„Pesymista widzi trudności przy każdej okazji, optymista widzi okazję w każdej trudności.” Charles Kettering Rola gier symulacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości
Advertisements

NOWE KWALIFIKACJE, PRACA, PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA BEZROBOTNYCH KOBIET
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
FUNDUSZE POWIERNICZE I INWESTYCYJNE
Działania finansowane ze środków Unii Europejskiej
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Ekonometria Menedżerska I
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Jak być własnym szefem?.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zarządzanie projektami
Finanse Zbigniew Kuryłek
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
ABC e-learningu.
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
Ekonometria menedżerska I
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
Inwestując rozsądnie – pomnażasz swoje oszczędności.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Zarządzanie rozwojem firmy
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI. Czym jest AKCELERATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI? Akcelerator Przedsiębiorczości to nowa inicjatywa Inwest-Park Sp. z o.o., której.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Ekonometria menedżerska I Specjalność. Wprowadzenie Specjalność ekonometria menedżerska umożliwia poznanie metod służących do analizy, prognozowania i.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Biznes plan Biznes plan jest dokumentem planistycznym związanym z działalnością globalną przedsiębiorstwa, którego zadaniem jest wskazanie celów oraz sposobów.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Studia miejskie i regionalne
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Projekt Kim będziesz?.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
MARKETING INTERNETOWY
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Zapis prezentacji:

„Pesymista widzi trudności przy każdej okazji, optymista widzi okazję w każdej trudności.” Charles Kettering Rola gier symulacyjnych oraz e-learningu w kształtowaniu postawy przedsiębiorczej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.

POSTAWA PRZEDSIĘBIORCZA Chęć rozwoju Efektywne zarządzanie czasem Inteligencja Dostrzeganie możliwości Kreatywność Elastyczność Świadomość wyboru Umiejętność przewidywania konsekwencji Postawa proaktywna

Czy postawy przedsiębiorczej można się nauczyć? POSTAWA EMOCJE PRZEKONANIA ZACHOWANIA

Czy postawy przedsiębiorczej można się nauczyć? Postawy mogą ulegać zmianie – pod wpływem autorytetu lub długotrwałego procesu wychowawczego. Również osoby w małej mierze przedsiębiorcze mogą pracować nad kształtowaniem tej cenionej współcześnie dyspozycji. Praktyka i doświadczenie to najskuteczniejsza metoda rozwijania w sobie postawy przedsiębiorczej.

Przykłady gier szkoleniowych do wykorzystania w nauce przedsiębiorczości: Kosmiczny biznes Głównym celem uczestników jest rozwój firmy w trudnych i zmiennych warunkach rynkowych oraz konkurowanie z firmami pozostałych uczestników Archipelago Symulacja dotycząca wpływu zarządzania relacjami z klientem na efektywność sprzedaży; Pokazuje mechanizmy zwiększające wartość sprzedaży; Prezentuje korzyści wynikające z budowania relacji z klientami. E-globe Daje możliwość sprawdzenia się w podejmowaniu skomplikowanych decyzji biznesowych; Ukazuje złożoność rzeczywistości biznesowej.

Przykłady gier szkoleniowych do wykorzystania w nauce przedsiębiorczości: Praktykant uczestnik rozpoczyna praktykę, która umożliwi mu zapoznanie się z pracą w firmie samochodowej. Na koniec rozgrywki uczestnik zostaje zaproszony do gabinetu szefa, który zdecyduje o jego przyszłości w firmie. Doświadczenie oraz praktyczne umiejętności zdobyte podczas symulacji z pewnością okażą się przydatne podczas rzeczywistej pracy. Finanse bez tajemnic Gra strategiczna, której celem jest takie zarządzanie osobistymi finansami, aby na zakończenie dysponować jak największymi zasobami; Gra online, dostępna bezpłatnie. Mały sklep Skomplikowana symulacja prowadzenia małego osiedlowego sklepu spożywczego, która obejmuje okres 30 dni.; Gracz musi zaopatrywać sklep, ustalać ceny, marże, zmierzyć się z różnego rodzaju zdarzeniami losowymi, dbać o klientów itp. Farmersi Symulacja biznesowa na Dzikim Zachodzie; Zadaniem gracza jest hodowanie bydła, uprawa zboża, a także trafna inwestycja zysków; Gra polega na rywalizacji z konkurencją.

Portal Narodowego Banku Polskiego Świetnym źródłem materiałów edukacyjnych zamieszczonych w Internecie i ogólnodostępnych jest strona www.nbportal.pl. Serwis umożliwia uczestniczenie w różnego rodzaju kursach e- learningowych z zakresu ekonomii, marketingu, przedsiębiorczości i zarządzania finansami. Kursy te zostały przygotowane przez teoretyków i praktyków zagadnień związanych z gospodarką. Ukończenie kursu wieńczone jest otrzymaniem dyplomu, który przesyłany jest pocztą. Źródło: www.nbportal.pl

Przykłady kursów e-learningowych dostępnych w serwisie nbportal: PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI GROSZ DO GROSZA CZYLI JAK INWESTOWAĆ www.nbportal.pl ŚWIAT FINANSÓW KREDYTY I TY

Przykłady kursów e-learningowych dostępnych w serwisie nbportal: „Podstawy przedsiębiorczości” kurs dostarcza szereg informacji niezbędnych osobom chcącym zająć się prowadzeniem własnego biznesu. Jego uczestnik poznaje istotę funkcjonowania gospodarki rynkowej, uwarunkowania, w jakich działa gospodarstwo, taktykę rozwoju współpracy międzynarodowej, jak również zyskuje okazję do określenia własnych predyspozycji do zarządzania firmą. „Grosz do grosza, czyli jak inwestować” udział w kursie gwarantuje uzyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej metod inwestowania – od najprostszych po najnowocześniejsze. „Świat finansów” wzięcie udziału w tym kursie daje możliwość zapoznania się z informacjami na temat mechanizmów rynku finansowego. „Kredyty i Ty” dzięki uczestnictwu w tym kursie uczniowie mogą pozyskać wiedzę na temat różnych form finansowania przez banki działalności gospodarczej.

Jakie elementy powinien zawierać efektywny kurs e-learningowy? Uzupełnienie tradycyjnych lekcji Zbieżne cele kursu internetowego i tradycyjnego Jasny, przejrzysty układ Bieżąca informacja zwrotna Możliwość dokonywania oceny Stałe udoskonalanie formuły kursu

Portal Narodowego Banku Polskiego Atrakcyjną formą zdobywania i utrwalania wiedzy ekonomicznej, dostępną na portalu edukacyjnym Narodowego Banku Polskiego są animacje i prezentacje multimedialne. Dotyczą one głównie zagadnień ekonomicznych, takich jak emisja, pomnażanie i tracenie pieniędzy, banki centralne, inflacja, wzrost gospodarczy, dług publiczny, bezrobocie i wiele innych, mieszczących się w następujących kategoriach tytułowych: finanse, system bankowy, rynek kapitałowy, pieniądz i polityka pieniężna, Euro, środki publiczne, bezrobocie i rynek pracy, przedsiębiorczość. Wiedza zawarta w wymienionych prezentacjach i animacjach przekazywana jest w sposób bardzo klarowny, niejednokrotnie humorystyczny. Zagadnienia omawiane są bardzo prostym, przystępnym językiem. Jest to świetna metoda, dzięki której uczniowie mogą utrwalić materiał wprowadzony podczas tradycyjnych lekcji.

Portal Narodowego Banku Polskiego Źródło: www.nbportal.pl

Portal Narodowego Banku Polskiego Oprócz wszystkich wspomnianych wyżej metod poszerzania i utrwalania wiedzy uczniów portal Narodowego Banku Polskiego ma również w swojej bezpłatnej i ogólnodostępnej ofercie edukacyjnej sporo ciekawych, zabawnych gier, które też mogą być z powodzeniem wykorzystywane w czasie lekcji z zakresu podstaw przedsiębiorczości.

Portal Narodowego Banku Polskiego „Marketing menager” gracz kieruje firmą, która inwestuje znaczne środki w produkcję samochodów. Jego zadaniem jest zbadanie rynku, opracowanie strategii sprzedaży oraz zarządzanie relacjami z klientami. „Bogaty emeryt” jest to gra strategiczna, której celem jest pokazanie możliwości, ale i konsekwencji korzystania z różnych metod lokowania środków przeznaczonych na emeryturę. „Moja firma” jest to symulacja własnego biznesu, zadaniem gracza jest wejście w rolę przedsiębiorcy, obmyślenie strategii i poprowadzenie własnego przedsiębiorstwa. „Gotówka” gra ukazuje możliwości inwestycyjne posiadanej gotówki – począwszy od akcji przez obligacje, dzieła sztuki, rynek nieruchomości. Jednocześnie uczestnik ma szansę nauczyć się kalkulacji ryzyka.

Portal Narodowego Banku Polskiego Źródło: www.nbportal.pl

Nowoczesne narzędzia edukacyjne Uatrakcyjnienie lekcji Okazja do utrwalenia wiedzy teoretycznej Okazja do przetestowania wiedzy teoretycznej w praktyce Praktykowanie bez negatywnych konsekwencji w prawdziwym życiu Kształtowanie odporności na niepowodzenie Nauka odpowiedzialności za podejmowane decyzje Nauka przez zabawę

Bibliografia: www.edukator.pl www.farmersi.pl www.growingame.com www.learning.pl www.nbportal.pl www.pracownia.edu.pl www.zrozumfinanse.pl https://sites.google.com/site/lobezprzedsiebiorczosc/ Milena Rachid Chehab „W to mi graj” w: „Coaching. Twój rozwój – sukces – szczęście” nr 3/2012 (12) maj-czerwiec