Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie Rok szkolny 2010/2011 Szkoła Podstawowa im . Św. Jadwigi-Królowej w Dulowej
Standard pierwszy i drugi Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: Uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej, Skuteczności i długofalowości działań
Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Zorganizować zajęcia, które pogłębiłyby wiedzę uczniów, rodziców, pracowników i nauczycieli na temat SzPZ Uświadamiać uczniom cele wykonywanych działań związanych ze SzPZ Uświadomić uczniom kto jest koordynatorem SzPZ i jaka jest jego rola w zespole SzPZ Zwiększyć udział nauczycieli i rodziców w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia
Standard trzeci Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności
Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Zaktywizować uczniów w procesie realizacji edukacji zdrowotnej poprzez stwarzanie uczniom okazji do wymiany doświadczeń, wiedzy i poglądów dot. zagadnień uwzględnianych w edukacji zdrowotnej Zwiększyć współpracę rodziców przy realizacji edukacji zdrowotnej
Standard czwarty Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: Satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, Zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, Uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej
Uczniowie
Nauczyciele
Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami
Rodzice
Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Poprawić relacje wśród nauczycieli Zmniejszyć poczucie stresu i przeciążenia pracą szkolną wśród nauczycieli i uczniów
Standard piąty Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników
Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Wymienić meble dla uczniów w klasach młodszych – ławki i krzesła
Średnia liczba punktów uzyskanych w poszczególnych standardach
Wnioski: Najwyższą średnią liczbę punktów łącznie otrzymał V Standard Najniższą średnią liczbę punktów otrzymał III Standard
Dziękuję za uwagę.