Konferencja Naukowo – Techniczna Cedzyna, 2 czerwca 2008 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Advertisements

Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
Instytut Techniki Cieplnej, Politechnika Warszawska
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Wspieranie inwestycji w kształcenie/rozwój pracowników i przedsiębiorstw – EFS Grupa robocza ds. adaptacyjności i transferu wiedzy przy KM PO.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Do not put content in the brand signature area. Do not put content in the Brand Signature area 1 Struktura mocy osiągalnej netto w Polsce w podziale na.
Katowice, 15 maja 2012.
Ministerstwo Gospodarki
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Znaczenie efektywności energetycznej budynków w nowych państwach członkowskich UE A. Kiełbasa.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
Zarządzanie projektami
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
Rynek kruszyw łamanych w Polsce a kryzys gospodarczo-finansowy
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
ENERGETYKA POLSKA (ELEKTRO i CIEPLNA) ZUŻYWA OK
KTO ZYSKA A KTO STRACI Praktyczna strona zmian w przepisach o dostępie do zawodu przewoźnika drogowego INFOR, Warszawa,
ŚWIATOWE GÓRNICTWO WĘGLA KAMIENNEGO. PERSPEKTYWY WĘGLA W EUROPIE
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Załączniki do wniosku E l e m e n t y w y b r a n e Departament.
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Kruszywa z żużli pomiedziowych
SEMINARIUM POPRAWA PEWNOŚCI ZASILANIA W ENERGETYCE PRZY WYKORZYSTANIU ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH Możliwości praktycznej realizacji i wdrażania rozwiązań technicznych.
Organy parytetowe w sektorze budowlanym Seminarium w Brukseli września
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
Gospodarka odpadami na poziomie lokalnym.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Węgiel brunatny w Polityce Energetycznej Polski do 2030 roku
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
W w w. n f o s i g w. g o v. p l Wspieranie rozproszonych, odnawialnych źródeł energii Część 4) Prosument – linia dofinansowania z przeznaczeniem na zakup.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Ocena projektów inwestycyjnych
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Długość trwania kontraktu a określone relacje inwestycyjne Opracowanie artykułu Paula L. Joskow’a Ula Bińkowska Olga Gapińska.
Dotacje unijne w praktyce
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.
Problematyka Raportu Jakie mają być cele polityki surowcowej? Jakie powinny być jej podstawowe zasady? Jaki instytucjonalny model jest potrzebny do.
POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW KRUSZYW Polish Aggregates Producers Association Biuro Zarządu: KIELCE ul. Sienkiewicza 48/50 tel./fax (041)
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
ŚWIĘTOKRZYSKIE WIODĄCYM REGIONEM WYDOBYCIA SUROWCÓW W POLSCE
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Przyszłość kruszyw – szanse i zagrożenia
Złoże węgla brunatnego Złoczew
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Marita Szustak Prezes Zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
Zapis prezentacji:

Konferencja Naukowo – Techniczna Cedzyna, 2 czerwca 2008 r. „Transport i logistyka mineralnych materiałów budowlanych” OTWARTE SPOTKANIE PRODUCENTÓW KRUSZYW Marek Świercz – Polmark – Transport wewnętrzny w przedsiębiorstwach wydobywających kopaliny do produkcji kruszyw naturalnych łamanych. Dariusz Marciński – MISTO – Logistyka w małej firmie transportu samochodowego. Aleksander Kabziński PZPPK– Zaktualizowane prognozy zapotrzebowania na materiały drogowe w latach 2008 – 2012 oraz informacji o zmianie ich cen. Cedzyna, 2 czerwca 2008 r.

POLSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW PRODUCENTÓW KRUSZYW (Polish Employers Association of Aggregates Producers) Biuro Zarządu: 25-501 KIELCE ul. Sienkiewicza 48/50 tel./fax (041) 344-66-88 kom 0603 84-75-48 e-mail: biuro@kruszpol.pl www: www.kruszpol.pl Zaktualizowane prognozy zapotrzebowania na materiały drogowe w latach 2008 – 2012. Ceny, koszty prognozy, Przewoźnicy – trudna droga do partnerstwa Aleksander Kabziński

jednak najważniejsze, bo nieodnawialne, ważne są: gospodarka; technika; technologia; cenne: wiedza; wykształcenie; kwalifikacje; jednak najważniejsze, bo nieodnawialne, są złoża kopalin.

Węgiel kamienny - 80 - 18 % (100 % wywożone) Polski Przemysł Wydobywczy Prognoza wydobycia poszczególnych kopalin w 2007 r. Węgiel kamienny - 80 - 18 % (100 % wywożone) Węgiel brunatny - 60 - 14 % (transport wewnętrzny) Ruda miedzi - 25 - 6 % (3 % wywozu) Rudy cynku i ołowiu - 5 - 1 % (25 % wywozu) Kamień łamany i bloczny - 55 - 13 % (100 % wywożone) Piaski i żwiry - 165 - 38% (100 % wywożone) Piaski posadzkowe - 5 - 1% (100 % wywożone) Surowce chemiczne - 5 - 1%(100 % wywożone) Surowce do cementu i wapna - 20 - 5 % (100 % wywożone) Surowce inne - 15 - 3 % (100 % wywożone) Razem wydobycie - 235 Razem wywóz od produc. - 407- 94 % całego wydobycia

Produkcja kruszyw naturalnych w latach 1998 – 2007 Prognoza 2008 na poziomie wykonania 2007

PRODUKCJA KRUSZYW NATURALNYCH w roku 2007 [mln ton] Kruszywa naturalne żwirowe Kruszywa naturalne łamane

Prognoza Polskiego Związku Pracodawców Producentów Kruszyw zapotrzebowania kruszyw na drogi krajowe *

Prognoza zapotrzebowania na kruszywa w okresie 2008- 2015. [mln ton]

(wg. Departamentu Technologii GDDKiA) Zapotrzebowanie na kruszywa mineralne i lepiszcza wraz z obiektami inżynierskimi w ciągach autostrad i dróg ekspresowych. w latach 2007- 2015 (wg. Departamentu Technologii GDDKiA)

Prognoza produkcji kruszyw w Polsce w latach 2007 – 2015 [mln ton]

Prognoza produkcji kruszyw do budowy dróg opracowana przez PZPPK w okresie realizacji programu EURO 2012.

Prognoza zapotrzebowania mas ziemnych i kopalin towarzyszących do budowy dróg publicznych w latach 2008 – 2012 [mln ton]

potrzebne są tylko wtedy Rozum i Parasol potrzebne są tylko wtedy kiedy są otwarte

Ceny netto kruszyw naturalnych łamanych stan na 1.04.2008, [w PLN]

Prognoza kosztów podstawowych materiałów drogowych w roku 2007 Średnio dla 1 km autostrady.

Koszt podstawowych materiałów drogowych w roku 2007 Prognoza PZPPK ( średnio dla 1 km autostrady). I kwartał 2008 r.

Udział kosztów podstawowych materiałów w kosztach budowy 1 km autostrady* - konieczna aktualizacja

Ceny Prognoza 2008/ 2007 Robocizna + 30 % Paliwa + 30 % Beton + stal + 10 % Asfalt + 8 % Kruszywa + 7 % Projektowanie + 5 % Nadzór + 10 % Wzrosty materiały 5 – 14 % - wg Budimex, robocizna 10 – 15 % - wg Budimex. Koszty transportu- wzrost taryf (07. 2007 CARGO + 20%),znaczący wzrost cen paliw. Ograniczenie wymagań wobec firm (dopuszczenie firm średnich) może obniżyć koszty.

W zasadzie dla Polaków nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia, chyba że … muszą zbudować drogę.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Generalny Dyrektor – Lech Witecki, Zastępca Generalnego Dyrektora – Tomasz Rudnicki, Biuro Projektów Unijnych i Realizacji Inwestycyjnych - Dyrektor Biura - VACAT, Departament Technologii – Wacław Michalski, Specjalista w Departamencie – Witold Zapaśnik.

Departament Technologii Opisuje szczegółowo swoje zadania, głównym jest: - kontrola specyfikacji pod kątem - wdrażania wymogów, - opracowania zapotrzebowania na kruszywa. Uwaga! W opracowaniu bierzemy udział • uzgadniamy założenia grubości warstw dla MMA i MM • udostępniamy możliwość zapoznania się z miejscami producenta.

Najważniejsze zadania dla reprezentantów środowiska producentów kruszyw w Polsce : Doprowadzenie do opracowania Narodowego Programu Gospodarki Surowcami Nieenergetycznymi w Polsce, Doprowadzenie do sporządzenia lokalnych planów zagospodarowania z uwzględnieniem ochrony złóż kopalin, Doprowadzenie do ustalenia zasad wydobywania kopalin z obszarów Natura 2000, Doprowadzenie do uchwalenia nowego prawa geologicznego i górniczego przyjaznego dla przedsiębiorcy górniczego, Ścisłe współdziałanie z producentami kruszyw Słowacji i Ukrainy w ramach Regionu Europy Środkowo- Wschodniej

Obowiązki zamawiających i wykonawców wdrożenie norm PN- EN, w tym Zakładowej Kontroli Produkcji w odniesieniu do MMA, znakowanie MMA znakiem CE, wyjątkowe stosowanie oświadczeń (tzw. stare normy), stosowanie wytycznych w zakresie: - mieszanek mineralno – asfaltowych, - mieszanek mineralnych. - odstąpienie całkowite od wpisywania w specyfikacjach wymagań rodzaju kopaliny lub kruszyw.

Wyzwania dla wszystkich realizatorów programu modernizacji infrastruktury drogowej w Polsce Inwestorzy – zamawianie projektów spełniających wymagania przy maksymalnej swobodzie ale i odpowiedzialności Projektanta. Projektanci – zaprojektowanie drogi z określeniem „wystarczającej” jakości materiałów drogowych zgodnie z PN- EN z jednoczesnym daniem swobody ale i odpowiedzialności Wykonawcy. Wykonawca – swoboda wyboru ale i odpowiedzialność za „wystarczającą” jakość materiałów drogowych. Nadzór – większa elastyczność w stosunku do proponowanych rozwiązań i otwartość na nowe technologie. Dostawca – odpowiedzialność za dostarczony materiał drogowy i zapewnienie wymaganej przez Wykonawcę jakości.

jednak najważniejsze, bo nieodnawialne, ważne są: gospodarka; technika; technologia; cenne: wiedza; wykształcenie; kwalifikacje; jednak najważniejsze, bo nieodnawialne, są złoża kopalin.

Przewoźnicy – odbiorcy – producenci. Trudna droga do partnerstwa

Uwagi do funkcjonowania umów z PKP CARGO S.A. Brak równowagi pomiędzy prawami i obowiązkami klienta i przewoźnika

Wydłużenie z dwóch tygodni do miesiąca aktualizacji harmonogramów kolejowych. Każda zmiana wymaga wystąpienia indywidualnego. Nie akceptowanie mimo prawnych możliwości dokonywania zmian na krótki okres przed wysyłką.

Obciążanie klienta przez przewoźnika za niezrealizowanie deklarowanych rocznych mas przewozowych. Jednocześnie bez sankcji wobec przewoźnika , w przypadku nie podstawienia wagonów. Reklamacje rozpatrują Ci z którymi współpracują producenci. Rezygnacja z ich składania, by nie wchodzenie w konflikt. Kara większa niż zyski. Umowa jest sporządzona tak, że uniknięcie kary tylko przy wykazaniu winy przewoźnika, a nie w wypadku jej nie zrealizowania.

Preferuje się duże firmy wożące duże masy na określonych relacjach. Aktualizacja załączników i ich podporządkowanie trwa tygodniami. Zaniżone ilości podawane do załączników. Brak wiedzy o rzeczywistym zapotrzebowaniu.

Problemy PKP Cargo S.A. (w tym np. z PLK S.A.) nie mogą być rozwiązywane poprzez zaostrzenie wymagań względem ważnych klientów jakimi są producenci kruszyw i ich odbiorcy.

POLSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW PRODUCENTÓW KRUSZYW (Polish Employers Association of Aggregates Producers) Biuro Zarządu: 25-501 KIELCE ul. Sienkiewicza 48/50 tel./fax (041) 344-66-88 kom 0603 84-75-48 e-mail: biuro@kruszpol.pl www: www.kruszpol.pl Dziękuję za uwagę