Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Prognoza zatrudnienia na lubuskim rynku pracy
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt współfinansowany w 75% przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego i w 25% z budżetu państwa. Regionalne Centrum Informacji Medycznej.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Chcę się uczyć i pracować – organizacja praktyk zawodowych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w Powiecie Mieleckim 28 czerwiec 2005r. Spotkanie organizacyjne.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Zgłoszony projekt: Czas na aktywność w gminie Zębowice Prezentacja do konkursu pn. Kapitalni w Opolskiem – II edycja Realizator : Gminny Ośrodek Informacji,
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Plany emigracyjne.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Centrum Statystyki Regionalnej AE w Poznaniu (CSR) zostało powołane na mocy porozumienia między Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego a Rektorem Akademii.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
kobiet – „Kobieta pracująca…”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Bohdan Rożnowski Konrad Konefał
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego projekt współfinansowany ze środków Unii.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Młodzi zawodowcy - wdrożenie programów stażowych dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego edycja 2017 projekt współfinansowany ze.
Młodzi zawodowcy - programy stażowe dla studentów Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Opolskiego edycja 2018 projekt współfinansowany ze środków Unii.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Przyszła podażowa strona rynku pracy - prezentacja wybranych wyników badania wśród studentów i uczniów Jakub Ryszard Stempień Uniwersytet Łódzki PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku PRIORYTET II – Wzmocnienie Rozwoju Zasobów Ludzkich w Regionach DZIAŁANIE 2.1 – Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Schemat prezentacji Charakterystyka badanych grup Obecny etap edukacji Doskonalenie zawodowe – kursy, szkolenia, samokształcenie Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Charakterystyka badanych grup ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Charakterystyka badanej grupy – studenci ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Charakterystyka badanej grupy – studenci ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Charakterystyka badanej grupy – studenci ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Charakterystyka badanej grupy – uczniowie Pozytywne jest to, iż dominują w badaniu uczniowie z szkół kończących się maturą. Coraz mniej uczniów wybiera kształcenie na poziomie zawodowym. Jednak tak małą liczba uczniów w szkołach zawodowych może powodować brak wykształconych specjalistów w prostych zawodach. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Charakterystyka badanej grupy – uczniowie W większości respondenci byli uczniami ostatniej klasy (65,0%), a 35,0% chodziło do przedostatniej klasy. Do ostatniej klasy uczęszczało: 83,1% uczniów szkół zawodowych, 83,5 z liceów ogólnokształcących i 41,3% ze średnich szkół zawodowych. Do przedostatniej natomiast: 16,9% respondentów ze szkół zawodowych, 16,5% z liceów ogólnokształcących i 58,7% ze średnich szkół zawodowych Wiąże się to z wiekiem badanych, w badaniu dominowali uczniowie w wieku 18 i 19 lat. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Obecny etap edukacji ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Czynniki decydujące o wyborze danego kierunku studiów/typu szkoły (w%) Obecny etap edukacji Czynniki decydujące o wyborze danego kierunku studiów/typu szkoły (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Obecny etap edukacji ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany edukacyjne – kontynuacja nauki vs. praca zawodowa ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany edukacyjne – kontynuacja nauki Z powyższego slajdu wynika, Po pierwsze, że uczniowie zakładali, że będą studiować, a od czasu do czasu, w miarę możliwości, pracować. Po drugie, istnieje możliwość złego zrozumienia pytania. Ci uczniowie, którzy wskazywali, że po ukończeniu obecnej szkoły zamierzają „dalej uczyć sie i pracować” zakładali określoną kolejność tych działań: najpierw będą kontynuować edukacje, a po jej ukończeniu podejmą prace. Dlatego też nie brali pod uwagę kategorii - „dalej uczyć sie i nie pracować”, gdyż ta w ich mniemaniu oznaczałaby, że nie chcą w przyszłości szukać stałego zajęcia, zatrudnienia. Należy także zaznaczyć, że duża grupa uczniów była zainteresowań podnoszeniem kwalifikacji, poziomu swojego wykształcenia. W zasadzie tylko część, i to wcale nie taka duża, osób ze szkół zawodowych stwierdziła, że zamierza na obecnej szkołę definitywnie skończyć edukacje. Stanowi to optymistyczna konkluzje wynikająca z naszych badan. Wyniki świadczą bowiem o tym, że podejście uczniów do współczesnego rynku pracy, w którym coraz większą role będzie odgrywała wiedza, jest realistyczne. Pokazuje to zarazem, że ambicje badanego pokolenia sa wysokie. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Doskonalenie zawodowe – kursy, szkolenia, samokształcenie ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Kursy i szkolenia sposobem na doskonalenie zawodowe – studenci Kursy/szkolenia, w których uczestniczyli badani w ciągu ostatnich 24 miesięcy (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Kursy i szkolenia sposobem na doskonalenie zawodowe – studenci Kursy/szkolenia, w których badani planują uczestniczyć w ciągu kolejnych 24 miesięcy (w%, N=900) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Odbywanie praktyk zawodowych wg kierunków studiów (w%, N=900) Kursy i szkolenia sposobem na doskonalenie zawodowe – studenci Odbywanie praktyk zawodowych wg kierunków studiów (w%, N=900) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Doświadczenie zawodowe – praktyki szkolne Doswiadczenie zawodowe odgrywa ważna role w pózniejszym poszukiwaniu zatrudnienia, zwieksza szanse na jego znalezienie. Oczywiscie na poziomie szkoły sredniej, czy zawodowej, możemy mówic o doswiadczeniu zawodowym tylko w przypadku tych uczniów, którzy odbywaja praktyki zawodowe. Jest to ważna kwestia, ze wzgladu na fakt, iż celem szkół zawodowych ma byc przygotowanie swych podopiecznych nie tylko od strony teoretycznej, ale także praktycznej. Jednym z takich rozwiazan sa warsztaty szkolne, które jednak z wielu powodów moga nie cieszyc sie dużym zainteresowańiem. Po pierwsze, szkoły moga byc gorzej wyposażone od firm prywatnych. Po drugie, uczen poprzez praktyki chce nie tylko zdobyc umiejetnosci praktyczne, ale też zapoznac sie ze specyfika pracy w danej firmie, poznac nowych ludzi, itd. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Pozytywne strony praktyk zawodowych (w%) Kursy i szkolenia sposobem na doskonalenie zawodowe Pozytywne strony praktyk zawodowych (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Negatywne strony praktyk zawodowych (w%) Kursy i szkolenia sposobem na doskonalenie zawodowe – uczniowie Negatywne strony praktyk zawodowych (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Doskonalenie umiejętności w ramach samokształcenia (w%) Samokształcenie Doskonalenie umiejętności w ramach samokształcenia (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Samokształcenie - uczniowie Formy samokształcenia: obsługa komputera, informatyka (30,3%), języki obce (26,1%), sport (14,1%), rozwój osobisty (10,6%), literatura (4,9%).

Samokształcenie - studenci Formy samokształcenia: obsługa komputera, informatyka (33,8%), języki obce (27,6%), literatura (9,8%), rozwój osobisty (5,8%),

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Planowane sposoby poszukiwania pracy (w%) Plany zawodowe Planowane sposoby poszukiwania pracy (w%) ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe – oczekiwania uczniów i studentów odnośnie przyszłej pracy ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. Plany zawodowe ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

Jakub Ryszard Stempień Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Dziękuję za uwagę Jakub Ryszard Stempień PRIORYTET II – Wzmocnienie Rozwoju Zasobów Ludzkich w Regionach DZIAŁANIE 2.1 – Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie