Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
Znaki informacyjne.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
KOBIETA W RUCHU DROGOWYM
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Próg rentowności.
Znaki informacyjne.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Kierowca samochodów ciężarowych.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Czysty transport miejski
Projekt 2009 Technik spedytor.
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
Co to jest R&G ? R&G to wiodący producent:
Ekojazda.
mgr Marcin Połom Uniwersytet Gdański, Instytut Geografii
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
Zespół Szkół Rolniczych i Ogólnokształcących w Żywcu-Moszczanicy
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Remont – odnowa nawierzchni drogi powiatowej nr 1405G Szemud-Karczemki, odcinek Kamień-Kielno Projekt Z/2.22/III/3.1/476/05 Projekt współfinansowany przez.
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW 1. 2 Koszty produkcji.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Posiedzenie Opolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych woj. opolskiego.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Bezpieczne wakacje autokarem mł. insp. Jacek Zalewski Dyrektor Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.
Technik transportu drogowego
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
Prawo jazdy.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim

Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zakopane 25 października 2018
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI Wskaźniki efektywności transportu Piotr Sawicki Wydział Maszyn Roboczych i Transportu pok. 719, tel. 665 22 30, 665 21 29 E-mail: piotr.sawicki@put.poznan.pl URL: http://www.put.poznan.pl/~piotrs

Plan prezentacji Wprowadzenie Wskaźniki efektywnościowe kontrola funkcjonowania transportu istota tworzenia wskaźników efektywności Wskaźniki efektywnościowe definicje wskaźników zależności pomiędzy wskaźnikami Porównanie wybranych systemów transportowych Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Wprowadzenie Istota tworzenia wskaźników ocena funkcjonowania systemu transportowego – diagnoza stanu aktualnego porównanie do konkurentów, ang. benchmarking słabe vs. mocne strony systemu poszukiwanie sposobów i obszarów poprawy Założenia do prowadzonych rozważań analizowany jest transport szynowy  komunikacja miejska podobna analiza może być prowadzona w odniesieniu do transportu drogowego ? Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Czas trwania kursu th na linii h (AB) [min], [godz] (1) A B – czas jazy na linii h – czas oczekiwania na wsiadanie i wysiadanie na linii h A B Czas obrotu na linii h (AB A) [min], [godz] (2) t D – czas postoju na pętli Potok pasażerów na linii h [pas/godz] liczba pasażerów przejeżdżających przez dowolny punkt linii komunikacyjnej w jednostce czasu, w jednym kierunku A B Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników 1 Interwał ruchu IRh na linii h [min] (3) odstęp czasu, w którym 2 środki transportu (obsługujące tę samą linię) kolejno przejeżdżają po sobie przez dowolny punkt 2 A B – liczba pojazdów na linii komunikacyjnej h Częstotliwość ruchu ωh na linii h [1/godz], przy IRh [min] (4) liczba środków transportu przejeżdżających w czasie 1 godz, w jednym kierunku, przez dowolny punkt linii A B Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Prędkość eksploatacyjna na linii h [km/godz] (5) A B – długość drogi na linii h [km] – czas pracy (jazda + postoje) pojazdu [godz] Prędkość techniczna na linii h [km/godz] (6) – długość drogi na linii h [km] – czas jazdy pojazdu [godz], Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Współczynnik wykorzystania czasu pracy na linii h [ – ], (7) ponieważ oraz to Praca przewozowa na linii h [pkm] lub [tkm] (8) 2 i – długość odcinka drogi i [km] 1 A B – liczba pasażerów (lub masa ładunku) [pas] lub [ton] Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Współczynnik wykorzystania ładowności [ – ], (9) – pojemność pojazdu, wyrażona w [pas] lub [ton] Współczynnik gotowości technicznej taboru [ – ], (10) – czas użytkowania pojazdu na linii h – czas obsługiwania pojazdu na linii h Współczynnik wykorzystania pojazdu [ – ], (11) – czas użytkowania pojazdu na linii h Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Współczynnik wykorzystania pojazdu sprawnego technicznie [ – ], (12) ponieważ patrz (10) patrz (11) to Wydajność pojazdu [pkm/godz] lub [tkm/godz] (13) – czas użytkowania pojazdu na linii h Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Efektywność pojazdu na linii h [pkm/wkm] lub [tkm/wkm] (14) 100 wkm 1 100 km – liczba wozokilometrów zrealizowanych na linii h [wkm] 100 wkm Liczba pojazdów w systemie [ – ] (15) wymagana liczba pojazdów zdolnych do realizacji zaplanowanej pracy przewozowej 100 1 km Współczynnik napełnienia na odcinku od i do j, na linii h [%] (16) j i A B – liczba pasażerów na odcinku i  j, linii h [pas] Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Definicje wskaźników Koszty eksploatacji [zł] (17) – koszt wozokilometra zrealizowanego na linii h [zł/wkm] Sprzedaż biletów Rentowność przewozów na linii h [%] (18) Przychód Zysk Koszty eksploatacji – przychód ze sprzedaży biletów na linii h [zł/wkm] Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Wskaźniki efektywności transportu Porównanie systemów transportowych Systemy transportowe (2000r.) Łódź (MPK) Warszawa Wrocław Szczecin Powierzchnia obsługiwanej aglomeracji [km2] 320 494 293 301 Ludność [tys] 809,7 1 700 643 419 Długość linii komunikacyjnych [km] 301,2 449 250 98 Liczba linii [ - ] 29 34 31 12 Liczba wozokilometrów [mln.wkm/rok] 26,3 48,7 21,2 9,4 Koszt wkm [zł/wkm] 4,01 -- -- 4,54 Współczynnik wykorzystania taboru [ - ] 0,77 -- 0,78 0,74 Średnia prędkość eksploatacyjna [km/godz] 15,2 12,8 13,9 15,5 Rentowność [%] 3,5 -- 0,1 1,9 Interwał ruchu (w godz. szczytu) [min] -- -- -- 10,6 Piotr Sawicki / Zarządzanie transportem

Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI Wskaźniki efektywności transportu Piotr Sawicki Wydział Maszyn Roboczych i Transportu pok. 719, tel. 665 22 30, 665 21 29 E-mail: piotr.sawicki@put.poznan.pl URL: http://www.put.poznan.pl/~piotrs