Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Województwo Podkarpackie
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Magdalena Zielińska Stowarzyszenie HANZA UMKS Jaćwież
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nauka gry w szachy jako wsparcie terapii i rewalidacji
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Opracował J. Stryjkowski
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Założenia PROJEKTU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
Magdalena Zielińska Stowarzyszenie Nauczycieli i Animatorów „Szachy w Edukacji”
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zapis prezentacji:

Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy www.szachywszkole.pl Magdalena Zielińska Polski Związek Szachowy

W międzynarodowych badaniach (PIRLS i TIMSS, 2012r W międzynarodowych badaniach (PIRLS i TIMSS, 2012r.) sprawdzających głównie kompetencje matematyczne i znajomość zagadnień z zakresu nauk przyrodniczych dziesięciolatków, polscy uczniowie wypadli najgorzej w Europie.

Cel projektu Polskiego Związku Szachowego Zwiększenie umiejętności matematycznych polskich uczniów, szczególnie w zakresie: logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów; kształtowania ważnych cech osobowości, jak odpowiedzialność, koncentracja, intuicja i odwaga

Realizacja celu projektu Nauczenie szerokiej grupy dzieci podstaw gry w szachy, co będzie korzystnie oddziaływało na ich rozwój ogólny, zwłaszcza kompetencje matematyczne -> -> za pomocą pilotażowego wprowadzenia nauczania gry w szachy w edukacji wczesnoszkolnej

Charakter pilotażu wprowadzenie nauczania gry szachy jako zajęć obowiązkowych dla całych oddziałów klasowych w edukacji wczesnoszkolnej w wymiarze co najmniej 1 godziny lekcyjnej tygodniowo przez co najmniej 2 lata ocena (opisowa) z zajęć na świadectwie zajęcia prowadzone przez przeszkolonego (przez PZSzach.) nauczyciela (najlepiej danej szkoły: EW, wf, inne) badania nad wpływem zajęć na rozwój ogólny i osiągnięcia edukacyjne uczniów, prowadzone przez pracowników naukowych

Zasada trójstronności

Zobowiązania PZSzach. przeszkolenie nauczycieli z zakresu gry w szachy oraz metodyki nauczania gry w szachy – kurs 72h z zakresu gry w szachy oraz metodyki nauczania gry w szachy w wieku wczesnoszkolnym organizacja ogólnopolskiej konferencji szkoleniowo – metodycznej wsparcie metodyczne dla nauczycieli (doradca, przewodnik metodyczny, program nauczania, podręczniki, materiały dydaktyczne, program komputerowy do układania własnych zadań szachowych) nieodpłatne dostarczenie sprzętu szachowego dla szkół w wymiarze: 15 kpl. bierek z szachownicami + szachownica demonstracyjna dla nauczyciela podręczniki w preferencyjnej cenie dla zgłoszonych oddziałów klasowych (10zł) prowadzenie strony internetowej o charakterze informacyjnym: www.szachywszkole.pl

Zobowiązania szkół przeznaczenie co najmniej 1 godziny tygodniowo przez co najmniej 2 lata w edukacji wczesnoszkolnej na zajęcia z projektu skierowanie nauczycieli na szkolenie w układzie: 1 nauczyciel na każdy zgłoszony oddział klasowy + 1 nauczyciel rezerwy zajęcia będą obowiązkowe dla całego oddziału klasowego zajęcia będą kończyły się oceną na świadectwie zgoda na zewnętrzne badania naukowe

Zobowiązania Samorządu sfinansowanie szkoleń i materiałów metodycznych dla nauczycieli wsparcie PZSzach. w rekrutacji szkół i zarządzaniu ich zgłoszeniami informacja i promocja

Tak sformułowana innowacja edukacyjna ma akceptację Ministra Edukacji Narodowej (spotkanie grupy roboczej pod przewodnictwem wiceministra Mirosława Sielatyckiego odbyło się w MEN 09.10.2012).

Odpowiada także na wydane 15. 03 Odpowiada także na wydane 15.03.2012 Oświadczenie Pisemne Parlamentu Europejskiego w sprawie wprowadzenia do systemów oświaty w Unii Europejskiej programu „Szachy w szkole” (0050/2011).

Parlament Europejski ( Parlament Europejski (...) mając na uwadze, że szachy są grą dostępną dla dzieci z każdej grupy społecznej, mogą przyczyniać się do osiągnięcia spójności społecznej i realizacji celów politycznych takich jak integracja społeczna, zwalczanie dyskryminacji, zmniejszenie wskaźnika przestępczości czy nawet walka z różnymi rodzajami uzależnień (...), mając na uwadze, że bez względu na wiek dziecka szachy mogą poprawić jego koncentrację, zwiększyć cierpliwość i wytrwałość, a także rozwinąć zmysł twórczy, intuicję, pamięć oraz umiejętności analitycznego myślenia i podejmowania decyzji; mając na uwadze, że gra w szachy uczy też determinacji, motywacji i sportowego zachowania; wzywa Komisję i państwa członkowskie, by dążyły do wprowadzenia do systemów oświaty państw członkowskich programu „Szachy w szkole”...

Kalendarz działań styczeń 2013 – spotkanie informacyjne, otwarcie zgłoszeń do projektu 15 marca 2013 - zakończenie rekrutacji szkół do projektu marzec 2013 - rozpoczęcie szkoleń nauczycieli maj 2013 - konferencja szkoleniowo – metodyczna do końca 08.2013 - wyposażenie szkół w sprzęt szachowy i materiały metodyczne 1 września 2013 - rozpoczęcie realizacji zajęć szachowych w zgłoszonych szkołach, uroczysta inauguracja projektu w wybranej szkole 09.2013 – 06.2015 – realizacja projektu w zgłoszonych szkołach, w tym badania naukowe i ewaluacja

Zgłoszenia do Projektu Szkoły z terenu województwa mazowieckiego (z wyjątkiem m.st. Warszawy) zgłaszają swój akces bezpośrednio do Koordynatora na adres e-mail: m.zielinska@pzszach.org.pl Szkoły z m. st. Warszawy zgłaszają swój akces do Biura Edukacji m. st. Warszawy

Seria podręczników szkolnych dla najmłodszych, wydana przez PZSzach.

Dyżur w biurze PZSzach. (Al. Jerozolimskie 49): Magdalena Zielińska Koordynator Ogólnopolskiego Projektu PZSzach. „Edukacja przez Szachy w Szkole” instruktor i sędzia szachowy (uprawnienia Ministerstwa Sportu i PZSzach.) wykładowca na licznych kursach dla instruktorów sportu w dyscyplinie szachy oraz dla nauczycieli nauczyciel przedmiotu szachy w jednej ze stołecznych szkół podstawowych (podyplomowe studia pedagogiczne) autorka serii podręczników dla najmłodszych „Grajmy w szachy” wiceprezes Stowarzyszenia Promocji i Odtwórstwa Kultury i Sportów Dawnych HANZA członek UMKS Jaćwież Suwałki Kontakt: m.zielinska@pzszach.org.pl www.szachywszkole.pl Dyżur w biurze PZSzach. (Al. Jerozolimskie 49): w każdą środę 13.00 – 17.00