Nauczyciel jako przywódca edukacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
z ewaluacji zewnętrznej szkoły obrazem działań i efektów kształcenia
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Małe dziecko w systemie edukacji
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Obserwacja wybranych uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Nauczyciel jako przywódca edukacyjny Nauczyciel jako przywódca edukacyjny. Wolność – odpowiedzialność – skuteczność dr Marta Chrabąszcz

wolność odpowie-dzialność skuteczność

paradygmat przedmiotowy ja spełniający kryteria przypisanej nam roli cele – zgodne z naszymi zobowiązaniami świat – obszar czynienia tego, co do mnie należy

paradygmat podmiotowy ja źródło postępowania cele – przedmiot swoich intencji świat – szansa swoich możliwości

ja ja modele mentalne podmiotowy przedmiotowy źródło postępowania cele – przedmiot swoich intencji świat – szansa swoich możliwości ja spełniający kryteria przypisanej nam roli cele – zgodne z naszymi zobowiązaniami świat – obszar czynienia tego, co do mnie należy

ja-przywódca proaktywność poczucie spójności wewnętrznej pozytywne myślenie poczucie dostatku poczucie własnej wartości poczucie spójności wewnętrznej

przywództwo edukacyjne intelektualna wrażliwość / refleksyjność umiejętność zarządzania sobą w czasie

Zasada Pareto a jakość pracy szkoły

?

autonomia i współpraca odpowiedzialność autonomia i współpraca chęć samodoskonalenie się nauczycieli, ich wewnętrzna motywacja nieustanna ewaluacja działań podejmowanych w szkole stworzenie warunków do uczenia się uczniów i ich osobowego rozwoju

stworzenie warunków do uczenia się uczniów neurodydaktyka uczenie się wykorzystujące pracę dwóch półkul mózgowych samodzielność uczniów problemowe/ zadaniowe podejście system motywacyjny

Zasada Pareto a jakość pracy szkoły

kluczowe obszary relacje z uczniami wykorzystanie czasu atrakcyjność lekcji ?

proaktywność Obszar: ………………………………………………….. Co zrobię, aby poprawić/zmienić sytuację? 1)………………………………………… 2)………………………………………… 3) …………………………………………

nadzór pedagogiczny - wymagania cele wartości Punkt odniesienia do wartościowania tego, co się dzieje w szkole.

Wymaganie: Szkoła ma koncepcję pracy. Poziom B: Koncepcja pracy jest analizowana i modyfikowana/ Jest znana i akceptowana przez uczniów i rodziców Propozycja: Nasza koncepcja pracy szkoły jest współtworzona przez nauczycieli, rodziców oraz uczniów i opiera się na wspólnie określonych fundamentach (zasadach/wartościach)

Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany. Poziom B: Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych./ Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się. Propozycja: W naszej szkole relacje pomiędzy nauczycielami a uczniami są bardzo dobre. Nauczyciele i uczniowie są świadomi celów nauczania, kryteriów oceny oraz procesu uczenia się.

Getting Things Done David Allen Sztuka efektywności Getting Things Done David Allen Sztuka efektywności. Skuteczna realizacja zadań etapy kategorie list działań / układ kolekcjonowanie (gromadzenie) analiza porządkowanie przegląd realizacja (Jakie jest kolejne działanie?) Zadania na dzisiaj. Najważniejsze, strategiczne 20%. Pilne. Zrobić jak najszybciej. Kalendarz. Kiedyś. W przyszłości. Przekazać. Zlecić. Zlecone. Oczekiwane.

ja-przywódca wolność odpowiedzialność skuteczność