STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Strategia Rozwoju Koszalina
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Centrum Inwestora i Eksportera
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
Spotkanie organizacyjne
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Nowostawski Program Odnowy Wsi Program Rewitalizacji Śródmieścia Nowego Stawu Nowy Staw, 28 maja 2004 roku Konferencja Razem w Europie. Rewitalizacja miast.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Tarnowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. - narzędzie polityki mieszkaniowej Miasta Tarnowa Katowice, 14 stycznia 2016 r. Wojciech Daniel.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
STRATEGIE ROZWOJU GMIN POWIATU KARTUSKIEGO GŁÓWNE ZAŁOŻENIA.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Opracowania towarzyszące Strategii Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej Białegostoku Raport z badań opinii mieszkańców Białegostoku Raport z badań.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
PLAN SPOTKANIA Podstawowe pojęcia Obszar rewitalizacji Misja, wizja i cele rewitalizacji Warsztaty.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Warsztat konsultacyjny
Prezentacja projektu „Przygotowanie programu rewitalizacji Gminy Strzegom” oraz przebiegu prac nad programem Strzegom r.
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Warsztat konsultacyjny
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE 2007-2015

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 1: Diagnoza stanu miasta Etap 2: Analiza strategiczna Etap 3: Opracowanie założeń dla rozwoju miasta PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 1: Diagnoza stanu miasta Badanie kwestionariuszowe: Zebrano: 344 ankiety od mieszkańców Pabianic, 59 ankiet od przedsiębiorców lokalnych, 23 ankiety od organizacji pozarządowych działających na terenie Pabianic. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 1: Diagnoza stanu miasta Analiza danych statystycznych (GUS) i danych własnych Urzędu Miejskiego – przeprowadzono: Spotkania i konsultacje z naczelnikami i pracownikami wydziałów UM (m.in. Działalności Gospodarczej i Promocji Miasta, Gospodarki Nieruchomościami, Inżynierii Miasta i Ochrony Środowiska, Edukacji, Kultury i Zdrowia, Inwestycji Miejskich), samodzielnymi referatami (m.in. Referatem Funduszy Zewnętrznych), Spotkania i konsultacje z MCPS, PUP, Strażą Miejską, Policją, ZWiK, MZK, ZUS itd. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 1: Diagnoza stanu miasta Analiza stopnia realizacji istniejącej strategii Konsultacje zapisów (celów i zadań) obowiązującej strategii z jednostkami odpowiedzialnymi za jej realizację celem ustalenia stopnia jej realizacji PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 2: Analiza strategiczna Wyłonienie trzech obszarów kluczowych (na podstawie uzyskanych danych dotyczących miasta oraz wyników ankiet): ► Rozwój Gospodarczy ► Jakość Życia ► Infrastruktura i Środowisko PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

KONSULTACJE SPOŁECZNE: Z grupami społecznymi (mieszkańcy, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy) W grupach ekspertów (radni miejscy, urzędnicy miejscy, prezesi spółek, dyrektorzy przedsiębiorstw, liderzy społeczni, Honorowi Obywatele Miasta) PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 2: Analiza strategiczna Wyznaczenie mocnych i słabych stron Mocne Słabe Duży potencjał ludności (trzecie co do wielkości miasto w woj. łódzkim) Szeroka oferta edukacyjna i b.dobra ocena poziomu edukacji Utożsamianie się mieszkańców z miastem Starzejące się społeczeństwo Niski dochód na jednego mieszkańca Duża gęstość zaludnienia PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 2: Analiza strategiczna Wyznaczenie szans i zagrożeń Szanse Zagrożenia Bliskość Łodzi i przynależność do Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego Dobre położenie pod względem komunikacyjnym Możliwość skorzystania z unijnych funduszy pomocowych Migracja osób w wieku produkcyjnym do innych miast i za granicę Konkurencja pomiędzy miastami Uzależnienie planów budowy dróg od sytuacji politycznej PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Etap 2: Analiza strategiczna Analiza wzajemnego oddziaływania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron Etap 3: Opracowanie założeń dla rozwoju miasta Określenie wizji i misji PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO NA LATA 2007-2013 WIZJA Miasto, w którym żyje się bezpiecznie, stwarzające warunki do życia rodzinnego, pracy i wypoczynku, świadome własnej tożsamości historycznej i kulturowej, przyjazne przybyszom, otwarte na przedsiębiorców, połączone z Łodzią siecią powiązań ekonomicznych, społecznych i komunikacyjnych. MISJA Wzrost atrakcyjności Pabianic jako miejsca do mieszkania, pracy, rozrywki oraz prowadzenia działalności gospodarczej przy wykorzystaniu istniejących związków z Łodzią oraz silnej identyfikacji mieszkańców z miastem. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

METODYKA AKTUALIZACJI STRATEGII Określenie dla każdego z obszarów kluczowych: ► Celów głównych ► Celów szczegółowych ► Zadań do realizacji PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO NA LATA 2007-2013 Cele główne: Rozwój gospodarczy Pabianic Poprawa jakości życia w Pabianicach Poprawa stanu infrastruktury miejskiej oraz stanu środowiska naturalnego PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO NA LATA 2007-2013 Zakładane efekty: Wzrost liczby mieszkańców Pabianic, w tym liczby mieszkańców aktywnych zawodowo Wzrost podaży miejsc pracy, w tym miejsc pracy w sektorach o dużej wartości dodanej Wzrost zamożności mieszkańców miasta Wzrost atrakcyjności miasta pod względem estetycznym oraz pod względem kulturalno-rekreacyjnym Wzrost zamożności Gminy Miejskiej Pabianice PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY – ROZWÓJ GOSPODARCZY Rozwój gospodarczy Pabianic Wsparcie rozwoju i tworzenia mikro, małej i średniej przedsiębiorczości lokalnej Przyciągnięcie strategicznych inwestorów zewnętrznych Przygotowanie terenów pod działalność gospodarczą Wzrost poziomu innowacyjności lokalnej przedsiębiorczości Rozwój sektora usług, w tym sektora turystyki, rozrywki i rekreacji Opracowanie i wdrożenie systemu monitoringu przedsiębiorczości w Pabianicach PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY – JAKOŚĆ ŻYCIA Poprawa jakości życia mieszkańców Pabianic Zwiększenie na terenie miasta zasobów mieszkaniowych Poprawa jakości kształcenia Rozszerzenie oferty rekreacyjnej i sportowej miasta Zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom i osobom przyjezdnym Rozszerzenie oferty kulturalnej miasta PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY – JAKOŚĆ ŻYCIA cd. Poprawa jakości życia mieszkańców Pabianic Aktywizacja zawodowa osób narażonych na wykluczenie zawodowe Optymalizacja pomocy społecznej dla mieszkańców Pabianic Usprawnienie obsługi mieszkańców przez pracowników Urzędu Miejskiego w Pabianicach Poprawa jakości i dostępności świadczeń z zakresu ochrony zdrowia PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

OBSZAR KLUCZOWY – INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKO Poprawa stanu infrastruktury miejskiej oraz stanu środowiska naturalnego Rewitalizacja i nadanie nowych funkcji zdegradowanym obszarom miejskim Poprawa dostępności komunikacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego Pabianic Stworzenie skutecznego i bezpiecznego systemu komunikacji miejskiej i podmiejskiej Skanalizowanie i zaopatrzenie w wodę zurbanizowanych terenów miasta Poprawa stanu środowiska naturalnego PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź MONITORING STRATEGII Strategia rozwoju jest dokumentem żywym, musi być na bieżąco aktualizowana i przystosowywana do zmieniających się czynników. Optymalnym rozwiązaniem jest utworzenie Zespołu ds. Monitorowania Strategii. Zadania zespołu: monitorowanie stanu realizacji strategii raportowanie władzom miasta. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź FINANSOWANIE ZADAŃ Źródła finansowania realizowanych zadań: budżet miasta Pabianice, fundusze strukturalnych Unii Europejskiej, zagraniczne środki pomocowe, środki krajowe, środki innych instytucji i organów zaangażowanych w realizację zadań. PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź

PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź HARMONOGRAM Szczegółowe informacje dotyczące zadań umieszczonych w strategii zostaną zawarte w harmonogramie realizacji strategii. Harmonogram zawierał będzie: horyzont czasowy dla realizowanych zadań jednostki odpowiedzialne za realizację zadań PALLADIO POLSKA Sp. z o.o. ul. Struga 16, 90-513 Łódź