Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Unit 7 - People Materiał do sprawdzianu z działu 7 Podręcznik Steps in English 2 Klasa V.
Advertisements

CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czas Present Simple.
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
ZASTOSOWANIE CZASU PRESENT SIMPLE: 1) czynności powtarzające się:
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Gramatyka w języku angielskim
Present Simple vs. Present Continuous
Present Perfect Tense.
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Mój plan dnia czynności codzienne.
Present simple vs Present continuous
What time is it? Która jest godzina past- po to- do
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
Present continuous tense
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
The Present Simple Tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZESZŁY PROSTY
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT CONTINUOUS.
CZAS PRESENT SIMPLE.
CZAS PAST CONTINUOUS.
CZAS PRZESZŁY DOKONANY
CZAS PRESENT SIMPLE.
Past simple Czasowniki regularne.
Present simple Czas teraźniejszy.
Food - jedzenie [ fud ] meal - posiłek [ mil ] dish - danie [ disz ]
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Present simple Czas teraźniejszy.
Present Perfect.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Test Test Chrles kocha język polski. lubić jechać nazywać się mieszkać słuchać robić mieć pić dawać być uczyć się 0 On..……Charles. On …..z Francji. On…..grać.
Present Simple.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
czas teraźniejszy ciągły
What’s the time?.  It’s three o’clock What’s the time?  It’s six o’clock.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Past Simple Past Continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Zapis prezentacji:

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV Unit 7 – My Day Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV

1. Słownictwo go to school – iść do szkoły do my homework – robić zadanie domowe get up – wstawać z łóżka go to bed – iść spać have a shower – brać prysznic have breakfast – jeść śniadanie have dinner – jeść obiad play computer games – grać w gry komputerowe watch TV – oglądać telewizję play with my friends – bawić się z przyjaciółmi get dressed – ubierać się help my mum – pomagać mamie

What time do you get up? - O której godzinie wstajesz? I get up... - Ja wstaję... ...at seven o'clock – o siódmej ...at half past seven – o siódmej trzydzieści ...at quarter to seven – za kwadrans siódma ...at quarter past seven – kwadrans po siódmej kwadrans = piętnaście minut

Wyrażenia: That's a joke! - To żart! / Żartujesz! Hurry up! - Pospiesz się! I know. - Wiem. It's too late. - Za późno. go by car – jechać samochodem go by bus – jechać autobusem go on foot – chodzić na piechotę

2. Gramatyka – czas Present Simple (twierdzenia) Czasu Present Simple używamy, gdy: - mówimy o czynnościach, które się regularnie powtarzają, np. I go to school every day. (Chodzę do szkoły codziennie.) - mówimy o faktach, np. It’s cold in winter. (Zimą jest zimno.), I learn at primary school. (Uczę się w szkole podstawowej). - mówimy o rozkładach jazdy pociągów lub autobusów, np. This train leaves at nine o’clock. (Ten pociąg odjeżdża o dziewiątej.)

W czasie Present Simple występują słowa charakterystyczne, czyli takie, których używamy tylko w zdaniach tworzonych w tym czasie. Te słowa to: always – zawsze usually – zazwyczaj often – często sometimes – czasami seldom – rzadko never – nigdy every day – codziennie every week – co tydzień every Saturday – w każdą sobotę

Jak budujemy twierdzenia w Present Simple? - kiedy tworzymy zdanie z osobą I (ja), you (ty, wy), we (my) oraz they (oni, one): Osoba + czasownik w formie podstawowej + reszta zdania np. I watch TV every evening. (Ja oglądam telewizję co wieczór.) They get up at six o’clock. (Oni wstają o szóstej.) - kiedy tworzymy zdanie z osobą he (on), she (ona) lub it (ono): Osoba + czasownik z końcówką „s” + reszta zdania np. He plays with his friends after school. (On bawi się z kolegami po szkole.) She likes apples. (Ona lubi jabłka.) TRZEBA PAMIĘTAĆ, ŻE CZĘSTO ZAMIAST OKREŚLENIA „SHE”, „HE”, „THEY” PODANE JEST IMIĘ np. John (Jaś), LUB FUNKCJA, np. my friend (mój kolega), the boys (chłopcy)

Jak dodajemy końcówkę „s” do czasownika? Jeśli w twierdzeniu w czasie Present Simple osobą (podmiotem) jest he (on), she (ona) lub it (ono – czyli np. dziecko, jakiś przedmiot, zwierzę), TRZEBA dodać wtedy do czasownika końcówkę „s”. np. play – plays (grać), dance – dances (tańczyć) Wyjątki: - czasowniki zakończone na „x”, „o”, „sh”, „ch”, „s” – dodajemy końcówkę „es”, np. go – goes (iść), watch – watches (oglądać) - czasowniki zakończone na spółgłoskę + „y” – „y” zamieniamy na „i” oraz dodajemy „es”, np. copy – copies (kopiować) - czasownik „have” zamienia się na „has” O dodawaniu „s” do czasownika warto pamiętać szczególnie wtedy, gdy opisujemy czynności wykonywane przez kogoś innego, np. kolegę, mamę, brata, nauczyciela itd.

Przykłady twierdzeń w Present Simple: I listen to music. – Ja słucham muzyki. Diana listens to music. – Diana słucha muzyki. You have a big dog. – Ty masz dużego psa. My friend has a big dog. – Mój kolega ma dużego psa. My friends and I like playing. – Moi koledzy i ja (czyli: my) lubimy się bawić. The baby likes playing. – Dziecko lubi się bawić.

3. Opis – Mój dzień I get up at six o’clock. – Ja wstaję o szóstej. I have a shower. – Ja biorę prysznic. I get dressed. – Ja się ubieram. I have breakfast. – Jem śniadanie. I go to school by bus. – Jadę do szkoły autobusem. I have six lessons. – Mam sześć lekcji. I go home at three o’clock. – Wracam do domu o trzeciej. I have dinner. – Jem obiad. I do my homework. – Odrabiam zadanie domowe. I play with my friends. – Bawię się z kolegami. I watch TV. – Oglądam telewizję. I play computer games. – Gram w gry komputerowe. I help my mum. – Pomagam mamie. I go to bed. – Idę spać. W języku angielskim na początku zdania zawsze musi stać osoba – bez niej zdanie nie miałoby sensu. W języku polskim nie musimy za każdym razem powtarzać np. „ja”, ponieważ bez tego zdanie również będzie zrozumiałe.

Życzę owocnej nauki! 