W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka w naszej szkole zaplanowano cykl imprez związanych z osobą Starego Doktora.
Główne ogólnoszkolne spotkanie pod hasłem ,,Janusz Korczak - człowiek, który kochał dzieci’’ wyznaczono na 1 czerwca Dzień Dziecka. Wcześniej, oprócz przygotowań do wyżej wspomnianej imprezy, odbyły się dwa konkursy: plastyczny na najładniejszą ilustrację do wybranej książki J. Korczaka oraz konkurs czytelniczy sprawdzający znajomość biografii oraz treści najbardziej znanej lektury pt. ,,Król Maciuś Pierwszy’’.
Harmonogram obchodów Roku Janusza Korczaka w naszej szkole przebiegał następująco: 1. Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego 29. 05. 2012 r. 2. Wyłonienie laureatów konkursu czytelniczego 30.05.2012 r. 3. Ogólnoszkolna impreza - 1 czerwca 2012. Program: 1 godz. lekcyjna: uczniowie klas szóstych czytają wybrane fragmenty książek J. Korczaka; w klasach I-III ,,Kajtuś Czarodziej’’, w klasach IV-VI ,,Król Maciuś Pierwszy’’; po dwukrotnym wysłuchaniu dzieci omawiały wraz z nauczycielami ich treść.
2 godz. lekcyjna: inscenizacja w wykonaniu członków koła teatralnego poświęcona sylwetce Starego Doktora, jego działalności i twórczości, przeplatana piosenkami dziecięcymi przygotowanymi we współpracy z chórem szkolnym i jego opiekunem;
Rozdanie nagród i dyplomów zwycięzcom i laureatom konkursu plastycznego
Rozdanie nagród i dyplomów laureatom konkursu czytelniczego
3 godz. lekcyjna: rysowanie kolorową kredą na asfalcie ilustracji do fragmentów wysłuchanych na lekcji 1; wszyscy uczniowie wraz z wychowawcami i nauczycielami wspólnie rysują w wyznaczonych miejscach w uliczce prowadzącej na szkolne boiska. Ponadto na głównym holu szkoły pojawiła się wystawa nagrodzonych prac plastycznych oraz okolicznościowa gazetka.
Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat. J. Korczak
To już kolejna tego typu impreza angażująca całą szkolną społeczność To już kolejna tego typu impreza angażująca całą szkolną społeczność. Przedsięwzięcie przybliżające sylwetkę wybitnej osoby, odbiegające od schematu ,,standardowej’’ akademii szkolnej, przynosi mnóstwo satysfakcji nie tylko tym bezpośrednio w nią zaangażowanych, ale i tym, którzy są odbiorcami. Przede wszystkim uczniowie zobaczyli w Januszu Korczaku postać ukierunkowaną na dzieci, ich potrzeby, lęki i zagubienie w tamtych czasach. Zobaczyli człowieka, który do końca walczył o prawa dziecka, był ich teoretycznym prekursorem, ale i wykonawcą w okrutnej wojennej rzeczywistości. Zobaczyli człowieka, który kochał dzieci.
Nie ma dzieci – są ludzie. J. Korczak