Nauczyciel prawie doskonały

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-learning: nowy obszar współpracy nauczycieli i uczniów
Advertisements

Studia stacjonarne i niestacjonarne
Technologia Edukacyjna - po co i jak ?
Od kompetencji do kwalifikacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Comenius Regio –
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Program Uczenie się przez całe życie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Jak nauczać przedsiębiorczości studentów.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Pedagogika szkoły wyższej
Opracował J. Stryjkowski
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Zespół Szkół Chemicznych
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
10/8/ :29:04 AM Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Wyższa Szkoła Infrastruktury i Zarządzania ® Warszawa, ul. Rakowiecka 32 (metro.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
DidiKids - o programie  nauka poprzez zabawę  program dla dzieci w wieku 6 – 12 lat  otwarte zajęcia na terenie Uczelni Wyższej.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Zawody przyszłości… dr Bohdan Wyżnikiewicz Lublin, 23 września 2015 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Jabłonna
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Kod Uniwersytetu Wiedzy
w pomorskiej polityce edukacyjnej
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
III. Wykorzystanie portalu
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Golub – Dobrzyń października 2014r POLONIŚCI.
Metoda WebQuest.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Dualne kształcenie zawodowe
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Konkursy dla ABK - podsumowanie
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Nauczyciel prawie doskonały dr Andrzej Rozmus Nauczyciel prawie doskonały

Czy stać nas na Szkoły 2.0?

Stać, pod warunkiem: Ewolucja wszechobecnych platform 1. Adekwatnej odpowiedzi na cywilizacyjne i technologiczne megatrendy w edukacji Ewolucja wszechobecnych platform 2. Rozpowszechnienia elastycznych i interaktywnych form nauczania 3. Spójnego traktowania całej ścieżki edukacyjnej – jakość wymuszona od przedszkola do szkoły wyższej Wspólne dzielenie się i tworzenie wiedzy © rozmus

Megatrendy w edukacji Ewolucja wszechobecnych platform Przesunięcie punktu ciężkości tworzenia treści edukacyjnych na ich odbiorców Wspólne dzielenie się i tworzenie wiedzy © rozmus

Uczeń/student Współczesne środowisko uczenia Szkoła/ uczelnia © rozmus INTERNET Media tradycyjne Inne osoby Web 1.0 Web 2.0 Web 3.0 © rozmus

Profesor kontra… © rozmus

Brytyjskie pomysły GRANGETON Przesunięcie punktu ciężkości tworzenia treści edukacyjnych na ich odbiorców Wstęp POTENCJAŁ I JAKOŚĆ SZKOŁA 2.0 DEMOGRAFIA PODSUMOWANIE © rozmus

Genotyp idealnego nauczyciela 1. Jaki jest Twój wzorzec idealnego nauczyciela? Trzy cechy, elementy, właściwości konieczne…. Ewolucja wszechobecnych platform 2. Czy współczesny, polski, system edukacji sprzyja manifestowaniu idealnego wzorca nauczyciela? 3. Jakie są bariery w rozwoju kompetencji w zawodzie nauczyciela? Wspólne dzielenie się i tworzenie wiedzy © rozmus

EGZEG E Z A © rozmus

Dziękuję za uwagę! dr Andrzej Rozmus Samodzielny Zakłada Badań nad Szkolnictwem Wyższym WSIiZ e-mail: arozmus@wsiz.rzeszow.pl Dziękuję za uwagę!