 21,9 1. najniższy 7,5 - 24,2 7,7 - 23,1 2,0 - 19,6 11,0 - 23,7 4,0 - 19,1 7,2 - 20,8 5,2 - 20,0 Wnioskowanie: Osiągnięcia szkoły bardzo nierówne, w poszczególnych latach uczniowie prezentują zróżnicowany poziom osiągnięć od wyniku mieszczącego się w staninie 2. do mieszczących się w staninie 6. Szczególnie niepokojący jest rok 2007, w którym uzyskano wyniki znacznie odbiegające od wyników z lat 2006 i 2008 1 Sporządzono na podstawie raportów OKE w Poznaniu ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku 2009

Tendencje rozwojowe Wnioskowanie o poziomie kształcenia tej samej grupy uczniów w danym roczniku: Część humanistyczna – osiągnięcia poniżej średniej wojewódzkiej, wyniki zróżnicowane w każdym roku; brak spójnego programu kształcenia przedmiotów humanistycznych, kształcenie uzależnione od umiejętności dydaktycznych poszczególnych nauczycieli. Część mat – przyr. - osiągnięcia poniżej średniego wyniku w województwie, ale odnotować można stały ich wzrost; wyniki mało zróżnicowane, stąd można przypuszczać, że nauczyciele przedmiotów z tej części dopracowali się spójnych programów nauczania, dostosowują metody i formy pracy do potrzeb uczniów, w taki sposób, by zapewnić większości z nich osiągnięcie wysokich rezultatów.

Edukacyjna wartość dodana Wskaźniki trzyletnie Szkoła wymagająca pomocy: W na przestrzeni trzech lat szkoła w kolejnych rocznikach nie rozwijała umiejętności poznawczych uczniów na miarę ich możliwości. Szkoła sukcesu: W na przestrzeni trzech lat szkoła w kolejnych rocznikach w sposób znaczny przyczyniła się do rozwoju możliwości poznawczych uczniów.

Poziom osiągnięć uczniów Wartość współczynnika łatwości zadań/testu Interpretacja dydaktyczna 0,00 - 0, 19 bardzo trudne 0,20 - 0, 49 trudne 0,50 - 0,69 umiarkowanie trudne 0,70 - 0,89 łatwe 0,90 - 1 bardzo łatwe Poziom osiągnięć uczniów 1 Sporządzono na podstawie raportów OKE w Poznaniu ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku 2009

Poziom osiągnięć uczniów Podział uczniów na grupy wg klasyfikacji wyników 1 Sporządzono na podstawie raportów OKE w Poznaniu ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku 2009

Poziom osiągnięć uczniów Poziom wykonalności zadania 1 Sporządzono na podstawie raportów OKE w Poznaniu ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku 2009

rozróżnienie cukrów prostych i złożonych Zadanie 8. Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu - stosowanie terminów i pojęć matematyczno-przyrodniczych (I.1) rozróżnienie cukrów prostych i złożonych Zadanie 34. Etap 1. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów, tworzenie i realizowanie planu rozwiązania (IV.4), ustalenie sposobu obliczenia wysokości ściany bocznej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego (zastosowanie twierdzenia Pitagorasa lub wykorzystanie własności trójkąta równobocznego) Etap 2. Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów tworzenie i realizowanie planu rozwiązania (IV.4) ustalenie sposobu obliczenia pola powierzchni dachu domu Wnioskowanie: Uczniowie nie opanowali w stopniu zadowalającym pojęć: cukry proste, złożone; pole powierzchni ostrosłupa prawidłowego czworokątnego… Mają trudności w wykorzystywaniu wiedzy w praktyce i ustalaniu metody/planu rozwiązania zadania. 1 Sporządzono na podstawie raportów OKE w Poznaniu ze sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w roku 2009

Poziom osiągnięć poszczególnych oddziałów Efektywność poszczególnych nauczycieli Współczynniki łatwości za poszczególne zadania w każdym oddziale Kalkulator EWD na dany rok Możliwość wnioskowania o: prawidłowym składzie poszczególnych oddziałów np. unikanie homogeniczności kompetencjach dydaktycznych poszczególnych nauczycieli realizacji podstawy programowej w poszczególnych oddziałach zgodności oczekiwań, prognoz z uzyskanymi rezultatami w poszczególnych oddziałach …

Określ poziom osiągnięć uczniów w swojej szkole Sformułuj wnioski Ćwiczenie 1. Określ poziom osiągnięć uczniów w swojej szkole Sformułuj wnioski Ćwiczenie 2. Na podstawie wniosków o poziomie osiągnięć spróbuj ustalić przyczyny określonego stanu rzeczy i sformułuj rekomendacje. dyskusja grupowa

Ćwiczenie 3. Na podstawie rekomendacji zaplanuj rzeczywistą modyfikację procesu dydaktycznego w oddziałach poszczególnych klas (I – III lub IV - VI) w obszarach: dydaktycznym, wychowawczym, opiekuńczym, organizacyjnym, nadzoru pedagogicznego w kontekście ewaluacji podjętych działań, - podział grupy na 5 zespołów i opracowywanie jednego z obszarów dyskusja grupowa podczas przedstawiania wyników pracy, poszukiwanie niespójności pomiędzy poszczególnymi obszarami