ODROLNIKA.PL – zakupy bez pośrednika bezpośrednia sprzedaż produktów ekologicznych (owoców i warzyw) JAN CZAJA LGD DUNAJEC-BIAŁA GRUPA PRODUCENCKA ODROLNIKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Krajowe doświadczenia w ochronie oznaczeń graficznych
Advertisements

POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Zakupy.
Rejowiec Fabryczny Miasto przyjazne mieszkańcom i środowisku.
Grupy producentów rolnych
Fairtrade – dynamiczny rynek
Ekoznaki w Polsce. Ekoznaki to znaki towarowe, nadawane wybranym produktom, usługom bądź miejscom. Dzięki nim możemy stwierdzić, które z interesujących.
Wykonały: Sandra Bołądź Dominika Trusewicz
Wyniki badań grona spożywczego na Podkarpaciu Charakterystyka potencjału województwa Zarys analizy materiału empirycznego.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Oriflame Sprzedaż i marketing Elżbieta Medalis Menedżer klubu Oriflame.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
WSPARCIE INNOWACJI W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM NA PRZYKŁADZIE
Lublin 4 sierpnia : rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 lipca 2011 r. § 3: rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
Pozyskiwanie środków na promocję produktów regionalnych Bożena Pietras-Goc FUNDACJA PARTNERSTWO DLA ŚRODOWISKA.
Targ v Auch Dwa razy w tygodniu: większy we wtorek, a mniejszy w sobotę. Rolnicy sprzedają swoje produkty Równocześnie na miejscu wytwarzają towary, które.
Pokarm, który jesz, powinien ci dostarczyć wszystkiego, co niezbędne jest do życia i wzrostu. Aby być silnym i zdrowym, musisz jeść różne potrawy, ponieważ.
PIRAMIDA ZROWEGO ŻYWIENIA
Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Topoli Królewskiej
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Dziedzictwo kulinarne w sektorze żywności naturalnej wysokiej jakości, ochrona i promocja poprzez wspólny znak towarowy gwarancyjny.
dr hab. inż. Józef Kania, prof. UR Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Organizacje pozarządowe jako partner w realizacji projektów.
„Sprzedaż bezpośrednia i działalność marginalna, lokalna i ograniczona
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Poddziałanie: Wsparcie dla nowych uczestników systemów jakości. Poddziałanie: Wsparcie na przeprowadzenie.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Cele, Priorytety, podstawowe informacje.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Tworzenie grup i organizacji producentów (M09)
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Z AKUPY I ICH WPŁYW NA NAS EKOROZWÓJ PRODUKTY LOKALNE 26 marca 2013r.
WYKAZ WYMAGAŃ, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ ŚRODKI SPOŻYWCZE STOSOWANE W RAMACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY W JEDNOSTKACH SYSTEMU OŚWIATY.
PROW jako kontynuacja procesu modernizacji oraz rozwoju
 Pożywienie jest niezbędne do życia. Stanowi źródło energii i składników odżywczych potrzebnych do wzrostu i rozwoju, do wykonywania różnych czynności.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 „Konkurencyjność polskich producentów żywności” Iwona Szczepaniak 19 maja 2006.
Ekoland Recykling Segregacja Kolory Segregacji Kolory Segregacji Zwierzęta Ozon Czystość Biodegradacja Opakowania CE Oficjalny Znak Eko Oficjalny Znak.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
 Żywność można uznać za autentyczną, gdy wyprodukowana została naturalnymi, tradycyjnymi metodami produkcji oraz gdy charakteryzuje się naturalnym składem.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Zdrowe Żywienie Człowieka
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ekologiczne torby bez nadruków lub z nadrukami. Skąd wziął się pomysł na produkt? W dzisiejszych czasach coraz większą uwagę zaczynają zwracać rzeczy.
Zielarstwo i fitoterapia
Global Ordering System - GOS
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Instytucja Zarządzająca PROW na lata 2014–2020 – Minister.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa”
Zdrowie na wyciągnięcie ręki!
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Materiał opracowany przez dr. inż. Mirosława Sienkiewicza
Enoturystyka jako oferta specjalna gospodarstwa agroturystycznego
Zapis prezentacji:

ODROLNIKA.PL – zakupy bez pośrednika bezpośrednia sprzedaż produktów ekologicznych (owoców i warzyw) JAN CZAJA LGD DUNAJEC-BIAŁA GRUPA PRODUCENCKA ODROLNIKA

LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA DUNAJEC-BIAŁA Powierzchnia 38,781hektary kw, obejmujące 4 gminy. Mieszkańcy: blisko 48 000. Obszar typowo rolniczy zdominowany przez małe gospodarstwa rodzinne. LSR LGD: rozwój turystyki wiejskiej, rozwój produktu lokalnego, budowanie kapitału ludzkiego – integracja lokalnej społeczności, ochrona dziedzictwa przyrodniczego – energia odnawialna.

GRUPA PRODUCENCKA ODROLNIKA Blisko 20 rolników. Forma prawna Stowarzyszenie Zarejestrowana w KRS pod nr 0000113391 Żywność ekologiczna i tradycyjna. Małe rodzinne gospodarstwa rolne. Start – czerwiec 2010 r

Sprzedaż bezpośrednia produktów lokalnych – to jest korzystne! Sprzedaż bezpośrednia jest najbezpieczniejsza dla rolnika. Po pierwsze dlatego, że gdy pozyska się zaufanie klientów, gwarantują mu oni stały odbiór produktów po cenie rynkowej. Po drugie daje mu większą wolność, poczucie niezależności ekonomicznej. Po trzecie pozwala uzyskiwać stałe przychody, pozwalające na godne życie. Do podobnych wniosków dochodzą polscy rolnicy. Sprzedaż bezpośrednia jest najlepszym rozwiązaniem dla rolnika posiadającego niewielkie tradycyjne gospodarstwo Korzyści ze sprzedaży bezpośredniej odnoszą zarówno rolnicy jak i konsumenci. Ci pierwsi zamiast oddawać surowce po niskich cenach do skupu sprzedają je po cenach rynkowych. Ci drudzy nabywają w dobrej cenie żywność z wiadomego źródła, bardzo często od rolnika z ekocertyfikatem. Na sprzedaż bezpośrednią zdecydowało się wielu rolników w Zachodniej Europie. W prawie każdym mieście działają bazary albo farmerzy dowożą żywność bezpośrednio do domów.

Sprzedaż bezpośrednia produktów lokalnych – to jest korzystne! Jarmarki, kiermasze, bazary… Wielu rolników sprzedaje produkty na tradycyjnych targowiskach. W celu wsparcia sprzedaży żywności ekologicznej organizowane są specjalne kiermasze ekologiczne. Cykl kiermaszy ekologicznych (raz na dwa tygodnie), pod szyldem „Otwarte wrota” organizuje Wschodniomazowiecki oddział Stowarzyszenia Ekoland. Spotkania odbywają się w Otwocku, na warszawskim Wilanowie oraz w gospodarstwach. Zaczynaliśmy od kilkunastu klientów. Teraz jest ich dużo ponad 100. Zazwyczaj sprzedaje 10 rolników z różnorodnym asortymentem: warzywa, zioła , owoce, mleko, sery, jaja, wędliny. Na kiermaszach w gospodarstwach przygotowujemy różne atrakcje - pokazy tradycyjnego przetwórstwa, przejażdżki koniem. Bywa też ognisko, gdzie można upiec zakupioną kiełbasę. Niektórzy klienci bywają na każdym kiermaszu. Kupują żywność na dłuższy okres - mrożą ją, robią przetwory na zimę. Z wieloma jesteśmy zaprzyjaźnieni – opowiada rolniczka ekologiczna Urszula Cackowska - Wyrwicka, jedna z organizatorek cyklu. W grudniu 2010 roku w Warszawie wystartował BioBazar. Na tej imprezie żywność ekologiczną sprzedają przetwórcy i producenci (także eko kosmetyków i środków czystości), ale organizatorom udało się również z powodzeniem zainteresować rolników ekologicznych. Zainteresowanie imprezą jest duże. Utrzymuje się na poziomie 5000 osób. BioBazar zajmuje obecnie około 350 m kwadratowych powierzchni w jednej dużej hali i 2 namiotach chronionych przed śniegiem i deszczem w innej hali – dodaje. BioBazar odbywa się co tydzień w sobotę. Dopiero dostalam wiadomosc od kolezanki ze w przyszla sobote deweloper otwieraja nowe osiedle w Krakowie i są bardzo chetni zeby tam byl targ rolnikow. Jestem w drodze do Edinburga na tydzien, ale na wszelki wypadek podaje namiary na osobe z ktorymi powinien Pan sie skontaktowac: (odrolnika.pl) Jak to działa? Najpopularniejszą formą sprzedaży bezpośredniej są bazary, jarmarki i kiermasze. Rolnicy prowadzą także przygospodarskie sklepy, zawiązują spółdzielnie, aby poszerzyć ofertę. Nierzadko organizują się także sami konsumenci, którzy tworzą grupy konsumenckie.

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Eko-żywność prosto do klienta Coraz większą popularnością cieszą się dostawy żywności ekologicznej do domu. Możliwość skorzystania z takiej usługi może przełamać mit o jej trudnej dostępności. Jedna z pierwszych polskich inicjatyw tego typu wystartowała w okolicach Krakowa. Kilku rolników ekologicznych, przy pomocy Międzynarodowej Koalicji Dla Ochrony Polskiej Wsi, stworzyło grupę „Urodzaj”. Zajmowała się ona przygotowywaniem paczek ze świeżymi eko-produktami. Dostarczane są one do ok. 30 odbiorców w Krakowie.. W 2010 r. zorganizowali się także inni małopolscy rolnicy. Klienci w mieście chcą otrzymywać od rolnika całą gamę produktów. Nie chcą oddzielnie zamawiać mleka, warzyw, mięsa etc. Nie zawsze jeden rolnik jest w stanie zaspokoić takie wymagania. Właśnie dlatego potrzebna jest współpraca taka jak w projekcie OdRolnika.pl. W ramach OdRolnika.pl współpracuje kilkunaście gospodarstw (4 z certyfikatem ekologicznym i inne oferujące wyroby tradycyjne). Zamówienia przyjmowane są drogą telefoniczną lub internetową. Po zebraniu odpowiedniej ilości zgłoszeń z danego miasta, realizowana jest dostawa. Nabywaną taki sposób żywność klient może identyfikować nie tylko z konkretnym gospodarstwem, ale nawet polem, na którym wyrosła, drzewem z którego została zerwana, czy zwierzęciem od którego została pozyskana (w przypadku nabiału) . Wrocławscy wielbiciele żywności ekologicznej skorzystać mogą z koordynowanej przez Fundację Ekorozwoju „Ekopaczki” – cała oferta dostępna jest na www.ekopaczka.pl . Jak to działa? Najpopularniejszą formą sprzedaży bezpośredniej są bazary, jarmarki i kiermasze. Rolnicy prowadzą także przygospodarskie sklepy, zawiązują spółdzielnie, aby poszerzyć ofertę. Nierzadko organizują się także sami konsumenci, którzy tworzą grupy konsumenckie.

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Sklepiki przy gospodarstwach O ile w Zachodniej Europie przyzagrodowy sklepik to widok bardzo częsty, w Polsce niewielu rolników stosuje ten kanał sprzedaży bezpośredniej. Jednym z wyjątków są Małgorzata i Jan Wójcikowie – rolnicy ekologiczni z Kamieńca Wrocławskiego, którzy gospodarski sklepik prowadzą od 2005 roku. Sklepik czynny jest codziennie w godzinach 16-18.30. To najwygodniejszy czas dla klientów, którzy wracając z pracy wstępują po zakupy – mówi Małgorzata Wójcik.  Lokalizacja Kamieńca jest bowiem specyficzna – to wieś, ale jednocześnie „dzielnica sypialna” Wrocławia. Rolnicy ekologiczni organizują się i tworzą także własne sklepy także w mieście. Danuta Zarzycka z Mogielnicy (woj. mazowieckie) wraz z innymi rolnikami podjęła taką inicjatywę w Warszawie. W 2001 roku w Warszawie wystartował sklep „Rolnik ekologiczny”. Oferta obejmuje warzywa, owoce, przetwory, nabiał, wędliny.  W Ostrowcu Świętokrzyskim własny sklep z żywnością eko uruchomił Roman Bojek z Jacentowa. Czescy rolnicy poszli jeszcze dalej. W 2010 roku uruchomili sieć sklepów o nazwie „Cesky Grunt”. Sieć oferuje produkty dostarczane tylko przez miejscowych rolników i producentów żywności. Na razie działają dwa takie punkty, w planach są następne. Jak to działa? Najpopularniejszą formą sprzedaży bezpośredniej są bazary, jarmarki i kiermasze. Rolnicy prowadzą także przygospodarskie sklepy, zawiązują spółdzielnie, aby poszerzyć ofertę. Nierzadko organizują się także sami konsumenci, którzy tworzą grupy konsumenckie.

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Grupy konsumenckie i producenckie Na kupowaniu żywności ekologicznej bezpośrednio od rolników zależy także konsumentom. Organizują się,  przygotowują zamówienia i zachęcają rolników do nawiązania współpracy. Takie społeczności zawiązują się w wielu miastach Zachodniej Europy, ale obecne są także m.in. w Łodzi (Kooperatywa Spożywcza), Warszawie (Spółdzielnia Spożywców,), Trójmieście (Prosto z Pola), Szczecinie i Bydgoszczy. Czasem są to oddolne inicjatywy, czasem inspirują je lokalne sklepy z żywnością ekologiczną lub firmy. Członkowie społeczności odbierają paczki z żywnością w umówionym miejscu, bądź są one dostarczane do ich domów. Jak to działa? Najpopularniejszą formą sprzedaży bezpośredniej są bazary, jarmarki i kiermasze. Rolnicy prowadzą także przygospodarskie sklepy, zawiązują spółdzielnie, aby poszerzyć ofertę. Nierzadko organizują się także sami konsumenci, którzy tworzą grupy konsumenckie.

GRUPA – dlatego potrzebna jest praca zespołowa …

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Nowe technologie w tym sprzedaż przez internet Sprzedaż bezpośrednią ułatwiają nowe technologie. W 2010 r. w Polsce pojawiły się mlekomaty, czyli przypominające popularne automaty z kawą czy, maszyny sprzedające mleko dostarczane przez rolników. Pomysł przywędrował do Polski z Czech. Największym jego atutem jest to, że zmniejsza zaangażowanie czasowe rolnika. Wiąże się jednak z koniecznością dostawy stosunkowo dużych (jak na warunki niewielkich gospodarstw) ilości mleka oraz opłatami związanymi z instalacją i eksploatacją maszyny, a także wynajmu miejsca, na którym będzie ona zainstalowana. Internet – sprzedaż poprzez stronę internetową lub sklep internetowy tak jak np.: www.paczkaodrolnika.pl Jak to działa? Najpopularniejszą formą sprzedaży bezpośredniej są bazary, jarmarki i kiermasze. Rolnicy prowadzą także przygospodarskie sklepy, zawiązują spółdzielnie, aby poszerzyć ofertę. Nierzadko organizują się także sami konsumenci, którzy tworzą grupy konsumenckie.

Produkt lokalny - definicja To wyrób lub usługa, z którymi utożsamiają się mieszkańcy regionu, wytwarzane w sposób niemasowy i przyjazny dla środowiska, z surowców lokalnie dostępnych. Produkt lokalny staje się wizytówką regionu poprzez wykorzystanie jego specyficznego i niepowtarzalnego charakteru oraz angażowanie mieszkańców w rozwój przedsiębiorczości lokalnej. (Definicja produktu lokalnego według Fundacji Partnerstwo dla Środowiska) Rozwój produktów lokalnych jest korzystny zarówno ze względów środowiskowych (wykorzystywane są naturalne zasoby środowiska), gospodarczych (nowe firmy, dochód dla mieszkańców, podatki dla gminy, rozruch lokalnej gospodarki), jak i społecznych (miejsca pracy, ciekawe zajęcie, realizacja celów życiowych, wzrost poziomu życia i przywiązania do regionu). Produkt lokalny stwarza szansę poprawy sytuacji ekonomicznej w regionie, zapewniając jednocześnie pozytywne efekty środowiskowe i społeczne. Jest więc regionalnym sposobem na realizację zrównoważonego rozwoju. Z produktem lokalnym nierozerwalnie związany jest jego wytwórca, który dzięki niemu realizuje swą pasję, kultywuje rodzinną czy lokalną tradycję, ale przede wszystkim zyskuje miejsce pracy lub źródło dodatkowego dochodu. Tworzenie miejsca pracy w oparciu o produkt lokalny wymaga od wytwórcy znalezienia klienta, który wybierze jego wyrób. W dzisiejszych czasach konkurencja na rynku jest tak duża, że o zakupie produktu nie decyduje już tylko cena i jakość, ale dodatkowe informacje, wartości.

Produkt tradycyjny- definicja Jakie produkty mogą być wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych? Prawo do wpisu na Listę Produktów Tradycyjnych mają produkty, które charakteryzują się tradycyjną, ugruntowaną w czasie (jako najkrótszy przyjmuje się okres 25 lat) metodą wytwarzania, których jakość lub wyjątkowe cechy i właściwości wynikają ze stosowania tradycyjnych metod produkcji. Podstawą rejestracji jest tradycja wytwarzania i szczególna oraz niepowtarzalna jakość związana z historycznie ugruntowanymi przepisami, metodami produkcji i sposobami przetwarzania czy dojrzewania żywności, które gwarantują wysoką jakość otrzymanego produktu. Na Listę Produktów Tradycyjnych mogą zostać wpisane produkty rolne i środki spożywcze, o których mowa w załączniku I do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską, w załącznikach do rozporządzenia nr 2081/92 lub w załączniku do rozporządzenia nr 2082/92 oraz napoje spirytusowe, o których mowa w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 1576/89 z dnia 29 maja 1989 r. ustanawiającym ogólne zasady definicji, opisu i prezentacji napojów spirytusowych.

Produkt tradycyjny- definicja Produkty wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych są podzielone według następujących kategorii: 1. sery i inne produkty mleczne 2. mięso świeże oraz produkty mięsne 3. przetwory rybołówstwa, w tym ryby 4. warzywa i owoce (przetworzone i nie) 5. wyroby piekarnicze i cukiernicze, 6. oleje i tłuszcze (masło, margaryna, olej itp.) 7. miody, 8. gotowe dania i potrawy, 9. napoje (alkoholowe i bezalkoholowe), 10. inne produkty Produkt rolnictwa ekologicznego Wyprodukowany w myśl zasad rolnictwa ekologicznego tj. bez użycia chemii

Konsumenci Kim są konsumenci? rodziny z dziećmi oraz osoby starsze ludzie podążający za trendami osoby przywiązujące wagę do zdrowego trybu życia ludzie o niskich dochodach ludzie chorzy, rekonwalescenci, diabetycy osoby o wysokiej świadomości konsumenckiej

Produkt tradycyjny- definicja Motywacja poszczególnych grup konsumentów rodziny z dziećmi oraz osoby starsze dbałość o prawidłowy rozwój dziecka większa odpowiedzialność za stan zdrowia - swojego i najbliższych zmiana wartości i priorytetów Ludzie podążający za trendami moda na bycie „eko” prestiż poczucie przynależności do elity chęć wyróżnienia się ciekawość osoby przywiązujące wagę do zdrowego trybu życia wiedza na temat wartości odżywczych produktów umiejętność i wiedza z zakresu komponowania zbilansowanych posiłków wiedza na temat wpływu diety na zdrowie i jakość życia

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Motywacja poszczególnych grup konsumentów ludzie o niskich dochodach przekonanie o „dobrze” wydanych pieniądzach świadomość walorów kupowanej żywności szacunek do żywności mniej znaczy więcej ludzie chorzy, rekonwalescenci, diabetycy konieczność zmiany sposobu żywienia chęć wsparcia procesu zdrowienia rzadziej zalecenia lekarzy

Aby skutecznie aktywizować lokalnych rolników należy wybrać odpowiedni obszar działania i zaangażowanego w temat LIDERA który poprowadzi grupe !

Konsumenci indywidualni Restauracje Konsumenci indywidualni ROLNICY Szkoły Hotele

Sprzedaż bezpośrednia – to jest korzystne! Sprzedaż bezpośrednia w Polsce „Od drzwi do drzwi„ Telemarketing Mailing „Po znajomości" Sprzedaż oparta o regułę wzajemności Coraz częściej możemy też spotkać się z formą sprzedaży bezpośredniej, która zgrabnie wykorzystuje regułę wzajemności, stwierdzającej, że zawsze powinniśmy się starać odwdzięczyć osobie, która wyświadczyła nam jakąś przysługę. Jest to technika manipulacji znakomicie wykorzystywana przez firmy akwizycyjne. Oferowane są nam wycieczki za przysłowiowe grosze do „pięknych" zakątków naszego kraju. Dodatkową „atrakcją" tych wyjazdów są pokazy towarów i usług firmy, która nam umożliwiła podróż. Ludzie często czują się zobowiązani do zakupu kilku rzeczy w ciągu takiej ekspozycji, bowiem wiedzą, że zawdzięczają tej spółce wycieczkę.

Sprzedaż okazjonalna i regał …

Transport Pakowanie i obsługa klienta PRODUKT Przechowywalnie Przetwórstwo

Rozwój przedsiębiorczości ale bez rejestracji działalności czekamy na regulacje prawne – bogactwo produktów

GRUPA – dlatego potrzebna jest praca zespołowa …