1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007-2013 Szkolenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości
NOWE ZASADY WNOSZENIE ŚRODKÓW OCHRONY PRAWNEJ
Prowadzący: Hubert Nowak
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Problemy beneficjentów Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) w kontekście zamówień publicznych.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla zlecanych projektów planów miejscowych – forma i podstawowe założenia BAiPP Warszawa, 30 września 2009.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych Association of Economic Consultants in Poland Członek FEACO i ICMCI Member of FEACO & ICMCI Warszawa, 27 września.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Zamówienia publiczne Toruń, grudzień 2005 r.. Zamówienia publiczne w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Restrukturyzacja i modernizacja sektora.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Nowelizacja ustawy i jej cele
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Stosowanie Ustawy Prawo zamówień publicznych w ramach PROW 2007 – kontrole administracyjne Warszawa, grudzień 2014 r. Bronisław Pietrala 1.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
REALIZACJA PROJEKTÓW W RAMACH POWT RCZ-RP szkolenie dla beneficjentów Opole, września 2011r.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
PRZETARG NIEOGRANICZONY. Przygotowanie i przeprowadzenie przetargu należy do zamawiającego, który może to zrobić samodzielnie albo zlecić własnej jednostce.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
kontrola administracyjna projektów
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka

Wytyczne w zakresie Kontroli pierwszego stopnia w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka W przypadku mikroprojektów kontrolę ex-ante i ex-post przeprowadza Euroregion Beskidy. Kontrola EX-ANTE obejmuje sprawdzenie dokumentów przekazanych przez beneficjenta Kontrolerowi i jest wykonywana na podstawie LISTY SPRAWDZAJĄCEJ do kontroli ex-ante zamówień publicznych przed rozpoczęciem procedury zamówienia publicznego. Euroregion Beskidy weryfikuje dokumentację w szczególności pod względem: zgodności z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności zachowania zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców, zgodności zakresu zamówienia z zakresem przewidzianym w projekcie, możliwości użycia dyskryminujących zapisów w opisie przedmiotu zamówienia, 2

możliwości nie podania kryteriów wyboru i udzielenia zamówienia w ogłoszeniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, prawidłowości wyboru trybu zamówienia, przestrzegania wytycznych dotyczących informacji i promocji W ciągu 7 dni roboczych Stowarzyszenie Region Beskidy przekazuje beneficjentowi pisemną informację o wynikach weryfikacji. Informacja zawiera m.in. zastrzeżenia: Kontroler nie ponosi odpowiedzialności za przeprowadzenie procedury zamówienia, Brak zastrzeżeń Kontrolera na etapie kontroli ex-ante nie oznacza, że Kontroler nie zidentyfikuje uchybień w postępowaniu o udzielenie zamówienia na dalszych etapach kontroli. Jeżeli Euroregion Beskidy ma zastrzeżenia do dokumentacji, w piśmie informuje beneficjenta, że nie wprowadzenie zmian do dokumentacji może skutkować uznaniem części lub całości wydatku za NIEKWALIFIKOWALNY. 3

Kontrola ex-ante przeprowadzana jest w ramach realizacji projektów, w których została podpisana umowa o dofinansowanie pomiędzy Stowarzyszeniem Region Beskidy i beneficjentem. W przypadku gdy zamówienie publiczne zostało przeprowadzone przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, Stowarzyszenie Region Beskidy weryfikuje dokumentacje przetargową podczas kontroli ex-post. Nie przekazanie dokumentów do kontroli ex-ante przez beneficjenta nie powoduje nałożenia sankcji na beneficjenta przez Kontrolera. Przykładowa dokumentacja do kontroli ex – ante postępowania zamówień publicznych Przetarg nieograniczony: 1. Dokumentacja dotycząca oszacowania wartości zamówienia (na podstawie czego dokonano oszacowania i kiedy), 2. Projekt ogłoszenia, 3. Projekt SIWZ wraz z załącznikami (projektem umowy lub istotnymi dla stron postanowieniami, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub ogólnymi warunkami umowy.), 4

5 Kontrola EX-POST odbywa się w trakcie kontroli administracyjnej według LISTY SPRAWDZAJĄCEJ do kontroli administracyjne – kontrola ex-post zamówień publicznych. Zakres kontroli obejmuje całość przeprowadzonej procedury zamówienia publicznego. W trakcje kontroli procedury zamówienia Kontroler zwraca szczególną uwagę na możliwość zaistnienia następujących błędów: brak oddzielenia etapu oceny ofert od wyboru najkorzystniejszej oferty, nierzetelne zastosowanie kryteriów wyboru podczas wyboru najkorzystniejszej oferty, nie podanie w ogłoszeniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteriów oceny ofert, przeprowadzenie procedury zamówienia niezgodnie z unijnymi zasadami przejrzystości, równego traktowania i zakazu dyskryminacji,

niedostateczne udokumentowanie decyzji podjętej przez Komisję Przetargową, udzielnie robót dodatkowych/uzupełniających bez zastosowania procedury zamówienia publicznego W przypadku wydatków równych lub wyższych niż ,00 PLN, polscy beneficjenci są zobowiązani do dostarczenia 3 ofert lub innych dokumentów potwierdzających rozeznanie rynku, w celu udokumentowania racjonalności i efektywności poniesionych wydatków. Przykładowa dokumentacja do kontroli ex – post postępowania zamówień publicznych Przetarg nieograniczony: 1. Informację na temat procedur wewnętrznych udzielania zamówień publicznych stosowanych u Zamawiającego (opis procedur, podział obowiązków członków Komisji Przetargowej, tryb pracy Komisji Przetargowej, informacji czy zostało wystawione odpowiednie pełnomocnictwo w przypadku powierzenia określonych czynności dotyczących procedury przetargowej własnej jednostce organizacyjnej lub osobie trzeciej), 2. Dokument powołujący komisję przetargową, 6

3. Ogłoszenie o zamówieniu, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia – w przypadku wprowadzenia zmian do ogłoszenia (ze wszystkich miejsc gdzie zostało zamieszczone), 4. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami, 5. Projekt umowy z wykonawcą, 6. Dokumentacja dotycząca ewentualnych pytań do SIWZ, a w przypadku umieszczenia SIWZ na stronie internetowej wraz z informacją, czy odpowiedzi na pytania do SIWZ zostały umieszczone na stronie internetowej, 7. Dokumentacja dotycząca ewentualnych zmian w SIWZ, 8. Wszystkie złożone oferty wraz z dokumentami poświadczającymi daty ich złożenia, 7

9. Informacja czy w toku badania i oceny ofert zamawiający żądał od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub dokonał poprawek w złożonych ofertach (zgodnie z art. 87 ustawy Pzp) i jeżeli tak to czego dotyczyły, 10. Protokół z postępowania o udzieleni zamówienia publicznego wraz z wszystkimi załącznikami (w szczególności Druk ZP-11 Oświadczenie o braku wyłączenia z postępowania, Druk ZP-20 Karta indywidualnej oceny ofert, Druk ZP-17 Informacja o spełnieniu przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu, Druk ZP-19 Oferty odrzucone, Druk ZP-21 Streszczenie oceny i porównanie złożonych ofert, Druk ZP-12 Zbiorcze zestawienie ofert, Druk ZP-18 Lista wykonawców wykluczonych z postępowania o udzielenie zamówienia, Druk ZP-22 Informacja o złożonych protestach i odwołaniach, 8

9 11. Informacja czy podczas otwarcia ofert podano informacje wymagane w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli wzmianka, o tym nie znajduje się w innych dokumentach, np. w protokole), 12. Informacja czy po wyborze najkorzystniejszej oferty powiadomiono wykonawców o tym wyborze oraz o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne (kserokopie pism), 13. Ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia publicznego, 14. Kopie umowy z wykonawcą, 15. Informacja czy na zamawiającego została nałożona kara pieniężna w związku z udzielonym zamówieniem,

Informacja czy wykonawca przestrzegał harmonogramu kontraktu, 17. Informacji czy dokonano znacznych modyfikacji w realizacji zamówienia, 18. Informacji czy w przypadku nie wywiązania się wykonawcy ze zobowiązań umownych beneficjent nałożył na wykonawcę kary umowne.

11 Stowarzyszenie Region Beskidy ul. Widoki 18/ Bielsko-Biała Polska tel.: fax: Szkolenie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka