Dział Zasobów Archiwalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Przekazywanie akt do Archiwum UMK
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Rola Instytucji Audytowej
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
1 Wytyczne w sprawie formy składania wniosków o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
438/2001 Kontrola 5% Zamknięcie pomocy 1083/2006, 1828/2006 Audyt systemów Audyt operacji Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
System Rządowy Proces Legislacyjny modyfikacje 2012/2013
Zgłaszanie prac geodezyjnych
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Rodzaje dokumentów biurowych
Rejestrowanie i znakowanie pism przychodzących i wychodzących
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
NAJWAŻNIEJSZE AKTY PRAWNE WYKONAWCZE DO USTAWY Z 29 SIERPNIA 1997 ROKU O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Stosowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Podhalańskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nowym Targu PROWADZĄCA SZKOLENIE Danuta Zając.
Udostępnianie dokumentacji w archiwum wyodrębNionym – do celów służbowych i naukowo-badawczych mgr Klaudia Banach.
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Porządkowanie akt osobowych studentów i pracowników
Postępowanie z dokumentacją, której upłynął czasookres przechowywania
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Dział Zasobów Archiwalnych Archiwizacja dokumentów związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej

Po co nam archiwizacja? Dla potrzeb kontroli merytorycznej i finansowej projektu Zabezpieczenie dokumentacji mogącej mieć znaczenie jako źródło informacji o rozwoju i historii Uczelni Zapewnienie właściwych warunków przechowywania i kompleksową obsługę przekazanej dokumentacji

Przepisy prawne: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., artykuł 19 - Dostęp do dokumentów: (…) instytucja zarządzająca zapewnia dostępność dokumentacji zawierającej dane identyfikacyjne i adresowe podmiotów przechowujących dokumenty na dowód poniesienia wydatków i przeprowadzenia audytów, będące niezbędną podstawą dla ustanowienia właściwej ścieżki audytu (…) instytucja zarządzająca zapewnia, że ww. dokumenty są dostępne do celów kontroli, a ich kopie lub wypisy są wydawane upoważnionym osobom i podmiotom (…) instytucja zarządzająca przechowuje informacje niezbędne do celów oceny i sprawozdawczości.

Przepisy prawne: Zarządzenie Rektora Politechniki Gdańskiej nr 7/2010 r. z 3 marca 2010 r. w sprawie: nowelizacji zasad przygotowania i realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich. Zarządzenie Rektora Politechniki Gdańskiej nr 34/2009 z 9 listopada 2009 r., w sprawie: zatwierdzenia Instrukcji archiwalnej Politechniki Gdańskiej, Jednolitego rzeczowego wykazu akt Politechniki Gdańskiej, Organizacji i zakresu działania archiwum Politechniki Gdańskiej oraz Regulaminu udostępniania dokumentacji archiwalnej przechowywanej w Dziale Zasobów Archiwalnych Politechniki Gdańskiej. Umowy pomiędzy instytucjami i beneficjentami

31 grudnia 2020 roku. Dokumentację dotyczącą projektów ostatecznie lub częściowo zakończonych NAJBEZPIECZNIEJ jest przechowywać do 31 grudnia 2020 roku.

Postępowanie z dokumentacją Dokumentacja związana z realizacją w/w projektów w czasie ich trwania przechowywana jest u/w: kierownika projektu, komórkach merytorycznych PG, oraz archiwizowana na nośnikach elektronicznych w elektronicznej bazie danych PROJEKTY EUROPEJSKIE. Po upływie 2 lat od zakończenia projektu dokumentacja przekazywana jest na podstawie spisów zdawczo–odbiorczych do Działu Zasobów Archiwalnych

Spis zdawczo - odbiorczy Zał. nr 2a do instrukcji archiwalnej PG Spis zdawczo –odbiorczy akt nr…………………… ………………………………. (Nazwa jednostki organizacyjnej) (Nazwa komórki organizacyjnej) Lp. Znak teczki Tytuł teczki lub tomu Daty skrajne Kat. akt Liczba teczek Miejsce przechowywania w archiwum Data zniszczenia lub przekazania do archiwum 1 2 3 4 5 6 7 8

Opis paczki Grzbiet paczki: logo UE, nazwa funduszu w ramach którego projekt został dofinansowany nazwa programu operacyjnego, symbol/numer projektu nazwa dokumentów znajdujących się w paczce sygnatury archiwalne, numery teczek, daty skrajne dokumentów i inne oznaczenia

Opis teczki

Uporządkowanie akt: Ułożenie akt wewnątrz teczki, tak by sprawy następowały kolejno, poczynając od najwcześniejszej sprawy W obrębie sprawy dokumenty układa się w porządku chronologicznym, poczynając od pisma rozpoczynającego sprawę Każda teczka powinna zawierać spis spraw znajdujących się w teczce Każda teczka powinna być opisana na zewnętrznej stronie Teczki, księgi, rejestry powinny być ułożone wg haseł klasyfikacji Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt obowiązującego w Politechnice Gdańskiej

Spis spraw /dokumentów/ w teczce, paczce itp.

Uporządkowanie akt: Dokumentację projektu należy spiąć klipsami archiwalnymi /lub zszyć taśmą bawełnianą/, przełożyć do teczek a następnie do pudeł archiwalnych.

zwany inaczej aktotwórcą. Za całość i kompletność przekazywanej do archiwum dokumentacji projektu odpowiada kierownik projektu zwany inaczej aktotwórcą.

Zatem, beneficjent jest zobowiązany, zarówno na etapie aplikowania o środki, jak i podczas korzystania z unijnego wsparcia, do: prawidłowego prowadzenia dokumentacji zabezpieczenia jej kompletności oraz przekazania kompletnej dokumentacji po zakończeniu projektu do archiwum.

Dziękuję za uwagę Krystyna Dagga Dział Zasobów Archiwalnych Tel. 347 – 29 – 47 www. administracja.pg.gda.pl/wia/ Przygotowała: Karolina Konkol