AQUAPARK W ŚWIDNICY OBALAMY MITY PRZECIWNIKÓW BUDOWY 15.02.2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY KAPITAŁU A DŹWIGNIA FINANSOWA
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Jacek Mizerka Dynamiczna ocena efektywności inwestycji; podejście opcyjne do oceny efektywności inwestycji.
Kredyt inwestycyjny na zakup
Społeczna Kampania na rzecz budżetu obywatelskiego w Gdańsku
Polska osiągnęła drugi najwyższy poziom inwestycji publicznych w całej UE
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski. Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski.
Konsekwencje zablokowania prywatyzacji w latach Michał Chyczewski Andrzej Domański Jeremi Mordasewicz Andrzej Rzońca Warszawa, 18 października.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Piaseczno Przyszłość Józefosławia i Julianowa Warszawa - Ursynów.
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Stan Wdrożenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami na Dolnym Śląsku
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Miasto publiczne – miasto prywatne
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
PREZYDENT MIASTA TYCHY Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2011 rok.
Tytuł prezentacji BGK Miasto, data Fundusz Regionu Wałbrzyskiego – najlepsze źródło finansowania Przedsiębiorstw na Dolnym Śląsku Fundusz Regionu.
Możliwości wspierania ze środków budżetu państwa działalności innowacyjnej przedsiębiorców branży elektrycznej - korzyść czy strata ? Warszawa, 2 grudnia.
Finansowanie inwestycji przez Beskidzki Bank Spółdzielczy maj 2010.
Bank Ochrony Środowiska S. A
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Fundusz Poręczeń Unijnych Warszawa, r..
Systemowe rozwiązania z zakresu innowacyjności
Możliwości związane z wykorzystaniem modelu partnerstwa publiczno-prywatnego w inicjatywach logistycznych Wielkopolski.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
Rowy, 3 października 2009 ZASADY UDZIELANIA PORĘCZEŃ W ŚWIETLE REKOMENDACJI ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Zasady generalne zarządzania finansami to: 1.Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. 2.Stała znajomość długoterminowego wpływu.
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Strategiczna inwestycja dla pomorskiej gospodarki odpadami
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
BUDŻET PROCEDURA - KAZUSY
Temat: Samorząd gminny.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
1 Zasady i tryb udzielenia przez BGK kredytów z Funduszu Kredytu Technologicznego.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Gdańsk, kwiecień 2008 GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA Sp. z o.o.
UMOWA STADIONOWA Konferencja prasowa 13 maja 2013.
Budżet Miasta Gdańska na rok Budżet na 2006 r. - dochody, wydatki i deficyt.
Grudziądzkie Poręczenia Kredytowe Sp. z o.o. : -utworzenie Spółki - kwiecień 2008 r. - inicjatywa władz samorządowych Grudziądza; -kapitał zakładowy 2.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
„Poręczenia K-PFPK szansą na rozwój Twojego biznesu” r.
1 16 września 2013 r..
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
Rata kredytu w annuitecie przy kredycie na
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Zapis prezentacji:

AQUAPARK W ŚWIDNICY OBALAMY MITY PRZECIWNIKÓW BUDOWY r.

Przeciwnicy aquaparku: Władza skupiona jest na zdobywaniu poklasku NIEPRAWDA, GDYŻ: - od 2002 roku stałym priorytetem władz Świdnicy jest rozwój gospodarczy, - od 2002 roku dochód z podatku PIT wzrósł prawie trzykrotnie, z kwoty 14,8 mln zł do rekordowej kwoty 42,2 mln zł w roku 2012 (plan), - w badaniach z 2008 roku 93 % mieszkańców wskazało aquapark, jako najważniejszą inwestycję w mieście, - w lipcu 2012 r. 89,6 % badanych mieszkańców chciało, by aquapark powstał według projektu, o którym dziś decydujemy, - decyzje przesądzające o budowie podjęto dopiero w 2008 roku, gdy odziedziczone po okresie rządów SLD bezrobocie zmalało z osób do osób, a ilość pracujących w Świdnicy wzrosła o osób.

Przeciwnicy aquaparku: Projekt jest przejawem gigantomanii i wybujałych ambicji władzy (1) NIEPRAWDA, GDYŻ: - żadna inna inwestycja miejska od 1990 roku nie była poprzedzona tak dużą ilością analiz i konsultacji, - koncepcję aquaparku dla Świdnicy przygotowała renomowana firma GMF, na podstawie analizy lokalnych uwarunkowań. Wykorzystała własne doświadczenia związane z zarządzaniem około 20 obiektami w kilku krajach. Firma GMF nie była zainteresowana budową obiektu, lecz była gotowa zarządzać nim na zasadach komercyjnych,

Przeciwnicy aquaparku: Projekt jest przejawem gigantomanii i wybujałych ambicji władzy (2) NIEPRAWDA, GDYŻ: - GMF przedstawił koncepcję obiektu, który nie wymaga dopłat miasta do jego eksploatacji. Sposobem realizacji tego wymogu jest: - zrównoważenie wysokich kosztów utrzymania basenu pływackiego dużymi przychodami z atrakcyjnego saunarium i strefy fitness, - stworzenie w obiekcie stref atrakcyjnych dla różnych kategorii klientów zamiast wspólnego, gwarnego kołchozu, - stworzenie w obiekcie funkcji zapewniających wysoką frekwencję w każdej porze roku, - energooszczędność obiektu.

Przeciwnicy aquaparku: Nie wiemy, po co jest spółka (1) NIEPRAWDA, GDYŻ: - uchwała powołująca spółkę Inwestycje Świdnickie podjęta została na sesji r. stosunkiem głosów 15 za, 2 przeciw, 5 wstrzymujących się, - z uzasadnienia uchwały wynika, że podstawowym zadaniem spółki będzie pozyskanie finansowania i realizacja parku wodnego oraz odpowiedzialność za administrowanie obiektem. Powodem jej powstania jest poszukiwanie alternatywnych rozwiązań podejmowania, w tym finansowania, nowych inwestycji. Dlatego wzorem innych miast takich jak np. Gdańsk, Wrocław, czy Poznań - zdecydowano się na powierzenie spółce prowadzenia części inwestycji miejskich i administrowanie obiektami., Takie rozwiązanie przyjęto również w skali Polski – Premier Donald Tusk powołał spółkę Inwestycje Polskie dla realizacji zadań infrastrukturalnych,

Przeciwnicy aquaparku: Nie wiemy, po co jest spółka (2) NIEPRAWDA, GDYŻ: - wielokrotnie informowano, że tzw. wskaźniki Ministra Rostowskiego uniemożliwiają obciążenie budżetu miasta finansowaniem inwestycji. Jedyną możliwością jest poręczenie spłaty finansowania uzyskanego przez spółkę, - wykorzystanie formuły spółki ułatwia odzyskanie podatku VAT związanego z inwestycją, a przez to obniżenie jej kosztów. Dla obecnego projektu jest to kwota 12,65 mln zł.

Przeciwnicy aquaparku: Spodziewaliśmy się, że będzie taniej NIEPRAWDA, GDYŻ: - na sesji r. Rada Miejska podjęła uchwałę o poręczeniu spółce Inwestycje Świdnickie kredytu na budowę aquaparku stosunkiem głosów: 13 za, 9 przeciw, 1 wstrzymujący się, - udzielono poręczenia na lata do kwoty 84 mln zł, na kolejnej sesji zwiększono je do kwoty 84,5 mln zł, - podczas rozpatrywania projektu uchwały Prezydent poinformował radnych, że przewidywany jest dwuletni okres karencji w spłacie kapitału, a najwyższa całkowita spłata roczna nie przekroczy 5,9 mln zł, - oferta finansowania inwestycji uzyskana przez Inwestycje Świdnickie w pełni odpowiada warunkom poręczenia omówionym przez Prezydenta i zaakceptowanym przez Radę Miejską.

Przeciwnicy aquaparku: Powinno być szybciej (1) NIEPRAWDA, GDYŻ: - spółka przez pierwszy rok swej działalności: - rzetelnie zweryfikowała dokumentację techniczną, - przeprowadziła procedurę i uzyskała kredyt bankowy na finansowanie inwestycji, - wyłoniła w drodze postępowania przetargowego inżyniera kontraktu, - przeprowadziła kompletną procedurę przetargową na wyłonienie generalnego wykonawcy obiektu, - ponieważ ceny ofertowe w przetargu były znacząco wyższe niż wysokość kredytu, od marca 2012 roku podjęto starania o realizację inwestycji w formule PPP z zachowaniem warunków finansowych akceptowanych przez Radę Miejską,

Przeciwnicy aquaparku: Powinno być szybciej (2) NIEPRAWDA, GDYŻ: - w bardzo krótkim czasie od marca do listopada 2012 spółka: - pomimo wypowiedzenia umowy kredytowej przez BRE Bank Hipoteczny uzyskała inną ofertę finansowania inwestycji na jeszcze korzystniejszych warunkach, - przeprowadziła kompletną procedurę PPP w rekordowym czasie 6 miesięcy i uzyskała ofertę oddania do użytku aquaparku do czerwca 2014 roku. Zgodnie z projektem umowy Miasto nie poniosłoby większych wydatków niż akceptowane wcześniej przez Radę Miejską.

Przeciwnicy aquaparku: Nie ma, czego żałować, zbudujemy inny obiekt, a mniejszy jest lepszy (1) NIEPRAWDA, GDYŻ: - odrzucając ofertę AQUACO 2 powodujemy, że: - wydając w ciągu 20 lat łączną kwotę 84,5 mln nie uzyskamy obiektu o wartości rynkowej 77,5 mln na którą składają się - koszt wybudowania obiektu, koszt tzw. preopeningu oraz koszt kompletnego wyposażenia obiektu, - stracimy dotychczas poniesione nakłady na inwestycje w wysokości około 1,5 mln zł, - nie uzyskamy około 90 nowych miejsc pracy i udziałów w CIT, dzięki którym wpływy podatkowe w ciągu 18 lat szacuje się na ok. 3 mln zł,

Przeciwnicy aquaparku: Nie ma, czego żałować, zbudujemy inny obiekt, a mniejszy jest lepszy (2) NIEPRAWDA, GDYŻ: - za cenę około 30 mln zł można wybudować obiekt zdecydowanie mniej atrakcyjny. Na sfinansowanie jego budowy trzeba w ciągu 20 lat wydać kwotę 50,2 mln zł tytułem spłaty kredytu, - dodatkowo konieczne będzie poniesienie nakładów na wykonanie dokumentacji, wyposażenia oraz tzw. preopeningu łącznie około 1,5 mln zł, - uzyskamy co najwyżej 30 nowych miejsc pracy, dzięki którym wpływy podatkowe w ciągu 20 lat szacuje się na kwotę 800 tys. zł, - obiekt będzie wymagał znaczących dopłat do bieżącej eksploatacji (dla przykładu szacuje się, że kwota dopłacana do funkcjonowania basenu przy ul. Równej w ciągu 20 lat wynosić będzie 15,4 mln zł), - rezygnując z wykorzystania spółki celowej, uniemożliwiamy budowę obiektu z powodu tzw. wskaźników Ministra Rostowskiego.

Dziękujemy za uwagę! Urząd Miejski w Świdnicy luty 2013