Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Organizacja roku szkolnego 2015/2016
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących wymagań: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej (wymaganie nr 3). Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację (wymaganie nr 6). Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych (wymaganie nr 11).

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty dotyczyły następujących wymagań: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się (wymaganie nr 2).

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -GIMNAZJA- ( ) przeprowadzono 99 ewaluacji, w tym: 13 ewaluacji całościowych 86 ewaluacji problemowych Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015

WYMAGANIA WOBEC SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -LICEA OGÓLNOKSZTAŁCĄCE- ( ) przeprowadzono 47 ewaluacji, w tym: 4 ewaluacje całościowe 43 ewaluacje problemowe Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015

WYMAGANIA WOBEC LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -TECHNIKA- ( ) przeprowadzono 23 ewaluacje, w tym: 3 ewaluacje całościowe 20 ewaluacji problemowych Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015

WYMAGANIA WOBEC TECHNIKÓW A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -ZASADNICZE SZKOŁY ZAWODOWE- ( ) przeprowadzono: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC ZASADNICZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH A 1 1 B C D 1 1 E 1 1 Zestawienie poziomów spełniania wymagań

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA - SZKOŁY POLICEALNE, POMATURALNE- ( ) przeprowadzono: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WYMAGANIA WOBEC SZKÓŁ POLICEALNYCH, POMATURALNYCH A B C D E Zestawienie poziomów spełniania wymagań

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI GIMNAZJA MOCNE STRONY Dyrektorzy szkół stwarzają warunki do współpracy, dzięki czemu nauczyciele wspólnie przygotowują różnorodne przedsięwzięcia wychowawcze i edukacyjne. Nauczyciele poprzez projektowane sytuacje edukacyjne, wykorzystywane środki dydaktyczne, odpowiednie tempo pracy, różnorodne formy pracy i udzielanie wsparcia w trudnych sytuacjach, motywują uczniów do aktywnego uczenia się. Zorientowana na potrzeby uczniów współpraca szkół z placówkami oświatowymi, organizacjami samorządowymi, organizacjami społecznymi, instytucjami ochrony porządku publicznego i mediami, wspiera uczniów w samodzielnym planowaniu ich drogi edukacyjnej/życiowej. Nauczyciele efektywnie angażują uczniów w proces lekcyjny dzięki kreowaniu przyjaznej atmosfery uczenia się.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI CD. SŁABE STRONY Uczniowie mają ograniczony wpływ na sposób organizowania i przebieg procesu edukacyjnego. Metodologia prowadzenia ewaluacji wewnętrznej oraz monitorowanie podjętych w jej wyniku działań nie zapewniają ewaluacji pełnej przydatności. Brak oceny rozwiązań dydaktyczno-metodycznych nauczycieli nie sprzyja projakościowym zmianom w systemie kształcenia. W niewielkim stopniu wykorzystywane są badania zewnętrzne i wewnętrzne.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH MOCNE STRONY Uczniowie opanowują wiadomości i umiejętności na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie dzięki rzetelnej i systematycznej realizacji podstawy programowej. Dzięki właściwej organizacji pracy szkół w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniowie uzyskują wsparcie stosowne do potrzeb edukacyjnych i możliwości rozwojowych. Kształcenie w wielkopolskich liceach jest wspomagane poprzez udział młodzieży w projektach unijnych oraz realizację różnorodnych, szkolnych projektów edukacyjnych, w tym międzyprzedmiotowych, co w istotny sposób przyczynia się do kształcenia kluczowych kompetencji, umiejętności interpersonalnych i społecznych, służy budowaniu spójnej wizji świata.

Wielkopolskie licea mają trudności w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej oraz innych analiz wewnętrznych dotyczących oceny rozwiązań dydaktyczno- wychowawczych, co skutkuje brakiem pożądanych modyfikacji strategii kształcenia, a w 1/2 z badanych liceów ogólnokształcących nie stwierdza się wzrostu efektów kształcenia. Szkoły nie tworzą intencjonalnych sytuacji, które pozwalałyby na wpływanie uczniów na organizację i realizację procesów edukacyjnych oraz umożliwiałyby wzajemne uczenie się, dlatego poczucie odpowiedzialności uczniów za własny rozwój jest rozwijane w sposób mało satysfakcjonujący. WNIOSKI Z EWALUACJI LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH SŁABE STRONY W niewielkim stopniu wykorzystywane są badania zewnętrzne i wewnętrzne.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI TECHNIKÓW MOCNE STRONY W wielkopolskich technikach podstawa programowa, szczególnie w zakresie przedmiotów zawodowych, jest realizowana systematycznie i rzetelnie przy wykorzystaniu wyposażenia dydaktycznego uwzględniającego najnowsze technologie, stąd uczniowie opanowują wiadomości i umiejętności zawodowe na poziomie umożliwiającym im sukces na rynku pracy. Dzięki podejmowaniu działań, które umożliwiają uczniom zdobywanie doświadczeń zawodowych w czasie praktyk zagranicznych, realizacji edukacyjnych projektów unijnych i szkolnych, organizacji dodatkowych kursów kwalifikacyjnych oraz współpracy z renomowanymi firmami i zakładami pracy, technika zwiększają atrakcyjność młodzieży na rynku pracy. Dzięki właściwej organizacji pracy szkół w zakresie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniowie uzyskują wsparcie stosowne do potrzeb edukacyjnych i możliwości rozwojowych.

Wielkopolskie technika mają trudności w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej oraz innych analiz wewnętrznych dotyczących oceny rozwiązań dydaktyczno- wychowawczych, co skutkuje brakiem pożądanych modyfikacji strategii kształcenia, a w 1/3 z badanych techników nie stwierdza się wzrostu efektów kształcenia. Szkoły nie tworzą intencjonalnych sytuacji, które pozwalałyby na wpływanie uczniów na organizację i realizację procesów edukacyjnych oraz umożliwiałyby wzajemne uczenie się, dlatego poczucie odpowiedzialności uczniów za własny rozwój jest rozwijane w sposób mało satysfakcjonujący. WNIOSKI Z EWALUACJI TECHNIKÓW SŁABE STRONY W niewielkim stopniu wykorzystywane są badania zewnętrzne i wewnętrzne.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI ZASADNICZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH MOCNE STRONY W zasadniczych szkołach zawodowych podstawa programowa, szczególnie w zakresie przedmiotów zawodowych, jest realizowana systematycznie i rzetelnie przy wykorzystaniu nowoczesnego wyposażenia, stąd uczniowie opanowują wiadomości i umiejętności zawodowe na poziomie umożliwiającym im sukces na rynku pracy. Dzięki podejmowaniu przez szkoły działań, które umożliwiają uczniom zdobywanie dodatkowych kwalifikacji poprzez organizację dodatkowych kursów oraz współpracy z renomowanymi firmami i zakładami pracy zwiększa się atrakcyjność młodzieży na rynku pracy. Dzięki właściwej diagnozie potrzeb edukacyjnych uczniów mają oni szansę na uczestnictwo w różnorodnych zajęciach dodatkowych pozwalających na rozwój osobisty.

Szkoły nie tworzą intencjonalnych sytuacji, które pozwalałyby na wpływanie uczniów na organizację i realizację procesów edukacyjnych oraz umożliwiałyby wzajemne uczenie się, dlatego poczucie odpowiedzialności uczniów za własny rozwój jest niewielkie. Zasadnicze szkoły zawodowe mają trudności w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej oraz innych analiz wewnętrznych dotyczących oceny rozwiązań dydaktyczno- wychowawczych, co skutkuje brakiem pożądanych modyfikacji strategii kształcenia, a w 1/3 z badanych szkół nie stwierdza się wzrostu efektów kształcenia. WNIOSKI Z EWALUACJI ZASADNICZYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH SŁABE STRONY W niewielkim stopniu wykorzystywane są badania zewnętrzne i wewnętrzne.

Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 WNIOSKI Z EWALUACJI SZKÓŁ POLICEALNYCH, POMATURALNYCH MOCNE STRONY Organizacja i przebieg procesów edukacyjnych sprzyja nabywaniu przez słuchaczy kluczowych umiejętności i kompetencji zawodowych. W szkołach przywiązuje się dużą wagę do wykorzystywania zdobytej przez słuchaczy wiedzy w praktyce oraz do kształtowania umiejętności społecznych przydatnych do funkcjonowania na rynku pracy. Szkoły stwarzają słuchaczom warunki do wszechstronnego rozwoju poprzez udział w różnorodnych kursach poszerzających wiedzę i umiejętności opisane w podstawie programowej. Działania antydyskryminacyjne prowadzone w szkole mają charakter profilaktyczny i dotyczą uczenia współdziałania w grupie, wzajemnej akceptacji, szacunku i zrozumienia.

WNIOSKI Z EWALUACJI SZKÓŁ POLICEALNYCH, POMATURALNYCH SŁABE STRONY Szkoły nie wykorzystują badań wewnętrznych oraz zewnętrznych do modyfikowania swojej strategii uczenia.