Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ia (pytania 1-5)
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Jak pisać pracę dyplomową?
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
UNIWERSYTECIE MIKOŁAJA KOPERNIKA
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Seminarium magisterskie językoznawczo-tłumaczeniowe:
MIĘDZYWYDZIAŁOWA SPECJALNOŚĆ OPEROLOGICZNA
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Język francuski na świecie
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Język francuski na świecie
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wstęp do badań społecznych i politologicznych I
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?

Ilość obowiązkowych lektur z j. greckiego w oryginale jest:

Stopień trudności obowiązkowych lektur greckich w oryginale jest:

Jak oceniasz swoją znajomość j. greckiego pod względem: Ia. Pytanie 4 a) umiejętności tworzenia i rozpoznawania form gramatycznych, b) umiejętności tłumaczenia tekstu oryginalnego, c) rozumienia struktur syntaktycznych, d) znajomości słownictwa.

Liczba godzin nauki j. greckiego na I roku jest:

Większy nacisk podczas nauki języka powinien być położony na: naukę gramatyki lekturę tekstów w oryginale obecny stan nie wymaga zmian

Golias, Auerbach – 86% Mormolyke – 38% Hellenike Glotta – 14% Ia. Pytanie 7 Z jakiego podręcznika korzystasz przy nauce j. greckiego i czy jesteś z niego zadowolony? Golias, Auerbach – 86% Mormolyke – 38% Hellenike Glotta – 14% Smyth – 12% Inne - 4%

Czy uważasz, że korzystanie z obcojęzycznych podręczników przy pomocy wykładowcy sprawiałoby Ci trudność?

Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa lektura łacińska w oryginale?

Ilość obowiązkowych lektur z j. łacińskiego w oryginale jest:

Stopień trudności obowiązkowych lektur łacińskich w oryginale jest:

Jak oceniasz swoją znajomość j. łacińskiego pod względem: Ib. Pytanie 4 a) umiejętności tworzenia i rozpoznawania form gramatycznych, b) umiejętności tłumaczenia tekstu oryginalnego, c) rozumienia struktur syntaktycznych, d) znajomości słownictwa.

Liczba godzin nauki j. łacińskiego na I roku jest:

Większy nacisk podczas nauki języka powinien być położony na: naukę gramatyki lekturę tekstów w oryginale obecny stan nie wymaga zmian

Notatki dr hab. Wolanina – 44% Rudimenta Latinitatis – 40% Ib. Pytanie 7 Z jakiego podręcznika korzystasz przy nauce j. łacińskiego i czy jesteś z niego zadowolony? Wikarjak – 64% Notatki dr hab. Wolanina – 44% Rudimenta Latinitatis – 40% Jurewicz, Winniczuk, Żuławska – 28% Baron – 28% Inne - 24%

Czy uważasz, że korzystanie z obcojęzycznych podręczników przy pomocy wykładowcy sprawiałoby Ci trudność?

Tylko 21% studentów uważa, że wszystkie cele są realizowane! IIa. Pytanie 1 Poniższe odpowiedzi są celami zajęć z ćwiczeń z literatury antycznej, opracowanymi na podstawie sylabusa. Które z poniższych celów są realizowane? (zaznacz dowolną liczbę odpowiedzi) a) rozwijanie umiejętności analizy treści, kompozycji i nastawienia metodologicznego tekstów antycznych - 42% b) zapoznanie z twórczością autorów w ujęciu historyczno- i teoretycznoliterackim - 63% c) przygotowanie do samodzielnej krytycznej lektury tekstów antycznych - 25% d) zaznajomienie z treścią i kompozycją najważniejszych dzieł danej epoki, - 50% e) rozwijanie umiejętności rozpoznawania zastosowanej w omawianych tekstach topiki, strategii literackich i właściwości stylu - 33% f) doskonalenie umiejętności głośnego czytania poezji antycznej - 38% g) zapoznanie studentów z próbkami tekstów antycznych – 63% Tylko 21% studentów uważa, że wszystkie cele są realizowane!

Czy uważasz, że Ćwiczenia z literatury antycznej 1- biografia, historiografia powinny być realizowane także w grupie B?

Czy uważasz, że wykłady z historii literatury powinny mieć status zajęć obligatoryjnych?

a) streszczania podręczników - 6% IIb. Pytanie 2 Czego oczekujesz po takim wykładzie? a) streszczania podręczników - 6% b) poznania twórczości autora poprzez analizę tekstów - 63% c) inspiracji do samodzielnych badań naukowych - 65% d) uzyskania informacji o aktualnym stanie badań - 56%

Czy seminarium licencjackie pomogło Ci w napisaniu pracy dyplomowej?

III. Pytanie 2 Jaka byłaby dla Ciebie optymalna forma realizacji zajęć? (zaznacz dowolną ilość odpowiedzi) a) dyskusja nad tematem pracy dyplomowej - 100% b) wspólne badanie zagadnienia zasugerowanego przez wykładowcę - 13% c) konwersatorium na temat metodologii pracy naukowej - 81% d) prezentacja postępów w pracy dyplomowej w formie referatów, ich ocena i dyskusja - 69% e) wspólne tłumaczenie i analiza tekstu zasugerowanego przez wykładowcę - 0%

III. Pytanie 3 Które z poniższych są obecnie realizowane w czasie seminariów? (zaznacz dowolną ilość odpowiedzi) a) dyskusja nad tematem pracy dyplomowej - 31% b) wspólne badanie zagadnienia zasugerowanego przez wykładowcę - 31% c) konwersatorium na temat metodologii pracy naukowej - 13% d) prezentacja postępów w pracy dyplomowej w formie referatów, ich ocena i dyskusja - 44% e) wspólne tłumaczenie i analiza tekstu zasugerowanego przez wykładowcę - 69%

a) dyskusja nad tematem pracy dyplomowej, b) wspólne badanie zagadnienia zasugerowanego przez wykładowcę, c) konwersatorium na temat metodologii pracy naukowej, d) prezentacja postępów w pracy dyplomowej w formie referatów, ich ocena i dyskusja, e) wspólne tłumaczenie i analiza tekstu zasugerowanego przez wykładowcę.

a) doskonalenie sprawności językowych studentów - 46% IV. Pytanie 1 Poniższe odpowiedzi są celami translatoriów opracowanymi na podstawie sylabusa. Które z poniższych celów są realizowane? (zaznacz dowolną liczbę odpowiedzi) a) doskonalenie sprawności językowych studentów - 46% b) opanowanie idiomatyki, leksyki, frazeologii danego języka - 30% c) nabycie umiejętności posługiwania się figurami i tropami retorycznymi danego języka - 12% d) nabycie umiejętności tłumaczenia naukowych tekstów polskich na język antyczny i na odwrót - 15%

a) tłumaczenie z języka antycznego na polski - 57% IV. Pytanie 2 Na czym, Twoim zdaniem, powinny się koncentrować translatoria? (zaznacz dowolną liczbę odpowiedzi) a) tłumaczenie z języka antycznego na polski - 57% b) tłumaczenie z języka polskiego na antyczny - 61% c) zajmowanie się teorią przekładu - 23% d) badanie stylu w poszczególnych gatunkach literackich - 30% e) tłumaczenie tekstów bez słownika - 38%

IV. Pytanie 3. Które z poniższych są obecnie realizowane? (zaznacz dowolną liczbę odpowiedzi) a) tłumaczenie z języka antycznego na polski - 54% b) tłumaczenie z języka polskiego na antyczny - 54% c) zajmowanie się teorią przekładu - 3% d) badanie stylu w poszczególnych gatunkach literackich - 12% e) tłumaczenie tekstów bez słownika - 12%

a) tłumaczenie z języka antycznego na polski, b) tłumaczenie z języka polskiego na antyczny, c) zajmowanie się teorią przekładu, d) badanie stylu w poszczególnych gatunkach literackich, e) tłumaczenie tekstów bez słownika.

V. Pytanie 1. Zaznacz zajęcia, które uważasz za potrzebne w ramach studiów na kierunku filologia klasyczna: a) Teoria przekładu - 58% b) Nauki pomocnicze historii, a zwłaszcza: Paleografia - 83% Papirologia - 71% Epigrafika - 71% c) Nauki pomocnicze literaturoznawstwa (np. bibliologia, teoria literatury) - 29% d) Podstawy gramatyki opisowej j. polskiego - 38% e) Metodologia pracy filologa klasycznego - 52%