Zintegrowane projekty Przeworsko - Dynowskiego Obszaru Wsparcia prezentacja opracowanych w ramach projektu dokumentacji technicznych oraz możliwości dofinansowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Odnowa i rozwój wsi 3 listopad 2009 r.. Odnowa i rozwój wsi NABÓR WNIOSKÓW_2009 rok.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Szczegółowy opis osi priorytetowych Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Krzysztof Hetman Podsekretarz Stanu.
Konserwacja i renowacja zabytków Katedry pw. Wniebowzięcia NMP i św
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI Tytuł projektu: „Przebudowa i rozbudowa budynku Instytutu Historycznego Uniwersytetu Wrocławskiego, dawna rezydencja Piastów Legnicko-Brzeskich.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Rewitalizacja Parku Zdrojowego w Horyńcu-Zdroju
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego (możliwości finansowania przedsięwzięć edukacyjnych) Oprac.: Paweł Kryzan, Jarosław Usowicz.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Lokalny program rewitalizacji Gniewkowa na lata 2009 – sierpnia 2009 r.
Bogusław Waksmundzki.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
„Zintegrowany Rozwój Przeworsko- Dynowskiego Obszaru Wsparcia” WARSZTATY STRATEGICZNE „Zintegrowany Rozwój Przeworsko- Dynowskiego Obszaru Wsparcia” WARSZTATY.
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sochaczewski.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
Rewaloryzacja Salonu Ogrodowego Pałacu Branickich w Białymstoku
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
PROJEKTY NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ ZE ŚRODKÓW PO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO października 2015 r.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
1 XXVIII Sesja Rady Powiatu Gorlickiego. 2 Zestawienie prac remontowych w jednostkach oświatowych w 2008 r. LpSzkoła/PlacówkaZakres robótKwota 1.I LO.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
R EGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA G RZEGORZ O RAWIEC D EPARTAMENT P OLITYKI R EGIONALNEJ K IELCE,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
TRAKT WIELU KULTUR etap II rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Lokalizacja inwestycji: Cele projektu: Budowa Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego Inwestycja przeznaczona jest pod funkcje muzealno-wystawowe,
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Małopolska Agency for Regional Development S.A. Wsparcie sektora MSP w ramach Małopolskiego Regionalnego.
Szczecin, marzec Konserwacja i odbudowa kompozycji figuralnej fontanny - pomnika Sedina wraz z remontem skweru Placu Tobruckiego.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Warunki wstępne (ex ante) stan
WNIOSKI KONSERWATORSKIE
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zakończenie inwestycji modernizacji energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Tymbarku Gmina Tymbark Zadanie modernizacji energetycznej finansowane z.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Zintegrowane projekty Przeworsko - Dynowskiego Obszaru Wsparcia prezentacja opracowanych w ramach projektu dokumentacji technicznych oraz możliwości dofinansowania projektów ze środków zewnętrznych Tomasz Krypel Instytut Gospodarki WSIiZ w Rzeszowie sierpień 2015 r.

W poniższej prezentacji omówione zostaną kluczowe projekty wskazane w ramach Programu Rozwoju Gospodarczego Przeworsko - Dynowskiego Obszaru Wsparcia, dla których opracowano dokumentacje techniczne: I.„Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą” II.„Zintegrowana sieć tras rowerowych i pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą” III.„Szlakiem zespołów pałacowo – parkowych Przeworska i okolic” „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

I. Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą Celem projektu jest: poprawa istniejących powiązań komunikacyjnych regionu, wzrost atrakcyjności inwestycyjnej PDOW i regionu poprzez realizację projektu ukierunkowanego na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz jakości i efektywności przewozów kolejowych, wzrost znaczenia kultury i turystyki, jako czynnika stymulującego rozwój społeczno - gospodarczy PDOW, wydłużenie sezonu turystycznego, wyrównanie zapóźnień dotyczących infrastruktury przy zabytkach poprzez rewitalizację i zachowanie dziedzictwa kulturowego. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

I. Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą LINIA KOLEJOWA 1.Remont linii wraz z obiektami inżynieryjnymi Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk-Dynów w rozbiciu na dwa zadania: a.Remont linii Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk – Dynów b.Remont obiektów inżynieryjnych Przeworskiej Kolei Dojazdowej Przeworsk - Dynów. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

I. Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą BUDYNKI STACYJNE 2.Przebudowa i Nadbudowa budynku Stacja Przeworsk Wąskotorowa 3.Remont Lokomotywowni i Hali Napraw Wagonów – Przeworsk 4.Remont budynku Stacja Kańczuga 5.Remont budynku Stacja Jawornik Polski 6.Remont budynku Stacja Dynów z adaptacją części pomieszczeń do nowej funkcji (toalety dla pasażerów) 7.Remont budynku Lokomotywownia Dynów „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

1. Remont linii wraz z obiektami inżynieryjnymi Szczegółowy zakres prac: odtworzenie pierwotnych parametrów linii kolejowej tj. dopuszczalnej prędkości pociągów V=35 km/h, remont podtorza, nawierzchni kolejowej, przejazdów kolejowych, chodniki służbowe oraz balustrady zabezpieczające, naprawa zabezpieczeń antykorozyjnych, wymiana elementów drewnianych, naprawa / wymiana uszkodzonych elementów konstrukcji, naprawa / odtworzenie hydroizolacji na obiektach mostowych. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

2. Stacja Przeworsk Wąskotorowa Budynek powinien spełniać wymagania „Hostelu”. Szczegółowy zakres prac: przebudowa dachu i adaptacja poddasza, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i termicznej fundamentów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, termoizolacja budynku wraz z nowa elewacją, instalacja odgromowa z nowym otokiem, wykonanie izolacji poziomej budynki i nowej posadzki, remont tynków wewnętrznych oraz podłóg, remont peronu, płytki odbojowej i chodników wraz z towarzyszącą małą architekturą (ławki, kosze na śmieci, latarnie itp.) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

3. Lokomotywownia i Hala Napraw Wagonów - Przeworsk Szczegółowy zakres prac: remont i przebudowy zaplecza socjalnego, zmiana pokrycia dachu (uwaga eternit), wymiana wszystkich instalacji wewnętrznych, wykonanie termoizolacji i nowych elewacji ścian, wykonanie instalacji odgromowej wraz z nowym otokiem, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i termicznej fundamentów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej jak również bram wjazdowych, wykonanie murku oporowego od strony nasypu kolei normalnotorowej i odprowadzenie wody opadowej z dachu poza obrys budynku, remont lub przebudowa posadzek. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

4. Budynek stacyjny - Kańczuga Szczegółowy zakres prac: wymiana pokrycia dachowego, instalacja odgromowa wraz z nowym otokiem, izolacja przeciwwilgociowa fundamentów (pionowa i pozioma), wymiana wszystkich instalacji wewnętrznych i doprojektowanie instalacji c.o., remont klatki schodowej, izolacja pozioma w piwnicy wraz z nowymi posadzkami, wymiana stolarki okiennej, remont elewacji (uzupełnieni tynków i malowanie) wraz z otworzeniem detali architektonicznych (gzymsy itp.), remont peronu, płytki odbojowej i chodników wraz z towarzyszącą małą architekturą (ławki, kosze na śmieci, latarnie) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

5. Budynek stacyjny Jawornik Polski Szczegółowy zakres prac: odtworzenie podcieni peronu (wyburzenie ścian), wymiana elementów więźby dachowej, wymiana pokrycia dachowego, wykonanie instalacji odgromowej wraz z nowym otokiem, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej fundamentów (pionowa i pozioma), wymiana wszystkich instalacji wewnętrznych, wykonanie izolacji poziomej w piwnicy wraz z nowymi posadzkami, wymiana stolarki okiennej, remont elewacji (uzupełnienie tynków i malowanie) wraz z otworzeniem detali architektonicznych (gzymsy itp.). remont peronu, płytki odbojowej i chodników wraz z towarzyszącą małą architekturą (ławki, kosze na śmieci, latarnie itp.) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

6. Budynek stacyjny Dynów Szczegółowy zakres prac: wymiana elementów więźby dachowej, wymiana pokrycia dachowego, wykonanie instalacji odgromowej wraz z nowym otokiem, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej fundamentów (pionowa i pozioma), wymiana wszystkich instalacji wewnętrznych i doprojektowanie instalacji c.o., remont klatki schodowej, wykonanie izolacji poziomej w piwnicy wraz z nowymi posadzkami, wymiana stolarki okiennej, wykonanie remontu elewacji (uzupełnieni tynków i malowanie) wraz z otworzeniem detali architektonicznych (gzymsy itp.). zmiana pomieszczeń części parterowej na toalety dla pasażerów, z niezbędnymi przyłączami, remont peronu, płytki odbojowej i chodników wraz z towarzyszącą małą architekturą (ławki, kosze na śmieci, latarnie itp.) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

7. Lokomotywownia Dynów Szczegółowy zakres prac: wymiana elementów więźby dachowej, kompletny remont wewnątrz budynku wraz z wymianą instalacji i ewentualnym doprojektowaniem nowych (np. wentylacja mechaniczna), wykonanie nowej instalacji odgromowej wraz z otokiem, wymiana stolarki okiennej, drzwiowej i bram, wykonanie termoizolacji budynku i nowych elewacje, wykonanie izolacji termicznej i przeciwwilgociowej fundamentów obiektu, remont peronu, płytki odbojowej i chodników wraz z towarzyszącą małą architekturą (ławki, kosze na śmieci, latarnie itp.) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

II. Zintegrowana sieć tras rowerowych i pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą Cele projektu: stworzenie atrakcyjnych warunków do rekreacji i aktywnego trybu życia, zapewnienie warunków do bezpiecznego uprawiania turystyki rowerowej i pieszej, ułatwienie dostępu do atrakcji turystycznych położonych wzdłuż szlaku rowerowego, (m. in.: linia kolei wąskotorowej, zespoły pałacowo – parkowe, obiekty sakralne) Opracowana dokumentacja techniczna obejmuje wyznaczenie nowych tras rowerowych i pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą oraz połączenie ich już z istniejącymi szlakami, w tym z Wschodnim Szlakiem Rowerowym Green Velo. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

II. Zintegrowana sieć tras rowerowych i pieszych na terenie Przeworsko-Dynowskiego Obszaru Wsparcia obejmuje: Długość projektowanych tras: ~ 400 km Gmina Adamówka- dł. 52,6 km Gmina Sieniawa- dł. 27 km Gmina Tryńcza- dł. 39,3 km Gmina Przeworsk- 33 km Miasto Przeworsk- dł. 7,9 km Gmina Gać- dł.22,5 km Gmina Zarzecze- 24,6 km Gmina Kańczuga- dł.48 km Gmina Jawornik Polski- dł. 47,8 km Gmina Hyżne- dł. ~ 35 km Miasto Dynów- dł. 2,4 km Gmina Dynów- dł. 39,6 km PUNKTY MAŁEJ INFRASTRUKTURY Stojaki na rowery Wiaty Ławki Stoliki Tablice informacyjne Drogowskazy z numerami tras Punkty widokowe Wieże widokowe Kosze na śmieci Wypożyczalnia sprzętu Sanitariat Miejsce na grilla lub ognisko Mała gastronomia Tarasy widokowe Altany Strzałki kierunkowe „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

III. Szlakiem zespołów pałacowo-parkowych Przeworska i okolic Efektem realizacji projektu będzie zwiększenie atrakcyjności turystycznej i rozwój społeczno – gospodarczy Przeworsko Dynowskiego Obszaru Wsparcia w wyniku zwiększonego ruchu turystycznego. Realizacja inwestycji przyczyni się dodatkowo do rozbudowy lokalnej bazy turystycznej, w tym rozwoju agroturystyki wzdłuż przebiegu szlaku. W ramach projektu planowane są następujące zadania: 1.Rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego w Przeworsku: a.Remont Pałacu Lubomirskich b.Farma fotowoltaiczna na terenie ogrodów Pałacu Lubomirskich 2.Rewitalizacja drugiej części zespołu pałacowo – parkowego w Zarzeczu a.Remont budynków „Arkady” i „Jaskółka” b.Remont zabytkowej Oficyny Pałacowej c.Zagospodarowanie terenu parku „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Źródła dofinansowania projektów

Finansowanie projektu „Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna Działanie 5.3 Priorytet inwestycyjny: Rozwój i rehabilitacja kompleksowych, wysokiej jakości i interoperacyjnych systemów transportu kolejowego oraz propagowanie działań służących zmniejszeniu hałasu (PI 7d) Cel szczegółowy: Lepsza dostępność transportowa województwa w ruchu kolejowym Typy projektów: inwestycje dotyczące taboru kolejowego dla połączeń regionalnych, inwestycje dotyczące modernizacji/rehabilitacji/rewitalizacji infrastruktury kolejowej o znaczeniu regionalnym (linie kolejowe, w tym wąskotorowe, dworce, zaplecze techniczne). „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Decyzją wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 12 lutego 2015 r. nr C(2015)910 przyjmującą Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata , Zarząd Województwa Podkarpackiego uchwałą nr 33/629/15 z dnia 3 marca 2015 r. przyjął Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata wraz z załącznikiem 2c Wstępna lista kolejowych przedsięwzięć priorytetowych o kluczowym znaczeniu dla rozwoju województwa podkarpackiego w perspektywie , na której znajduje się m.in. projekt „Rewitalizacja kolei dojazdowej „Przeworsk Wąskotorowy Dynów”. Wartość projektu szacowana jest na zł - środki przyznawane są w trybie pozakonkursowym. „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Finansowanie projektu „Zintegrowana sieć tras rowerowych i pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 Działanie 2.4 Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna Typ projektu: 1.Ochrona in-situ lub ex-situ zagrożonych gatunków i siedlisk przyrodniczych a.Działania o charakterze dobrych praktyk, związane z ochroną zagrożonych gatunków i siedlisk przyrodniczych:  Zmniejszenie presji na gatunki i siedliska m.in. poprzez ograniczanie dostępu do ostoi wybranych gatunków, właściwe ukierunkowanie ruchu turystycznego (budowa lub modernizacja małej infrastruktury służącej zabezpieczeniu obszarów chronionych przed nadmierną i niekontrolowaną presją turystów w tym: budowa lub modernizacja ścieżek dydaktycznych, ścieżek rowerowych, szlaków, parkingów, punktów widokowych, wież widokowych, zadaszeń). Instytucja pośrednicząca: Ministerstwo Środowiska Planowany termin rozpoczęcia naborów – listopad 2015 „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Finansowanie projektu „Zintegrowana sieć tras rowerowych i pieszych wraz z niezbędną infrastrukturą” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 Działanie 2.5 Poprawa jakości środowiska miejskiego Celem działania jest zahamowanie spadku powierzchni terenów zieleni w miastach. Realizowane będą projekty m.in. w zakresie: tworzenia parków i skwerów; tworzenia i odnowienia klinów zieleni, ciągnących się z obrzeży do centrum miast; zakładania zielonych dachów na istniejących budynkach wraz z niezbędną infrastrukturą służącą do utrzymania zieleni, tworzenia i odnowienia zieleni przyulicznej, szczególnie w obszarach śródmiejskich. Dopuszczalne jest sfinansowanie również następujących elementów dodatkowych: infrastruktury dla udostępniania zieleni (np. ciągi pieszo-rowerowe, ścieżki, ławeczki, kosze na śmieci, infrastruktura oświetleniowa) oraz niewielkich działań rekultywacyjnych i remediacyjnych terenu znajdującego się w granicach projektu zieleni. Dofinansowanie ww. elementów dodatkowych nie może wynieść więcej niż 30% całego dofinansowania projektu. Instytucja wdrażająca: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Finansowanie projektu „Szlakiem zespołów pałacowo – parkowych Przeworska i okolic” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 Działanie 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Typy projektów, m.in.: 1.Prace konserwatorskie, restauratorskie oraz roboty budowlane przy obiektach i na obszarach zabytkowych i zespołach tych obiektów oraz w ich otoczeniu; 2.Rozbudowa, przebudowa i remont nie zabytkowej infrastruktury na cele działalności kulturalnej, edukacji artystycznej, archiwów; 3.Modernizacja wystaw stałych; 4.Ochrona i zachowanie zabytkowych ogrodów i parków; 5.Konserwacja zabytków ruchomych oraz zabytkowych muzealiów, starodruków, księgozbiorów, materiałów bibliotecznych, archiwalnych i zbiorów audiowizualnych (w tym filmowych) oraz ich ochron a i udostępnienie poprzez proces digitalizacji; „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Finansowanie projektu „Szlakiem zespołów pałacowo – parkowych Przeworska i okolic” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 Działanie 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Biorąc pod uwagę cele VIII osi priorytetowej realizowane będą projekty dotyczące: obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO lub uznanych przez Prezydenta RP za Pomniki Historii oraz obiektów zlokalizowanych na obszarach objętych wpisem na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO lub położonych na obszarach uznanych za Pomniki Prezydenta RP. Ponadto za kluczowe uznano inwestycje dotyczące zabytków drewnianych (zarówno nieruchomych, jak i ruchomych); rozwoju czytelnictwa i sztuki współczesnej w miastach wojewódzkich; a także inwestycje dotyczące zabytków techniki oraz projekty wynikające z Kontraktów Terytorialnych, które będą mogły otrzymać wsparcie z zachowaniem zasad interwencji określonych w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Instytucja pośrednicząca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Wartość projektów: 2 – 5 mln zł Planowany termin rozpoczęcia naborów – wrzesień „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Finansowanie projektu „Szlakiem zespołów pałacowo – parkowych Przeworska i okolic” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata Oś priorytetowa IV Ochrona środowiska naturalnego i dziedzictwa kulturowego Działanie 4.4 Kultura Zachowanie, ochrona, promowanie i rozwój dziedzictwa naturalnego i kulturowego (PI 6c) Cel szczegółowy: Podniesiona atrakcyjność kulturalna regionu i zwiększona dostępność dóbr kultury Typy projektów: ochrona obiektów dziedzictwa kulturowego ruchomych i nieruchomych poprzez dążenie do przywrócenia ich dawnej świetności, zabezpieczenie przed degradacją w przyszłości oraz udostępnienie jako atrakcji kulturalnych regionu, rozwój zasobów kultury poprzez inwestycje dotyczące infrastruktury służącej działalności kulturalnej i ochronie dziedzictwa kulturowego, umożliwiający podniesienie atrakcyjności kulturalnej regionu i zwiększenie dostępności dóbr kultury „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Możliwość uzyskania środków na projekty: „Modernizacja zabytkowej linii kolei wąskotorowej Przeworsk-Dynów wraz z infrastrukturą towarzyszącą” oraz „Szlakiem zespołów pałacowo – parkowych Przeworska i okolic” z dotacji krajowych: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach corocznie ogłaszanych Programów Operacyjnych, w tym Dziedzictwo Kulturowe -Priorytet 1 Ochrona Zabytków (termin naboru 31 październik 2015 i 31 marca 2016), Podkarpacki Wojewódzki Konserwator Zabytków w Przemyślu - na prace remontowo - konserwatorskie obiektów nieruchomych i ruchomych (termin naboru 14 luty każdego roku), środki Województwa Podkarpackiego w ramach corocznego nabóru wniosków o dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa podkarpackiego na dany rok kalendarzowy (termin naboru to koniec lutego każdego roku.) „Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna ”

Dziękuję za uwagę.