Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
Promocja i identyfikacja wizualna projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, kwiecień 2011r. Spotkanie współfinansowane.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
Autor prezentacji: Szymon Dziubek
Zmiany w projektach w ramach PO KL
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Metodologia wyliczania pomocy publicznej Wrocław, 24 kwiecień 2008 Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan komunikacji PO KL - założenia
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
INFORMACJA I PROMOCJA PROJEKTÓW W RAMACH RPO WP NA LATA
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Patrycja Drzał Pracownik Działu Priorytetów RPO nr 3, 4, 9 oraz ZPORR
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Legnica, 24 czerwca 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 9-10 października.
1 Wytyczne w sprawie formy składania wniosków o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
niezgodność sumy kontrolnej wersji elektronicznej z wersją papierową brak wersji elektronicznej wniosku lub niedająca się odczytać wersja.
Alpejsko-Karpacki Most Współpracy
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita "J-elita" Księga znaku logotypu.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach
Wsparcie dotacyjne w ramach
System Identyfikacji Wizualnej dla Gminy Osiecznica wykonanej w ramach X Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich Kliczków, luty 2008.
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
Zapis prezentacji:

Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VI i VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Łódź, czerwiec 2008 r.

Obowiązek promocji projektów wynika z: rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz uchylającego rozporządzenie nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2007 r., str. 25) rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (sprostowanie Dz. Urz. UE L 45 z 15.02.2007 r., str. 4) Umowy o dofinansowanie projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Działania prowadzone w ramach informacji i promocji powinny być zgodne z następującymi dokumentami: Planem komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Wytycznymi Instytucji Pośredniczącej / Instytucji Pośredniczącej II stopnia

Cele działań informacyjno-promocyjnych: Działania informacyjno-promocyjne powinny zostać opisane w pkt. 3.2 Działania Wniosku o dofinansowanie projektu, jako jedno z zadań w ramach projektu. wypełnienie wymagań związanych z oznaczaniem projektu promocja Europejskiego Funduszu Społecznego i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki rekrutacja uczestników projektu Koszty związane z realizacją działań informacyjno-promocyjnych to koszty kwalifikowalne – bezpośrednie (zadanie: Promocja i informacja projektu).

Instrumenty informacyjno-promocyjne plakaty, broszury, ulotki, gadżety publikacje i narzędzia komunikacji audiowizualnej ogłoszenia w prasie, artykuły sponsorowane, wkładki do gazet konferencje rozpoczynające i podsumowujące projekt, imprezy promocyjne strona internetowa oznaczanie pomieszczeń, w których realizowany jest projekt oznaczanie sprzętu i wyposażenia zakupionego w ramach projektu informacja o współfinansowaniu wynagrodzeń w ramach projektu oznaczenie korespondencji prowadzonej w sprawach projektu informacja o współfinansowaniu przekazywana uczestnikom projektu. oraz BAZA PROJEKTÓW na stronie internetowej WUP w Łodzi

Informacja o współfinansowaniu przekazywana uczestnikom projektu Wszyscy uczestnicy projektu powinni być świadomi, że uczestniczą w projekcie współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Informacja o współfinansowaniu szkoleń/doradztwa itp. powinna znaleźć się co najmniej na: materiałach szkoleniowych, w tym prezentacjach i publikacjach multimedialnych zaproszeniach korespondencji z uczestnikami, także w formie elektronicznej certyfikatach, zaświadczeniach, dyplomach itp. potwierdzających zakończenie lub udział w formach wsparcia realizowanych w ramach projektu jeśli nie ma możliwości zamieszczenia informacji na certyfikatach, świadectwach czy dyplomach (np. świadectwa na drukach MEN) informacje o współfinansowaniu powinny znaleźć się na umowach szkoleniowych lub w formie dodatkowego zaświadczenia z informacją o współfinansowaniu

Ogólne zasady oznaczania materiałów informacyjno-promocyjnych Wszystkie instrumenty informacyjne i promocyjne, a także dokumenty stosowane podczas realizacji projektu powinny zawierać: logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki logo Europejskiego Funduszu Społecznego logo Unii Europejskiej Logotypy powinny mieć zachowane właściwe proporcje. Należy pamiętać również o zachowaniu pola podstawowego i pola ochronnego logo. opis w postaci: Projekt (tytuł projektu) współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania/Poddziałania (numer Działania/Poddziałania) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki cel Europejskiego Funduszu Społecznego: Pomoc w rozwoju zatrudnienia poprzez promowanie możliwości zatrudnienia, ducha przedsiębiorczości, równych szans oraz inwestowania w zasoby ludzkie

nazwę Działania/Poddziałania (na materiałach drukowanych typu: plakaty, ulotki, ogłoszenia, artykuły prasowe, banery oraz na materiałach audiowizualnych) logo Wojewódzkiego Urzędu Pracy z podpisem: Instytucja Pośrednicząca 2 stopnia (na materiałach drukowanych typu: plakaty, ulotki, ogłoszenia, banery oraz na materiałach audiowizualnych) – logo WUP nie może znajdować się przy informacji o współfinansowaniu wraz z nazwą Beneficjenta (zamiast nazwy można ewentualnie stosować logo Beneficjenta) należy stosować podpis: Realizator projektu – logo beneficjenta nie może znajdować się przy informacji o współfinansowaniu Logo Beneficjenta (z podpisem: Realizator projektu) nie może być większe od logo EFS, UE, PO KL i WUP w Łodzi. w przypadku materiałów drukowanych typu: plakaty, ulotki, ogłoszenia, artykuły prasowe, banery oraz w przypadku materiałów audiowizualnych – w stopce drobnym drukiem należy stosować opis w postaci: Ogłoszenie (lub inny typ publikacji) współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego dane teleadresowe biura projektu

Informacja o współfinansowaniu NIE POWINNA zawierać: Informacja o współfinansowaniu POWINNA zawierać: logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki logo Europejskiego Funduszu Społecznego logo Unii Europejskiej opis w postaci: Projekt (tytuł projektu) współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania/Poddziałania (numer i ewentualnie nazwa Działania/Poddziałania) Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Informacja o współfinansowaniu NIE POWINNA zawierać: Innych logotypów, w szczególności: logotypów instytucji realizującej projekt, partnerów Instytucji Pośredniczących i Pośredniczących 2 stopnia logotypu przyjętego dla projektu Nazw: beneficjenta Instytucji Pośredniczących Skrótów np.: EFS zamiast Europejski Fundusz Społeczny PO KL zamiast Program Operacyjny Kapitał Ludzki

Zestawienie logotypów W zestawieniach z innymi znakami znak Programu znajduje się zawsze z lewej strony, a znak Unii Europejskiej z prawej strony.

Logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki UWAGA ! Formę uzupełniającą znaku - można stosować wyłącznie w wyjątkowych i uzasadnionych sytuacjach.

Logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Logo PO KL - stosowanie tła Podstawowym tłem dla znaku PO KL jest tło w kolorze białym. Dopuszcza się aplikację znaku na tle kolorowym, czarnym oraz srebrnym. *Należy stosować kolory określone w Wytycznych

Logo PO KL – wariant monochromatyczny na tle programu Dopuszcza się stosowanie znaku w wariantach jednobarwnych – monochromatycznych, ale tylko w obrębie przedstawionej kolorystyki. Dopuszczalne wersje kolorystyczne teł pełnych – jednorodnych w systemie kolorystycznym CMYK.

Zasady stosowania logo Unii Europejskiej w celu użycia logo UE na stronach internetowych najlepiej jest używać kolorów RGB http://europa.eu.int/abc/symbols/emblem/graphics1_pl.htm

Logo Unii Europejskiej - kolorystyka W przypadku koloru czarnego prostokąt powinien posiadać czarną obwódkę i czarne na białym tle. W przypadku koloru niebieskiego tło powinno być wydrukowane w maksymalnym nasyceniu tym kolorem, z pozostawionymi na tle białymi gwiazdami. Jeśli zaistniała konieczność dokonania reprodukcji znaku na kolorowym tle, należy najpierw umieścić wokół prostokąta biały pasek o szerokości równej 1/25 wysokości tego prostokąta.

Logo Europejskiego Funduszu Społecznego Logo nie powinno być mniejsze (wysokość) niż 1cm. wersja podstawowa wersja z podpisem Wykorzystując logo Europejskiego Funduszu Społecznego należy zwrócić uwagę, aby: proporcje logo pozostały niezmienione przy powiększaniu lub pomniejszaniu powyżej i poniżej logo pozostało wolne miejsce szerokości, co najmniej połowy wysokości litery „E” po bokach pozostało wolne miejsce na szerokość litery „S” kiedy nie ma możliwości zamieszczenia logo we wzorze dokumentu można je zamieścić w postaci naklejki lub pieczątki (granatowej, lub czarnej). logo z podpisem nie może być węższe niż 23mm

Logo Europejskiego Funduszu Społecznego – warianty kolorystyczne

Logo Europejskiego Funduszu Społecznego – otaczanie znaku Należy stosować taką grafikę tła, aby logo znajdowało się na jednym z dozwolonych kolorów. W oryginalnych pismach czarnobiałych stosujemy znak graficzny EFS w wersji czarnej (nie wolno stosować logo EFS w odcieniach szarości). W przypadku konieczności powielenia kolorowych dokumentów dopuszczalne jest stosowanie kserokopii. W przypadku umieszczania symbolu w pełnej wersji kolorystycznej na dowolnym kolorze tła można zastosować cieniowanie tła. Proponowane rozwiązanie pozwoli zachować przejrzystość symbolu i tła w zgodzie z zasadami stosowania pola ochronnego.

Najczęstsze błędy pojawiające się przy oznaczaniu projektów:   

Najczęstsze błędy pojawiające się przy oznaczaniu projektów:   

Dokumentacja podejmowanych przedsięwzięć informacyjno - promocyjnych Oprócz dokumentów potwierdzających poniesione wydatki (faktury, rachunki) należy bezwzględnie przechowywać egzemplarze artykułów informacyjnych, między innymi: - egzemplarz gazety, w której ukazało się ogłoszenie prasowe lub artykuł sponsorowany - nagrany na płytę DVD lub kasetę VHS program telewizyjny prezentujący projekt - egzemplarze gadżetów promocyjnych - egzemplarze ulotek, plakatów

http://efs.wup.lodz.pl Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi Punkt Informacyjny EFS 90-608 Łódź, ul. Wólczańska 49 budynek A, parter, pokój 6 i 7 tel. (42) 632-01-12 wew. 119, 120 fax (42) 634-88-30 http://efs.wup.lodz.pl Możliwość przesyłania materiałów promocyjnych do konsultacji: lowuefs@mm.com.pl

należy przesyłać na adres poczty elektronicznej: m.garstka@wup.lodz.pl Informacja do Bazy projektów: http://efs.wup.lodz.pl BAZA PROJEKTÓW W PO KL na stronie internetowej WUP w Łodzi jako źródło informacji dla osób zainteresowanych udziałem w projektach oraz jako forma promocji projektu i instytucji go realizującej Obowiązek beneficjenta: - zgłoszenie i aktualizacja informacji o realizowanych projektach Opis projektu według następującego schematu: należy przesyłać na adres poczty elektronicznej: m.garstka@wup.lodz.pl Tytuł: Realizator: Cel projektu: Do kogo projekt jest skierowany: Co projekt oferuje: Rekrutacja do projektu: Okres realizacji projektu: