WDRAŻANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO W FIRMIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

Ewidencja Wyposażenia PL+
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Zapraszamy na prezentację Aplikacji Ramzes 10 październik 2011, godzina
EBPP - nowy trend na rynku
wspomagający zarządzenie (ERP) IMPULS BPSC
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Wykorzystanie programu PerseusWM do zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych Perseus Sp. z o. o. ul. Grzybowska Warszawa tel.
Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
Horyzontalne scenariusze pracy
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Typy systemów informacyjnych
Evident – Środki Trwałe
To nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Przeznaczony jest dla firm handlowych.
Nowoczesny i jednocześnie prosty w obsłudze system sprzedaży przeznaczony dla firm handlowych i usługowych nie prowadzących gospodarki magazynowej o różnym.
Cena: 128 zł brutto Program komputerowy przeznaczony do prowadzenia księgowości opartej na księdze przychodów i rozchodów z ewidencją sprzedaży i zakupów.
InfinitERP prezentacja systemu.
Co to jest System XL ? System XL System XL jest to pakiet programów do obsługi księgowości małych i średnich firm.małych i średnich firm Jest oparty na.
Zintegrowane systemy informatyczne – Projekt systemu kadrowo-płacowego w firmie energetycznej Adam Woronowicz.
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Nowoczesny system zarządzania firmą
Nowości Comarch ERP Optima wersja
System wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem - PROSPERITY (c) 2001 PowerLine Computers.
Podstawowa obsługa magazynu.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
MODUŁY SCHEMATY KSIĘGOWE KSIĘGA HANDLOWA EWIDENCJA DOKUMENTÓW
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Comarch OPT!MA użytkowników, mikro, małe i średnie firmy
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
96 Volt A. Mucha & M. Płonka Spółka Jawna Misją naszego przedsiębiorstwa jest przyczynianie się do rozwoju firm i zaspokajanie ich potrzeb po przez dostarczanie.
Planowanie przepływów materiałów
KS-ZZL System Wspomagający Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Internetowego Biura Rachunkowego
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
KS-ZZL Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Program do inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie handlowym Halina Tańska.
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Ergonomia procesów informacyjnych
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Logistyk.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
RAKSSQL Systemy do zarządzania INTERSYSTEM Autoryzowany Dystrybutor RAKS Warszawa | Kraków
Łukasz Żur Business Development Manager
MÓJ ZAWÓD.
System ERP w mojej praktyce
Kartoteki Kartoteki – bazy danych: Kartoteki predefiniowane:
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
Ewidencja Wyposażenia PL+
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Zapis prezentacji:

WDRAŻANIE SYSTEMU INFORMATYCZNEGO W FIRMIE Na przykładzie systemu SYMFONIA

CZĘŚĆ I Systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem

Systemy ERP – definicja i cele ERP to z ang. Enterprise Resource Planning = Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa są to systemy informatyczne, na które składa się zbiór współpracujących ze sobą aplikacji (modułów) integrujących działania danego przedsiębiorstwa na wszystkich szczeblach i obszarach zarządzania. Zadania: optymalne wykorzystanie zasobów uporządkowanie zachodzących w przedsiębiorstwie procesów dostarczenie kierownictwu informacji niezbędnych do podejmowania decyzji Głównym celem wdrożenia systemu ERP powinien być wzrost efektywności działania firmy (a więc dochodowości) oraz zwiększenie satysfakcji klientów.

Dla kogo i gdzie? Oprogramowanie ERP przeznaczone są dla firm produkcyjnych, usługowych, handlowych. Obejmuje całość procesów zaopatrzenia, produkcji, sprzedaży, dystrybucji i księgowości. Obecnie coraz więcej małych firm dostrzega sens wdrożenia systemu informatycznego. Obszary działania systemów ERP: Magazyn Sprzedaż Produkcja Serwis Księga rachunkowa Analizy i raportowanie Kontrola jakości

Statystyki Liczba przedsiębiorstw ogółem [w tys Statystyki Liczba przedsiębiorstw ogółem [w tys.] 3,8 (sektor publiczny) 2,5 (własność państwowa)54 (sektor prywatny) Użytkowanie systemów ERP wśród 500 największych firm w Polsce, 2002r. (14%) Nie posiada i nie planuje (19%) Nie posiada lecz planuje wdrożenie (8%) W trakcie wdrożenia (51%) Posiada (8%) brak odpowiedzi lub odmowa Bariery rozwoju IT (19%) Brak potwierdzenia korzyści (17%) Koszty wdrożenia (13%) Niedojrzałość technologiczna (10%) Brak przygotowania partnerów (8%) Brak standardów (5%) Brak potrzeby (8%) Opór użytkowników (2%) Opór działu IT (8%) Inne powody (11%) Brak barier

Aspekty wdrażania Dopasowanie do potrzeb Skalowalność systemu Koszt wdrożenia (miarą jest wskaźnik TCO) Czas wdrożenia (od kilku tygodni do 1 roku) Ważną cechą systemów ERP jest ich integralność (operacje i informacje gospodarcze są wprowadzane do systemu tylko jeden raz).

Etapy wdrażania Wdrażanie systemu informatycznego jest procesem wieloetapowym. 1. Określenie potrzeb firmy-przyszłego użytkownika systemu 2. Zebranie informacji niezbędnych do optymalnej konfiguracji systemu ->Lista informacji niezbędnych do konfiguracji systemu ->Propozycja listy danych oraz sposobu wprowadzenia ich do systemu ->Lista osób korzystających z oprogramowania 3. Dostosowanie systemu do potrzeb użytkownika ->Możliwości w zakresie rozbudowy i konfiguracji systemu 4. Instalacja i przygotowanie systemu do pracy 5. Szkolenie użytkowników

CZĘŚĆ II SYSTEM SYMFONIA

Producent i dostawca systemu Prace nad systemem Symfonia rozpoczęła firma Matrix.pl i to ona była przez długi czas dostawca tego oprogramowania. Przychody firmy w 2006 r. osiągnęły 102,9 mln. zł, a liczba Klientów sięgnęła 161 000. Obecnie prawnym następcą Matrix.pl w zakresie rozwoju oprogramowania i świadczeniu usług zakresu Symfonii jest spółka SageSymfonia.Obecnie jest ona wiodącym w Polsce dostawcą oprogramowania i usług informatycznych wspomagających zarządzanie. Firma należy do grupy SAGE - światowego lidera obecnego w 21 krajach, posiadającego 4.5 mln klientów.

System SYMFONIA Był pierwszym w Polsce systemem wspomagającym zarządzanie dedykowanym do środowiska Windows Początki sięgają roku 1993 Systemy SYMFONIA tworzy rodzina produktów wspierających zarządzanie i podejmowanie decyzji w małych i średnich firmach o dowolnym profilu działalności. Oferta obejmuje trzy linie produktów dostosowane do różnych, wynikających z wielkości firmy i skali prowadzonej działalności, potrzeb biznesowych Klientów

Linie produktów SYMFONIA® Forte - rozwiązanie klasy ERP, pozwalające na zarządzanie złożoną organizacją, elastyczne i łatwe w dostosowaniu do indywidualnych potrzeb (10 - 500 użytkowników). SYMFONIA® Premium - przyjazny i elastyczny system wspomagający zarządzanie o modułowej budowie, przeznaczony dla małych i średnich firm (1- 50 użytkowników). SYMFONIA® Start - łatwy w obsłudze system w wersji jednostanowiskowej, przeznaczony dla małych firm lub osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą (1-3 użytkowników).

SYMFONIA® Start Start to linia programów w wersji jednostanowiskowej, przeznaczona specjalnie dla małych firm - niezależnie od rodzaju prowadzonej przez nie działalności gospodarczej. Zawiera moduły: Mała Księgowość Start Handel Start Faktura i Kasa Start

SYMFONIA® Premium Premium to zintegrowany pakiet wspomagający zarządzanie w małych i średnich firmach napisany specjalnie dla środowiska Windows. System ten w pełni wspomaga zarządzanie wspierając zarówno codzienną działalność firmy, jak również umożliwiając uzyskanie informacji do podejmowania najważniejszych decyzji. Moduły wchodzące w skład SYMFONII® Premium: Finanse i Księgowość Analizy Finansowe Środki Trwałe Kadry i Płace Płace Handel Faktura Premium Mała Księgowość

SYMFONIA® Forte Forte to linia produktów przeznaczona dla większych firm o dużych potrzebach w zakresie dopasowania oprogramowania do indywidualnych potrzeb; oparta na motorze bazy danych Microsoft SQL Server 2000. Obejmuje następujące obszary zarządzania: Finanse Zarządzanie zasobami ludzkimi Sprzedaż i marketing Analizy i zarządzanie informacją Integracja IT

Cennik SymfoniaStart 10 powodów, by wybrać SYMFONIĘ® start: ->pełna obsługa małej firmy ->zgodność z obowiązującymi przepisami ->prosta instalacja ->brak ukrytych kosztów ->przyjazny sposób komunikowania się programu z Użytkownikiem ->duża oszczędność czasu ->bezpieczeństwo ->możliwość rozpoczęcia pracy w dowolnym momencie ->małe wymagania sprzętowe ->pewność i ochrona inwestycji

Cennik SymfoniaPremium

PRZYKŁAD WDROŻENIA SYSTEMU SYMFONIA W FIRMIE METAL-FACH CZĘŚĆ III PRZYKŁAD WDROŻENIA SYSTEMU SYMFONIA W FIRMIE METAL-FACH

Charakterystyka firmy METAL-FACH to firma produkująca maszyny i urządzenia rolnicze oraz kotły centralnego ogrzewania. Firma istnieje od 1989 roku. W swojej ofercie produkcyjnej posiada następujące maszyny i urządzenia: Wozy paszowe Prasy zwijąjące Owijarki bel (stacjonarne i samozaładowcze z załadunkiem tylnym oraz bocznym) Przetrząsacze karuzelowe Chwytaki bel Ładowacze czołowe wraz z osprzętem Skrzynki zawieszane Kotły centralnego ogrzewania

Wdrożenie Zdecydowano się na pakiet SymfoniaPremium System wdrożono we wrześniu 2003 roku Wdrożenie trwało ok. 1 miesiąca Dostawcą była spółka SageSymfonia Przeprowadzono jednorazowe szkolenie (8 godzin) dla przyszłych użytkowników

Wymagania Platforma bazy danych Oprogramowanie opiera się na dwóch platformach bazodanowych - Btrieve/Pervasive dla części Symfonia i MS SQL dla części DATEV. Decyzja o przeniesieniu Symfonii na platformę SQL jest decyzją dotyczącą produktów firmy Matrix.pl S.A. i uzależniona jest od rozwoju tego oprogramowania. Środowiska pracy Program pracuje w środowisku Microsoft Windows Me, 2000, XP. Wymagania sprzętowe Do efektywnego, optymalnego działania wymagany jest komputer z procesorem Intel Celeron 1,2 GHz, 256 MB RAM i 20 GB HDD

Liczba stanowisk Od roku 2002 firma się bardzo rozrosła (od ok. 30 pracowników) Ogólnie w firmie jest zatrudnionych 273 pracowników Obecnie system Symfonia jest użytkowany na 27 stanowiskach: Ok. 5-7 stanowisk komputerowych nie ma dostępu do Symfonii Ciągle są dokupywane dodatkowe licencje

Handel Premium -> Wspomaga sprzedaż i gospodarkę magazynową (pełna ewidencja stanów magazynowych). -> Możliwość tworzenia zestawień towarów, które przekroczyły stany minimalne lub maksymalne. -> Umożliwia wystawianie dokumentów: sprzedaży, zaliczek, magazynowych, zakupu i płatności(faktur VAT, paragonów, faktur zaliczkowych, faktur wewnętrznych, rachunków, ). -> Obsługuje firmy wielooddziałowe. -> Pozwala prowadzić określoną politykę sprzedaży. -> Możliwość określenia warunków sprzedaży: sposobu i terminu płatności, cen sprzedaży, wysokości rabatu, wielkości kredytu w kartotece kontrahentów (dla kontrahenta, grupy kontrahentów). -> Współpracuje z drukarkami i kasami fiskalnymi oraz czytnikami kodów kreskowych. -> Możliwość tworzenia własnych raportów za pomocą narzędzi wbudowanych w program

Finanse i Księgowość Premium -> Realizuje wszystkie zasadnicze operacje księgowe -> Budowanie planu kont i łatwe księgowania dokumentów -> Automatyczny bilans zamknięcia -> Pełne rozrachunki i rozliczenia -> Gotowe lub zdefiniowane przez Użytkownika zestawienia i sprawozdania. -> Tworzenie słowników - kartotek pełniących rolę grup kont analitycznych -> Pełna kontrola nad mechanizmem automatycznego przeksięgowania kosztów według zadanych kryteriów. -> Możliwość prowadzenia bieżących, uwzględniających dane z bufora, rozrachunków z kontrahentami, pracownikami i urzędami -> Zapisywanie informacji z dokumentu źródłowego, raz wprowadzonego do komputera, we wszystkich stosownych miejscach

Kadry i Płace Premium -> Wspomaga zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracowników. -> Automatyzuje obliczanie płac, planowanie i ewidencję czasu pracy. -> Umożliwia prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej. ->Wspomaga rozliczenia z Urzędami Skarbowymi i ZUS. -> Program jest zgodny z obowiązującym prawem pracy. -> Możliwość rozpoczęcia pracy w dowolnym momencie roku ->Definiowanie dowolnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy. -> Możliwość ewidencji danych dotyczących przebiegu zatrudnienia -> Wydruki PIT, raporty dla NFZ, Możliwość wydruku: umowy o pracę, świadectwa pracy, zaświadczenia o zarobkach i zatrudnieniu, -> Dostęp do informacji uzależniony od uprawnień Użytkownika - pełny dostęp dla szefów firmy oraz ograniczony dla innych pracowników

Środki Trwałe Premium -> Ułatwia ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację i umarzanie środków trwałych, niskocennych składników majątku oraz wartości niematerialnych i prawnych. -> Prowadzi ewidencję miejsc użytkowania środków i ich części składowych. -> Gwarantuje kontrolę środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przedsiębiorstwa poprzez możliwość rozpoczęcia pracy z programem w dowolnym momencie roku oraz pełny dostęp do odpisów i przeszacowań w ujęciu historycznym. -> Automatycznie wyznacza odpisy amortyzacyjne. -> Zapewnia możliwość grupowej lub indywidualnej aktualizacji wartości środków trwałych. -> Dokonuje automatycznego doboru odpowiedniej wartości współczynnika aktualizacji dla każdego środka, według wprowadzanej Klasyfikacji Rodzajowej Środków Trwałych.

Analizy finansowe Premium -> Wspomaga i przyspiesza pracę działów finansowo-ekonomicznych w firmie. -> Umożliwia szybkie przygotowanie dowolnych analiz danych zaewidencjonowanych w programie Finanse i Księgowość. -> Wykorzystuje wzbogacony o dodatkowe funkcje arkusz kalkulacyjny MS Excel. -> Przygotowywanie zestawień kosztów w różnych układach, np.: według zużycia poszczególnych rodzajów materiałów, miejsc powstania kosztów -> Przygotowywanie raportów, zawierających ocenę zdolności kredytowej firmy, dla banków, inwestorów i innych instytucji -> Przeprowadzanie symulacji (np. wzrostu płac) na podstawie rzeczywistych danych i analizowanie ich wpływu na oczekiwane wyniki przedsiębiorstwa -> Możliwość zdefiniowania wzorców wspomagających rozliczanie produkcji -> Możliwość tworzenia budżetu oraz analizowania jego realizacji

Plusy i minusy wdrożenia + usprawnienie pracy + mniejsza liczba niezbędnych pracowników administracji + prosty i przystępny program + zabezpieczenie danych + szybszy dostęp do informacji + zestawienia i raporty + koszty - przekwalifikowanie doświadczonych pracowników - zakup oprogramowania i stanowisk komputerowych sam program mógłby wzbogacony o dodatkowe funkcje (analizy) koszty

Gdzie szukać informacji i programu? jmp.com.pl/system_symfonia.htm www.symfonia.pl

Dziękuję za uwagę!!!