Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Aktualne problemy eksploatacyjne dotyczące stacji Łazy.
Użytkowanie i doświadczenia eksploatacyjne
INWENTARYZACJA STACJI ROZRZĄDOWEJ TARNOWSKIE GÓRY
Skrócenie czasu jazdy na odcinku Warszawa – Katowice
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Koszty eksploatacji stacji rozrządowej wynikające z procedur związanych z przemieszczaniem wagonów z ograniczeniami w rozrządzie – tzw. wagonów oznaczonych.
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Działalność PKP PLK S.A., w tym zarządzanie górkami rozrządowymi
ZSChiPS w Lublinie Zebrał w całość: K. Olszewski
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
zarządzanie produkcją
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Warunki rozwoju przewozów kolejowych
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Zapotrzebowanie PKP CARGO SA
Inwentaryzacja stanu technicznego stacji rozrządowej Rybnik Towarowy
Nowe technologie na górkach rozrządowych
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Efektywność Energetyczna
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
Mirosław Włas, Prezes Zarządu
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Monitorowanie i archiwizacja parametrów pracy procesu galwanicznego
KIERUNKI ROZWOJU GÓRNOŚLĄSKO – ZAGŁĘBIOWSKIEJ METROPOLII „SILESIA”
Grupa nie w znaczeniu podmiotów, ale w znaczeniu struktury profesji ….
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Architektura obiektów technicznych
Robert Jędrychowski Politechnika Lubelska
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Opatentowana technologia do kontroli napięcia i efektywności energetycznej. Zbudowane na własnych projektach transformatorów kontrolowanych przez mikroprocesor.
Nowe narzędzia dla badania jakości węgla i koksu
„Modernizacja linii kolejowej E30,
Komisja Torowa IGKM „Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie” System monitorowania zwrotnic tramwajowych sterowanych automatycznie.
Sterownik zwrotnic WS90E
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. Zakopane r.
Dobór środków gaśniczych do stałych urządzeń gaśniczych w nastawniach kolejowych.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
UCIEPŁOWNIENIE MIASTA WOJKOWICE
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Materiały na Posiedzenie Komisji Infrastruktury Technicznej i Rozwoju – Rady Gminy Marklowice 23 kwietnia 2015r. KWK „Jankowice”; r.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Opracowanie: mgr inż. Czesław Doroszkiewicz
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Forum Inwestycyjne Warszawa, 11 stycznia 2018 r..
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Modernizacje istniejących stacji SN i ich automatyzacja
Zapis prezentacji:

Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry Szacunkowe koszty optymalizacji i rewitalizacji urządzeń i systemów automatyki sterowania rozrządzaniem na stacjach rozrządowych Tarnowskie Góry i Rybnik Towarowy Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry

Tarnowskie Góry stacja rozrządowa układu podstawowego Rybnik Towarowy stacja rozrządowa uzupełniająca układ podstawowy IZ Tarnowskie Góry eksploatuje na swoim terenie dwie stacje rozrządowe:

Stacja rozrządowa Tarnowskie Góry Układ rozrządowy A – B – OB nieparzysty, tzw. „kierunek ładowny” o podłużnym układzie trzech grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej TGC23 grupa przyjazdowa A – 9 torów grupa kierunkowa B – 32 tory grupa odjazdowa OB – 12 torów Układ rozrządowy C – D parzysty, tzw. „kierunek próżny” o podłużnym układzie dwóch grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej TGD31 grupa przyjazdowa C – 12 torów grupa kierunkowo-odjazdowa D – 32 tory

4

Stacja rozrządowa Rybnik Towarowy Układ rozrządowy o podłużnym układzie dwóch grup torowych obsługiwany z nastawni rozrządowej RTr grupa przyjazdowo-górnicza PG grupa kierunkowo-odjazdowa KO

Średniodobowa liczba rozrządzanych wagonów na stacjach rozrządowych Tarnowskie Góry i Rybnik Towarowy

Koncepcja wyposażenia górek rozrządowych w Tarnowskich Górach i Rybniku Towarowym w systemy i urządzenia asr

Stacja rozrządowa Tarnowskie Góry Wielkość infrastruktury rozrządowej A – B – OB: 24 tory kierunkowe + 8 torów odstawczych C – D: 24 tory kierunkowe + 8 torów odstawczych (tory odstawcze, rezerwowe z możliwością doposażenia w system regulacji prędkości wg potrzeb w przyszłości) Zabudowa zintegrowanego systemu sterowania i kontroli Remont systemu regulacji prędkości w strefie podziałowej Zabudowa systemu regulacji prędkości w torach kierunkowych metodą „prowadzenie do celu” Remont systemu sterowania zwrotnic

Szacunkowe koszty: RAZEM: ok. 52 – 58 mln/górka Zintegrowany system sterowania i kontroli ok. 2 – 3 mln/górka System sterowania zwrotnic ok. 1 mln/górka System regulacji prędkości w strefie podziałowej ok. 6 – 8 mln/górka System regulacji prędkości w torach kierunkowych ok. 14 – 15 mln/8 torów Prace projektowe RAZEM: ok. 52 – 58 mln/górka

Ponadto zapewni możliwość: Wyposażenie 24 torów kierunkowych obu układów rozrządowych w zintegrowany system sterowania i kontroli oraz w system regulacji prędkości metodą „prowadzenie do celu” pozwoli na: w pełni zautomatyzowane sprowadzenie odprzęgu na wybrane miejsce w torze kierunkowym dopasowanie infrastruktury technicznej górki rozrządowej do aktualnych i prognozowanych potrzeb wydajnościowych podniesienie jakości procesu rozrządzania poprzez: minimalizowanie kosztów powstałych na skutek uszkodzeń taboru i ładunku maksymalne wykorzystanie długości torów kierunkowych wymianę zużytych technologii podniesienie niezawodności urządzeń Ponadto zapewni możliwość: stopniowej modernizacji tj. selektywnej wymiany elementów i systemów stosownie do potrzeb i możliwości modernizacji bez potrzeby długotrwałego zamykania obiektu na czas robót rejestracji pracy eksploatacyjnej oraz diagnostykę techniczną urządzeń

Stacja rozrządowa Rybnik Towarowy Wielkość infrastruktury rozrządowej 16 torów kierunkowych (pozostałe tory rezerwowe z możliwością doposażenia w system regulacji prędkości wg potrzeb w przyszłości) Zabudowa zintegrowanego systemu sterowania i kontroli Zastąpienie hamulców THS w strefie podziałowej hamulcami ETH Zabudowa hamulców torowych w torach kierunkowych Zabudowa systemu regulacji prędkości w torach kierunkowych metodą „strzał do celu” Zabudować system sterowania zwrotnic 11

Rewitalizacja i optymalizacja urządzeń i systemów asr bez wykonania napraw infrastruktury torowo-rozjazdowej, dostosowania budynków, oświetlenia i urządzeń energetyki nie spełni wymaganych efektów eksploatacyjnych.

Dziękuję za uwagę