STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Wykorzystanie w szkole
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Struktura problemu decyzyjnego
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Sztuczna Inteligencja Reprezentacja wiedzy I Wstęp. Włodzisław Duch Katedra Informatyki Stosowanej UMK Google: W. Duch.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Kryteria grupowania stanowisk pracy
Etapy podejmowania decyzji
Inne Metody Ilościowe.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Studium Przypadku (case study)
Wybór rodzaju pracy oraz tematu
mgr Karolina Góryjowska
SYLWETKA LIDERA.
Pedagogika szkoły wyższej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Sposoby podejmowania decyzji
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
(terapia czytelnicza)
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Zasady pracy metodą projektu
Nasza „mała” demokracja
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
The Leader in Me.
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Metoda studium przypadku jako element XII Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu „System przeciwdziałania.
„System przeciwdziałania powstawaniu bezrobocia na terenach słabo zurbanizowanych” Wykorzystanie metody PCM w planowaniu projektu e-Barometr Jan Andreasik.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Funkcja planowania.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Co chcieliśmy osiągnąć?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
KOMPLEKSOWOŚĆ I KONSEKWENCJA DZIAŁAŃ JAKO PODSTAWA DYSKUSJI
Zapis prezentacji:

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.) Studium przypadku - metodą nauczania polegająca na analizowaniu opisów wybranych, konkretnych zdarzeń z jakiejś dziedziny. Wiedza uzyskana dzięki analizie przypadku może posłużyć do lepszego zrozumienia zjawisk podobnych do zjawiska analizowanego - i na podstawie tego do ulepszenia realnych działań. 

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.) Nauczanie metodą studium przypadku ma długą tradycję: w akademiach wojskowych studia opisów ważnych bitew, przyszli prawnicy analizują tajniki procesów sądowych, lekarze – przypadki rzadkich chorób.

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.) Specyfika i główna zaleta studium przypadku: stworzenie sytuacji, w której słuchacze podejmują decyzje na podstawie krytycznej analizy danych. Mają wtedy też szansę przyjrzenia się realnym (a nie "książkowym") przykładom działań innych ludzi i wyciągnięcia wniosków istotnych dla ich własnych przedsięwzięć. 

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.) Cele, jakie można osiągnąć wykorzystując studium przypadku: 1. Etap zapoznania się z opisem zdarzenia i diagnozy problemu: · korzystanie z różnych źródeł informacji, · krytyczna analiza źródeł informacji, · selekcja informacji. 2. Etap poszukiwań rozwiązań i prognozowania ich następstw: · podejmowanie decyzji, · przewidywanie konsekwencji proponowanych rozwiązań, · wartościowanie następstw (pozytywne, negatywne) zgodnie z przyjętymi kryteriami. 3. Etap dyskusji: · formułowanie i artykułowanie argumentów (opinii), · słuchanie innych osób.

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.) Zalety metody: · rozwija umiejętność krytycznego myślenia, · uaktywnia uczestników, · wyrabia umiejętność współpracy w grupie. Wady metody: · pracochłonna (wymaga dokładnego przygotowania), trudna do realizacji w mało aktywnej grupie.