FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA Nowoczesne instrumenty wsparcia rozwoju przedsiębiorstw SEMINARIUM Od A do Z – od administracji do zamówień publicznych
Od konkurencji do współpracy na przykładzie Wschodniego Klastra Informatycznego Jerzy Wawro, Wschodni Klaster Informatyczny Białystok, 30 września 2010.
HISTORIA POWSTANIA: OD STOWARZYSZENIA DO KLASTRA BUDOWA KLASTRA: ORGANIZACJA I STRUKTURY ZNACZENIE SPOŁECZNE KLASTRA BIZNES SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNY DLACZEGO KLASTER? GŁÓWNE CELE 2. Plan prezentacji WSCHODNIEGO KLASTRA INFORMATYCZNEGO
1. HISTORIA POWSTANIA KLASTRA PROPAGOWANIE IDEI: 2004: zaangażowanie informatyków z Podkarpacia w projekcie budowy klastrów wiejskich : dr Elżbieta Wojnicka, współautor raportu IBnGR na temat klastrów podejmuje pracę w rzeszowskiej WSIiZ : WSIiZ organizuje cykl szkoleń dla przedsiębiorców INFORMATYKA PODKARPACKA: 24 kwietnia 2006: powołanie Stowarzyszenia budowa klastra informatycznego celem stowarzyszenia WCHODNI KLASTER INFORMATYCZNY: 2009: Stowarzyszenia otrzymuje wsparcie z funduszy UE na budowę klastra obejmującego "Ścianę wschodnią"
2. DLACZEGO KLASTER (1/2) SYNERGIA: zmniejszenie kosztów i wzrost potencjału, MARKETING: znaczenie dla rynku, władz i samorządów, WIEDZA: współpraca z placówkami naukowymi, wymiana doświadczeń, INNOWACYJNOŚĆ: doskonalenia oferty produktowej, nowe technologie i zasady organizacji, INWESTYCJE W PRZYSZŁOŚĆ: zrównoważony rozwój, absorpcja wiedzy i doświadczeń, zaspokajanie rodzących się potrzeb społeczeństwa sieciowego.
2. DLACZEGO KLASTER (2/2) CO MOŻNA ZYSKAĆ? Lepsza pozycja rynkowa. Korzystanie z gotowej sieci powiązań. Większa skuteczność. Wspólne działania marketingowe, obniżenie kosztów. Dostęp do wiedzy. Analizy i oceny rynków, wiedza techniczna, procedury. Wsparcie. Udział w staraniach o wsparcie z funduszy UE. GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI? tel ,
3. STRUKTURA KLASTRA KOORDYNATOR: Stowarzyszenie "Informatyka Podkarpacka"
4. BIZNES SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNY (1/3) KODEKS ETYCZNY PODSTAWĄ WSPÓŁDZIAŁANIA Zasady pozytywnej konkurencji: We własnym imieniu. Bez podszywania się. Tylko prawda. Bez negatywnej reklamy i fałszywego wizerunku. Fair play. Bez monopoli, bezprawnego ukrywania informacji, łapówkarstwa. Zgodnie z zasadami. Przestrzeganie norm społecznych i prawnych. Etos zawodu. Dotrzymywanie obietnic, bez ukrytych kosztów i zbędnych wydatków, używanie informacji zgodnie z przeznaczeniem.
4. BIZNES SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNY (2/3) Kultura przedsiębiorczości: Solidność. Najlepsze rozwiązania stosowane zgodnie z sztuką inżynierską. Odpowiedzialność. Rozwój zapewniający klientom bezpieczeństwo inwestycji. Profesjonalizm. Podnoszenie jakości oferowanych produktów i usług. Biznes jest dla ludzi. Uwzględnianie personalistycznego wymiaru biznesu.
4. BIZNES SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNY (3/3) Partnerskie współdziałanie: Dbałość o wizerunek Klastra Działanie w atmosferze szacunku, zrozumienia i życzliwości. Uczciwość. Unikanie konfliktu interesów.
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ