Zakładanie szkół niepublicznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Konferencja Informacyjno - Szkoleniowa Kuratorium Oświaty w Rzeszowie „Wspomaganie jakości pracy szkół niepublicznych” Nadzór pedagogiczny sprawowany.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Najczęstsze nieprawidłowości spotykane w trakcie sprawdzania wymogów art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty i w dokumentacji związanej z wpisem do.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Prelegent: Beata Wachowiak
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r. Wrocław, 28 kwietnia 2011 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Innowacje pedagogiczne w szkołach podstawowych
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Indywidualne nauczanie
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka


Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Zmiany w prawie oświatowym
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Zmiany w ramowych statutach: 1
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Zakładanie szkół niepublicznych

Szkoły niepubliczne działają na podstawie przepisów zawartych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Szkoła niepubliczna może uzyskać uprawnienia szkoły publicznej: z dniem rozpoczęcia działalności na podstawie art. 82 ust. 2a ustawy o systemie oświaty w trakcie działalności na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy o systemie oświaty

Podkarpacki Kurator Oświaty wydaje w formie postanowienia opinię o spełnianiu przez szkołę wymagań określonych w art. 7 ust. 3 UoSO dla nowo tworzonej szkoły na rozpoczęcie kształcenia w nowym zawodzie opinia jest wyrażana na podstawie złożonego wniosku i załączonej do niego dokumentacji w trakcie działalności opinia jest wyrażana na podstawie złożonego wniosku i po sprawdzeniu czy szkoła spełnia wymagania określone w art. 7 ust. 3 UoSO

Opinia dotyczy spełniania warunków określonych w art. 7 ust Opinia dotyczy spełniania warunków określonych w art. 7 ust. 3 UoSO, czyli stwierdzenia czy szkoła jest przygotowana do: realizacji programu nauczania uwzględniającego podstawę programową kształcenia ogólnego lub w zawodzie; realizacji zajęć edukacyjnych w cyklu nie krótszym oraz w wymiarze nie niższym niż łączny wymiar obowiązkowych zajęć edukacyjnych określony ramowym planem nauczania szkoły publicznej danego typu; klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów zgodnie z wymogami określonymi przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania ustalonej dla szkół publicznych; zatrudniania nauczycieli obowiązkowych zajęć edukacyjnych posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli szkół publicznych. kształcenia w zawodach określonych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego

Osoba prawna Powstanie, ustrój i ustanie osób prawnych określają właściwe przepisy, tak więc osobami prawnymi są tylko takie jednostki organizacyjne, którym prawo wprost nadaje ten status. Prawo również określa organy osoby prawnej, za pomocą których osoba ta działa. Jednostka organizacyjna uzyskuje osobowość prawną z chwilą jej wpisu do właściwego rejestru, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej - jest regułą, że osoba prawna musi zostać wpisana do właściwego rejestru (obecnie w Polsce najczęściej jest to Krajowy Rejestr Sądowy) prowadzonego przez właściwy organ. Potwierdzeniem posiadania osobowości prawnej jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.

Osobami prawnymi nie są m.in.: spółka cywilna, spółki osobowe, jawne, partnerskie, komandytowe, komandytowo-akcyjne, stowarzyszenie zwykłe, wspólnota mieszkaniowa, organy władzy państwowej z aparatami towarzyszącymi (z niektórymi wyjątkami, jak np. fundusze celowe, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury), oddział osoby prawnej.

Osoba fizyczna prawne określenie człowieka w prawie cywilnym, od chwili urodzenia do chwili śmierci, w odróżnieniu od osób prawnych Bycie osobą fizyczną pociąga za sobą zawsze posiadanie zdolności prawnej, czyli możliwość bycia podmiotem stosunków prawnych (praw i zobowiązań). Potwierdzeniem jest wypis z dowodu osobistego potwierdzający imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (lub kserokopia dowodu osobistego).

Informacje o stanie szkół niepublicznych w województwie (na 31-01-2011) Szkoły niepubliczne z uprawnieniami szkoły publicznej – 219 Szkoły niepubliczne bez uprawnień szkoły publicznej – 29

Szkoły niepubliczne z uprawnieniami szkoły publicznej liczba ogólnokształcące uzupełniające liceum ogólnokształcące dla dorosłych 43 97 liceum ogólnokształcące dla dorosłych 41 liceum ogólnokształcące dla młodzieży 11 liceum mistrzostwa sportowego 1 gimnazjum dla dorosłych zawodowe szkoła policealna 102 122 technikum uzupełniające 14 technikum 3 zasadnicza szkoła zawodowa 2 liceum plastyczne

Osoby prowadzące: Osoby prawne 34 osoby prawne prowadzi 113 szkół Osoby fizyczne 37 osób fizycznych prowadzi 106 szkół

Osoby prawne wg liczby szkół: Zakład Doskonalenia Zawodowego w Rzeszowie – 29 AZAREES COMPANY Sp. z o. o. w Lublinie - 11 CASUS Sp. z o. o. w Grudziądzu – 10 COSINUS Sp. z o. o. w Łodzi – 6 Centrum Nauki i Biznesu „Żak” w Łodzi – 6 AP Edukacja Sp. z o. o. w Łodzi – 6 Towarzystwo Edukacji Bankowej SA w Poznaniu – 5 Rzeszowskie Towarzystwo Oświatowe – 4 Lokalne Centrum Edukacji „Omega” w Kielcach – 3 Ogólnopolski Ośrodek Rozwoju Zawodowego „Progres” w Warszawie – 3 Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w Kielcach – 3 Pozostałe 27 szkół prowadzi 23 osoby prawne

Osoby fizyczne wg liczby szkół: Jacek Sadrakuła – 10 Jan Chnielowiec – 8 Anna Mroszczyk, Krzysztof Kubiś – 8 Krzysztof Leniart – 8 Halina Sokolik-Nieradka – 6 Sebastian Sadrakuła – 6 Michał Pietraszek – 5 Janusz Kotarba – 5 Pozostałe 50 szkół prowadzi 29 osób fizycznych

Zaświadczenia o wpisie do ewidencji

Art. 82 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)  Zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 2b i 3, zawiera: Zapisy z ustawy o systemie oświaty Uwagi i komentarze 1) nazwę organu, który dokonał wpisu do ewidencji szkoły lub placówki; Prezydent Miasta … Starosta … 2) datę i numer wpisu do ewidencji; Zaświadczenie w treści powinno zawierać datę i numer wpisu. Data wydania zaświadczenia nie musi być datą wpisu.

Art. 82 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)  Zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 2b i 3, zawiera: Zapisy z ustawy o systemie oświaty Uwagi i komentarze 3) nazwę oraz odpowiednio typ i rodzaj szkoły lub placówki; Nazwa szkoły musi być zgodna z nazwą szkoły określoną w statucie, w skład nazwy wchodzi miejscowość, w której działa szkoła. Typ i rodzaj szkoły lub placówki musi być zgodny z UoSO. Z zapisów powinno wynikać czy jest to szkoła dla młodzieży czy dla dorosłych. Jeśli dla dorosłych to jaka forma kształcenia – zaoczna czy stacjonarna

Art. 82 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)  Zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 2b i 3, zawiera: Zapisy z ustawy o systemie oświaty Uwagi i komentarze 4) osobę prawną lub fizyczną prowadzącą szkołę lub placówkę; Nazwa osoby prawnej lub fizycznej musi być zgodna z dokumentem potwierdzającym osobowość prawną lub fizyczną. 5) adres szkoły lub placówki; Powinny być podane wszystkie adresy w których działa szkoła (sekretariat/administracja, miejsce prowadzenia zajęć dydaktycznych bądź praktycznych)

Art. 82 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)  Zaświadczenie o wpisie do ewidencji, o którym mowa w ust. 2b i 3, zawiera: Zapisy z ustawy o systemie oświaty Uwagi i komentarze 6) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - nazwy zawodów, w jakich szkoła kształci; Nazwy zawodów wraz z numerami klasyfikacji szkolnictwa zawodowego zgodnie z aktualnym rozporządzeniem. 7) w przypadku liceum profilowanego - nazwy profili kształcenia ogólnozawodowego, w jakich szkoła kształci. ----

Inne elementy występujące w zaświadczeniu: Stosowane zapisy Uwagi i komentarze Data rozpoczęcia funkcjonowania Zawsze 1 września lub 1 lutego (w przypadku szkół dla dorosłych) Pouczenie Warto umieścić pouczenie o możliwości wykreślenia oraz konieczności zgłaszania zmian Informacja o niepobieraniu opłaty Pieczęć urzędowa Na oryginale Podpis Podpis starosty/prezydenta, bądź innej osoby z upoważnienia starosty lub prezydenta

Zaświadczenie o zmianie we wpisie do ewidencji Ma formę zaświadczenia o wpisie do ewidencji Zawiera zmienione (zaktualizowane) dane Podano informację o dokonanych zmianach (czego dotyczyła zmiana, ewentualnie poprzedni wpis)

Typy i rodzaje szkół wg UoSO Art. 9. 1. Szkoły publiczne i niepubliczne dzielą się na następujące typy: 1) sześcioletnią szkołę podstawową, 2) trzyletnie gimnazjum, 3) szkoły ponadgimnazjalne: a) zasadnicze szkoły zawodowe, b) trzyletnie licea ogólnokształcące, c) trzyletnie licea profilowane, d) czteroletnie technika, e) dwuletnie uzupełniające licea ogólnokształcące f) trzyletnie technika uzupełniające g) szkoły policealne o okresie nauczania nie dłuższym niż 2,5 roku, h) trzyletnie szkoły specjalne przysposabiające do pracy

Dziękuję za uwagę Marta Jadach-Stupnicka starszy wizytator Oddział Wspomagania i Planowania Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Tel. 17 867 11 17, e-mail: mstupnicka@ko.rzeszow.pl