{Instytut Adama Mickiewicza} Strategia działań PR {Instytut Adama Mickiewicza}
Agenda Analiza sytuacji Grupa docelowa Grupa docelowa pośrednia 3 etapy komunikacji Cele – etapy komunikacji Świadomość Edukacja Zaangażowanie Strategiczni partnerzy
Analiza sytuacji Słabe Strony Mocne Strony Szanse Zagrożenia Niska rozpoznawalność w Polsce Brak wiarygodności Instytutu Brak znajomości przez elity rządzące Brak konotacji z promocją polskiej kultury za granicą Mocne Strony Jedyna instytucja komunikująca polską kulturę za granicą Inicjowanie i opiniowanie innych projektów Doświadczenie i medialność Pawła Potoroczyna Szanse Wykorzystanie potencjału medialnego 10-lecia IAM do zbudowania świadomości Zbudowanie trwałego wizerunku IAM Zagrożenia Niekonwencjonalna działalność IAM mało zrozumiała dla społeczeństwa/ elit rządzących Brak zrozumienia dla opłacalności inwestycji w kulturę
Grupa docelowa Elity rządzące Elity kulturalne i biznesowe Osoby wykształcone i studenci
Grupa docelowa pośrednia Media Ogólnoinformacyjne Biznesowe Lifestylowe Kulturalne
Strategia budowania wizerunku 3 etapy komunikacji Strategia budowania wizerunku
Cele – etapy komunikacji Świadomość – Kim jesteśmy? Co robimy? {myślenie} Edukacja – Trzeba promować polską kulturę na świecie {postawa} Zaangażowanie – Zacznij działać! {działanie}
Świadomość {myślenie}
Inwestycja w kulturę się opłaca Raport: Jak inwestycja w kulturę zwiększa wartość kraju? Wywołanie publicznej debaty Komunikacja ogólnopolska, regionalna, biznesowa Partnerzy: Patroni Medialni, Instytucje Kultury, POT, Organizacje biznesowe, Bank, Consulting, Uczelnie Ekonomiczne
Teaser Komisja śledcza ds. promocji polskiej kultury {viral – zainteresowanie}
Hotel Sejmowy Nie pozwól zadeptać polskiej kultury
Expert Positioning – Paweł Potoroczyn Paweł Potoroczyn ekspertem w dziedzinie promocji polskiej kultury na świecie Komentarze eksperckie – bieżące wydarzenia Human Story Stałe rubryki w mediach Stałe działania w Social Media
Harmonogram działań
Edukacja {postawa}
Gra miejska 10 największych miast w Polsce 10 wskazówek dot. projektów IAM i samego IAM Internet i przestrzeń miejska Szczególnie portal Culture.pl
Gra miejska Rywalizacja miast Drużyny polityków Zwycięzca – obchody artystyczne
Organizacje biznesowe i lobbingowe Cykl wykładów w organizacjach biznesowych Jak bardzo opłaca się inwestowanie w promocję polskiej kultury? Współpraca z POT, Ministerstwem Finansów i Ministerstwem Kultury
Przedmiot: Komunikacja kultury Merytoryczna współpraca z MEN, uczelniami wyższymi i ekspertami Jak promować polską kulturę? Jak wypromować swoją twórczość?
Pociąg do kultury 10 Dróg Polskiej Kultury POT Droga Literatury Droga Muzyki Droga Teatru Droga Malarstwa Droga Designu
Pociąg do kultury 10 Dróg Polskiej Kultury 10 wagonów polskiej kultury Biura podróży
Harmonogram działań
Zaangażowanie {działanie}
Kulturalne konto Współpraca z bankiem Część wpływów na konto na rzecz rozwoju IAM CSR sieci handlowej Zniżki w instytucjach kultury Dedykowane karty
Twój kawałek kulturalnego tortu
Twój kawałek kulturalnego tortu Pokaż czym dla Ciebie jest polska kultura Aukcja malejąca
Jak dziś świętowałby Adam Mickiewicz? Konkurs Jakiej muzyki słuchałby Mickiewicz? Co przeczytałby tego dnia? Jaki spektakl chciałby zobaczyć? W co by się ubrał? Pomniki Adama Mickiewicza
Jak dziś świętowałby Adam Mickiewicz? Imprezy w elitarnych klubach w całej Polsce DJ i VJ miksują najlepsze kawałki polskiej kultury Muzyka Literatura Film Malarstwo Grafika Przy zapewnieniu sponsora wydanie DVD Guerilla PR
Flashmob 10 miast w Polsce 10-minutowe przekazanie najlepszych kawałków polskiej kultury Film (viral)
Dzień Kultury Polskiej Zbieranie podpisów pod petycją na stronie www.culture.pl oraz podczas wydarzeń Kultura dostępna dla wszystkich
Lupy Kultury Przeznaczone dla osób „powiększających” kulturę polską Prestiżowe nagrody
Harmonogram działań
Strategiczni partnerzy Biznes Edukacja
Strategiczni partnerzy Kultura Turystyka
Strategiczni partnerzy Władze lokalne Agencja PR Agencja BTL Agencja Interaktywna Studio Graficzne Drukarnia
Dziękujemy za uwagę Zespół nr 6