2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
IV Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Zarządzanie logistyczne
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
6. Strategie zarządzania
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
zarządzanie produkcją
Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
KULTURA ORGANIZACYJNA
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Innowacje organizacyjne w usługach
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PARTNERSTWO I PRACOWNIA I II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej.
Metodyki zarządzania projektami
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Planowanie przepływów materiałów
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie strategiczne 7
Firmy globalne.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

2.1. MISJA PRZEDSIĘBIORSTWA I JEGO CELE   CELE PREZENTACJI - przedstawienie ‘koncepcji’ misji przedsiębiorstwa; - omówienie różnicy pomiędzy celami a misja; oraz - wskazanie typowych błędów przy formułowaniu misji i określaniu celów przedsiębiorstwa. (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Misja jest warunkiem koniecznym. Pozwala na: 1. Osiągnięcie jednoznaczności dążeń i zadań. 2. Dostarczenie podstawy dla alokacji zasobów. 3. Stworzenie podstaw i zasad dla właściwego użytkowania zasobów. 4. Określenie zasad tworzenia klimatu wewnątrz organizacji. 5. Dostarczenie pracownikom sposobu artykulacji oczekiwań. 6. Ułatwienie tłumaczenia celów w operacyjną strukturę działania, która odzwierciedla priorytety. 7. Zasygnalizowanie odrębności. (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Intencje formulowania misji: - kontakt z otoczeniem (tzw. ‘public relations purpose mission’); albo - wewnętrzne potrzeby przedsiębiorstwa i wykorzystywana jest przy formułowaniu planów strategicznych. (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Misja przedsiębiorstwa interpretowana jest jako: - podstawowy sens jego istnienia, który odróżnia to przedsiębiorstwo od innych; - opis wizji tego, co zarząd przedsiębiorstwa chce osiągnąć w dłuższym okresie czasu (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Misja interpretowana jest poprzez : produkty/usługi, klientów, którzy będą obsługiwani (których potrzeby będą zaspokajane); teren działalności (lokalny?, światowy?); grupy klientów, którzy będą obsługiwani; metody działania we wszelkich zakresach funkcjonalnych; czas, w którym te działania będą podejmowane; i, przyczyny, dla których są one podejmowane (np. zysk, wzrost, przetrwanie). (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Zalety dobrze sformułowanej misji - samo-identyfikacja, która pozwala zarządowi i pracownikom mieć jasność co przedsiębiorstwo chce osiągnąć; - możliwość ukierunkowania działań przedsiębiorstwa tak by misja była spełniona; - usprawnienie komunikacji w przedsiębiorstwie i określenie jego tożsamości; - zunifikowanie działań w celu spełnienia misji (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

CELE PRZEDSIĘBIORSTWA muszą: dotyczyć rezultatu pojedynczej działalności, konkretnego tematu (być najszybciej rozwijającym się przedsiębiorstwem <> zwiększyć sprzedaż o 25% w 3 lata poprzez poprawe jakosci); dotyczyć rezultatów a nie działań (zwiększyć wydatki na marketing <> zwiększyć udział rynkowy o 3% dzięki zwiększeniu wydatków na marketing o 5%); mieć podany termin realizacji (w najbliższym czasie <> do końca 2016 roku); i muszą być być mierzalne (zmaksymalizować zyski <> podnieść zyski o $1mln); określać, kto jest odpowiedzialny za ich spełnienie. (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

Dodatkowo, cele powinny być: motywujące, atrakcyjne ale osiągalne; prawnie i moralnie akceptowalne; elastyczne (gdyż sytuacja się zmienia); zgodne z misją; zrozumiałe (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele

(c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele PRZYKłADY cele organizacyjne: wydajność, elastyczność, wzrost udziału rynkowego, jakość wyrobów, redukcja kosztów, zmniejszenie zapasów, niezależność od otoczenia; cele technologiczne: usprawnienie technologii produkowania, utrzymanie urządzeń produkcyjnych w dobrym stanie, wdrażanie nowoczesnych metod wytwarzania; cele ekonomiczne: zysk, wypłacalność, zdolność zaciągania kredytów, zyskowność; cele względem otoczenia: udział rynkowy, reputacja, jakość kontaktów z klientami i związkami zawodowymi; cele socio-emocjonalne: akceptacja przez innych pracowników, stabilność zatrudnienia. (c) W.Nasierowski, sws-wa-ZS'12-2cele