ROLA MIAST W POLITYCE SPÓJNOŚCI Sebastian Murawski Dyrektor Wydziału Funduszy Unijnych i Strategii Urzędu Miejskiego w Radomiu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Fundusze unijne od podstaw I. Czym są fundusze europejskie?
Wymiar budżetu unijnego w odniesieniu do szeroko pojętej działalności gospodarczej.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Związek Powiatów Polskich
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Nauka dla Biznesu – wsparcie innowacji w sektorze rolno-spożywczym Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 27 lutego 2007 dr inż. Ewa Bieńkowska-Mochtak.
Metropolia Wiedzy jako „motor” konkurencyjności Pomorza
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Temat pracowni projektowej: społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju lokalnego i regionalnego prowadzący: Grzegorz Masik.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
Star City Tomaszów Mazowiecki
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Ł O W I C Z Burmistrz Miasta Łowicza. P R O G R A M Ł O W I C K A K A R T A D U Ż E J R OD Z I N Y 3 + I R O D Z I N Y Z A S T Ę P C Z E J.
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
Instytut Spraw Publicznych
Projekt zatytułowany Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy realizowany,
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Przestrzeń życia Polaków - założenia i struktura raportu
Nowe prawo o cudzoziemcach
„Obszary funkcjonalne – nowe podejście
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
Główne założenia..  Lata siedemdziesiąte: wspierania biedniejszych regionów Włoch, Irlandii, Irlandii Północnej i Szkocji;  1975 Europejski Fundusz.
  Wpływ kryzysu gospodarczego na sytuację młodzieży wiejskiej na rynku pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej dr Ewa Kiryluk-Dryjska dr Agnieszka.
Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Miasta Sochaczew na lata
Zakład Geografii Turyzmu i Rekreacji
Polskie Regiony Warunki dla skutecznej, efektywnej i partnerskiej realizacji działań rozwojowych Agnieszka Dawydzik Dyrektor Departamentu Koordynacji.
Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
„20 lat wspólnie” Gmina Świdnica. Nasza szkoła: Gimnazjum w Witoszowie Dolnym.
– Wyszkolona kadra pracowników ODGiK, – Dobrze rozwinięta baza sprzętowa i programowa w części ODGiK, – Zrealizowane lub realizowane projekty na szczeblu.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
PRZEGLĄD PRASY 20 lutego 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
Gmina Lgota Wielka. Gmina Lgota Wielka na tle powiatu radomszczańskiego Źródło: Gmina Lgota Wielka na tle powiatu radomszczańskiego Źródło:
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Wsparcie innowacyjności w regionalnych programach operacyjnych Konferencja „Innowacyjna gospodarka”
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Materiał opracowany przez Centrum Doradztwa Rolniczego.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Przemysław Śleszyński
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

ROLA MIAST W POLITYCE SPÓJNOŚCI Sebastian Murawski Dyrektor Wydziału Funduszy Unijnych i Strategii Urzędu Miejskiego w Radomiu

Cele polityki spójności Unii Europejskiej Dla kogo jest polityka spójności? Komu jest potrzebna? Polityka spójności ma na celu wspieranie działań prowadzących do wyrównania warunków ekonomicznych i społecznych we wszystkich regionach Unii Europejskiej. W szczególności Unia Europejska zmierza do zmniejszenia różnic w poziomie rozwoju regionów oraz likwidacji zacofania najmniej uprzywilejowanych regionów i wysp, w tym obszarów wiejskich.

Sieć miast w 2012 r. Stan w dniu 31 XII W 908 polskich miastach w grudniu 2012 r. mieszkało ,4 tys. osób na ,4 w Polsce tj. 60,55% ludności polski Źródło: Miasta w liczbach, GUS w Poznaniu 2012 r. s. 28

Ilu Polaków mieszka w miastach? Badania wykonane w Instytucie Geografii i Zagospodarowania Przestrzennego PAN pod kier. dr. hab. Przemysława Śleszyńskiego wskazują, że łącznie w ośrodkach miejskich i obszarach funkcjonalnych miast mieszka ok. 70% mieszkańców Polski.

Funkcje i usługi miasta – a Polityka Spójności urzędy, sport, edukacja, uczelnie, sąd, przedszkole, zakład pracy, dworzec kolejowy, lotnisko, teatr, biblioteka, szkolenie, urząd pracy, biuro paszportowe, sklep specjalistyczny, kino, koncert, restauracja, miejsce zakupu- sprzedaży, ZUS, rozgłośnia radiowa, wydawnictwo prasowe, księgarnia, markety spożywcze, odzieżowe, budowlane, sportowe, galerie handlowe, miejski styl życia, miejsce spotkań, siedziba służb i komend (policja, straż pożarna, pogotowie), szpital, poradnia specjalistyczna, usługi „kreatywne”………………. itd Obszary życia społecznego będące przedmiotem interwencji polityki spójności Źródło: OCENA WPŁYWU POLITYKI SPÓJNOŚCI NA ROZWÓJ MIAST POLSKICH

Poszukiwanie miejsca zaspokojenia potrzeb potrzeba: lekarz, szkoła, rozrywka najbliższa miejscowość kolejna miejscowość lub miasto A B miasto

Województwo Mazowieckie 86 miast ludność: -wsi: 35,75% -miast 64,25% Źródło: www. wikipedia.org

Rola miast dla polityki spójności jest jak rola akweduktu dla przepływu wody Źródło: Copyright © Travelin.pl

parks/ Rola miast dla polityki spójności jest jak rola akweduktu dla przepływu wody Gorzej, jeśli nie ma pieniędzy na remont akweduktu…

Akwedukty kultury Nazca, Płaskowyż Nazca (Peru) fot. A. Kucharska/Archiwum Ilustracji WN PWN SA © Wydawnictwo Naukowe PWN To też jest akwedukt …lub akwedukt wygląda tak…

Sieć – jaka?

Źródło: www. wikipedia.org i własne zmiany

WNIOSKI 1.Miasta są kluczowym środkiem i narzędziem niesienia Polityki Spójności. Bez miast polityka wyrównywania warunków ekonomicznych i społecznych nie miałaby najmniejszych szans powodzenia.

WNIOSKI 2.Tylko równomiernie wzmacniana sieć miast da największą efektywność Polityki Spójności Polityka polaryzacyjno-dyfuzyjna jest absolutnym zaprzeczeniem polityki spójności. Wzmacnianie wybranych ośrodków wojewódzkich to dywergencja i pogłębianie różnic, a nie wzmacnianie spójności.

WNIOSKI 3.Rola miast w polityce spójności będzie taka, jakie jest znaczenie miast dla mieszkańców województwa, ale pomnożone przez wsparcie jakie zostanie udzielone miastom by mogły pełnić swoją rolę i służyć społeczeństwu

Dziękuję za uwagę Sebastian Murawski Dyrektor Wydziału Funduszy Unijnych i Strategii Urzędu Miejskiego w Radomiu