Środowisko szkolne Szkoły Podstawowej i Gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Koncepcja pracy szkoły
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ku lepszej przyszłości”
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. JANA PAWŁA II W SIEMIATYCZACH NA LATA
Uczeń niepełnosprawny
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rok szkolny 2013/ 2014.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ!. Nasza szkoła kształci uczniów w klasach ogólnodostępnych, integracyjnych, sportowych, posiada oddziały zerowe.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Witamy w naszej szkole :). Szkoła Podstawowa nr 50 jest częścią Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
SYSTEM OŚWIATY GMINY LESZNOWOLA STAN INFRASTRUKTURY po modernizacjach 2016 rok.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Zapraszamy rodziców i naszych przyszłych uczniów do odwiedzenia szkoły w ramach dnia otwartego 5 marca 2016 r. (sobota) 5 marca 2016 r. (sobota) w godz.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 138 IM. LEOPOLDA STAFFA W ŁODZI ul. św. Franciszka z Asyżu Łódź Tel 0 (42) mail:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
duże, przestronne i widne sale dydaktyczne, dobre ich wyposażenie, trzy oddzielne sektory dla dzieci z oddziałów wychowania przedszkolnego i dzieci z.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 im. Mikołaja Kopernika Strona internetowa: Adres
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
27 maja Dzień Samorządu Terytorialnego
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 OFERUJEMY … ZAPRASZAMY….
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
zorganizowany i przeprowadzony przez Zespół Szkół w Sztutowie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

Środowisko szkolne Szkoły Podstawowej i Gimnazjum KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ W SZTUTOWIE IM. PAMIĘCI OFIAR STUTTHOFU Środowisko szkolne Szkoły Podstawowej i Gimnazjum

SPIS TREŚCI Charakterystyka otoczenia szkoły i potencjału środowiska lokalnego, Opis bazy materialnej szkoły, Charakterystyka środowiska szkolnego, Analiza swot szkoły w Sztutowie, Koncepcja rozwoju szkoły.

CHARAKTERYSTYKA OTOCZENIA SZKOŁY I POTENCJAŁU LOKALNEGO ŚRODOWISKA POTENCJAŁ ŚRODOWISKA LOKALNEGO: infrastruktura turystyczna, nowoczesne rolnictwo, zdemontowany system PGRów i bezrobocie. WALORY POŁOŻENIA: pas nadmorski, Park Krajobrazowy Mierzeja Wiślana, Nadleśnictwo Elbląg, Wisła Królewiecka i Zalew Wiślany.

CHARAKTERYSTYKA OTOCZENIA SZKOŁY I POTENCJAŁU LOKALNEGO ŚRODOWISKA INSTYTUCJE DZIAŁAJĄCE W ŚRODOWISKU LOKALNYM: Urząd Gminy, Muzeum Stutthof, Muzeum Zalewu Wiślanego, Parafia p/w Św. Wojciecha z Kołem Caritas, Towarzystwo Sportowe Mierzei Wiślanej, Sztutowskie Towarzystwo Kulturalne, Biblioteka Publiczna Gminy Sztutowo, Świetlice Środowiskowe, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

BAZA MATERIALNA SZKOŁY SALE DO NAUKI I ZAJĘĆ SPECJALISTYCZNYCH: 24 sale lekcyjne, dwie nowe pracownie komputerowe, gabinety psychologa i pedagoga szkolnego, gabinety do terapii pedagogicznej, rewalidacji oraz logopedii, biblioteka z centrum multimedialnym.

BAZA MATERIALNA SZKOŁY ZAPLECZE SPORTOWE SZKOŁY: pełnowymiarowa hala gimnastyczna, siłownia, sala do gimnastyki korekcyjnej, boisko wielofunkcyjne „Orlik”, plac zabaw. ZAPLECZE ADMINISTRACYJNE I SOCJALNE: stołówka z kuchnią, sklepik szkolny, dwie świetlice szkolne.

BAZA MATERIALNA SZKOŁY PRZEPROWADZONE REMONTY: wymiana stolarki okiennej, termomodernizacja budynku, wymiana instalacji kanalizacyjnej (bez kanałów), wykonanie remontów generalnych 10 łazienek, malowanie klas i korytarzy, wymiana wykładziny (22 klasy, korytarz, sekretariat). REMONTY W TRAKCIE PRZEPROWADZANIA: zmiana systemu grzewczego.

POTRZEBY W ZAKRESIE POPRAWY BAZY MATERIALNEJ SZKOŁY I STOPNIA: Remont kuchni szkolnej, Modernizacja szatni szkolnej, zakup szafek, Wydzielenie szatni dla uczniów najmłodszych, Wymiana wykładziny w salach lekcyjnych – 10, Remont ostatniej łazienki szkolnej, Remont schodów wejściowych do szkoły, Przygotowanie nowego parkingu.

POTRZEBY W ZAKRESIE POPRAWY BAZY MATERIALNEJ SZKOŁY II STOPNIA: Wymiana instalacji elektrycznej, Wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej, Wymiana tynków, Wymiana kanalizacji burzowej i instalacji kanalizacyjnej, Położenie nowej wykładziny na wszystkich korytarzach szkolnych, Modernizacja placów i dróg nieutwardzonych, Zakup ziemi i odnowienie zielonej nawierzchni szkoły.

CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA SZKOLNEGO PLACÓWKI - szkoła podstawowa i gimnazjum. UCZNIOWIE: średnio 411 uczniów, najczęściej w roczniku po dwa oddziały, liczba uczniów w klasach od 13 do 29, wysokie wyniki w nauce, świadectwa z wyróżnieniem uzyskuje około 25% podopiecznych, uprawnieni do egzaminów poprawkowych lub pozostawieni w tej samej klasie – około 9%, sprawiający trudności wychowawcze – 6%.

CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA SZKOLNEGO KADRA PEDAGOGICZNA: około 40 nauczycieli, posiadanie stopnia awansu zawodowego przez wszystkich, posiadanie kwalifikacji do prowadzenia przynajmniej dwóch rodzajów zajęć, posiadanie tytułu zawodowego magistra z przygotowaniem pedagogicznym, 17 dyplomowanych, 11 mianowanych, 11 kontraktowych. KADRA NIEPEDAGOGICZNA: 15 pracowników, Pracownicy księgowości, kadr, sekretariatu, woźne, konserwatorzy, pracownicy stołówki.

CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA SZKOLNEGO KADRA KIEROWNICZA: Dyrektor, zastępca, kierownik świetlicy szkolnej, zastępca dyrektora - wspieranie dyrektora w realizacji zadań związanych z nadzorem pedagogicznym, dyrektor - organizowanie wszystkich aspektów działalności szkoły. Kadra zmotywowana do pracy, przyzwyczajona do podejmowania nowych wyzwań, zmotywowana do wymiany doświadczeń, wspierająca się wzajemnie, o wysokim stopniu identyfikacji z placówką oraz środowiskiem.

ANALIZA SWOT ZESPOŁU SZKÓŁ W SZTUTOWIE SŁABE STRONY nieliczne tytuły laureatów oraz finalistów w konkursach Pomorskiego Kuratora Oświaty (2 uczniów), do słabych stron należy również zaliczyć dużą liczebność niektórych klas, liczących 26- 29 uczniów.

ANALIZA SWOT ZESPOŁU SZKÓŁ W SZTUTOWIE MOCNE STRONY kadra, wyniki uczniów w egzaminach zewnętrznych, udział uczniów w konkursach, aktywność uczniów, stypendyści, działania profilaktyczne, edukacja obywatelska i patriotyczna, działalność ekologiczna, wygląd szkoły, bezpieczeństwo, promocja szkoły, współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym.

ANALIZA SWOT ZESPOŁU SZKÓŁ W SZTUTOWIE SZANSE lokalizacja i możliwość jej wykorzystania, zaplecze lokalowe, gospodarcze, sportowe, wdrażanie projektów edukacyjnych.

ANALIZA SWOT ZESPOŁU SZKÓŁ W SZTUTOWIE ZAGROŻENIA środowisko funkcjonowania, wyjazdy młodych ludzi za granicę, zubożenie społeczeństwa, rozwój różnego rodzaju patologii, niewielka możliwość wyboru kadry pedagogicznej.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY JAKOŚĆ I EFEKTY KSZTAŁCENIA STANDARTY KSZTAŁCENIA UCZNIÓW: ukierunkowanie szkoły na potrzeby ucznia, jego środowiska rodzinnego i lokalnego, przekazywanie rzetelnej wiedzy i umiejętności, rozwijanie postawy humanitarnej, dbanie o wszechstronny rozwój osobowości ucznia, wychowywanie ludzi aktywnych, świadomych i wszechstronnie rozwiniętych, zapewnienie dobrego przygotowania do kontynuowania nauki.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY FORMY REALIZACJI: diagnozowanie uczniów i wdrażanie indywidualizacji nauczania, wspierająca uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, motywowanie uczniów do udziału w konkursach, wdrażanie nowych i kontynowanie rozpoczętych projektów edukacyjnych, stałe rozszerzanie oferty edukacyjnej dostosowanej do potrzeb i możliwości uczniów, realizowanie programów skierowanych do szkół, kontynuacja edukacji obywatelskiej, patriotycznej, wzrost wykorzystania bazy sportowej szkoły, kontynuacja wymiany polsko – niemieckiej i wymiany ze szkołami polskimi.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY JAKOŚĆ I EFEKTY KSZTAŁCENIA STANDARTY SZKOŁY „EFEKTYWNYCH NAUCZYCIELI”: umiejętne motywowanie kadry pedagogicznej, wspieranie nauczycieli w zdobywaniu dodatkowych kwalifikacji i umiejętności, zachęcanie nauczycieli do wdrażania nowych metod kształcenia, propagowanie nowoczesnych metod, badanie poszczególnych obszarów pracy szkoły, opisywanie bieżącego stanu, efektywne planowanie, inicjowanie dalszego doskonalenia.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI, ŚRODOWISKIEM, INSTYTUCJAMI I ORGANIZACJAMI: integracja środowiska szkolnego, współpraca z rodzicami w aspekcie tworzenia prawa i programów wewnątrzszkolnych, założenie stowarzyszenia wspierającego szkołę, organizacja szkoleń dla dorosłych mieszkańców gminy , utworzenie grup wsparcia dla rodziców uczniów stwarzających problemy wychowawcze, a następnie szkolenia dla rodziców uczniów zdolnych, wykorzystywanie potencjału środowiska lokalnego i otoczenia poprzez dbanie o współpracę ze wszystkimi instytucjami działającymi lokalnie, kontynowanie współpracy z wolontariuszami, wzmocnienie współpracy ze Szkolnym Klubem Sportowym Barkas.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY ROZBUDOWA BAZY DYDAKTYCZNEJ: wyposażanie klas w pomoce multimedialne – rzutniki, laptopy, tablice interaktywne, zakup nowego oprogramowania edukacyjnego, doposażanie pracowni w pomoce naukowe, zakupywanie nowych lektur i programów multimedialnych do biblioteki szkolnej, doposażanie świetlicy w nowe środki dydaktyczne, utrzymanie odpowiedniego wyposażenia bazy sportowej szkoły.

MOŻLIWOŚCI ROZWOJU SZKOŁY PROMOCJA SZKOŁY: prezentacja pracy szkoły na konferencjach metodycznych, w literaturze pedagogicznej i specjalistycznej, informowanie o działaniach szkoły, współpraca z Dziennikiem Bałtyckim i innymi lokalnymi mediami, przygotowanie prezentacji PPT dla rodziców, przebudowa strony internetowej szkoły, wprowadzenie dziennika elektronicznego, wydawanie szkolnej gazetki.

René Descartes, Kartezjusz „Każdy człowiek jest zobowiązany do tego, aby przyczynić się, ile w jego mocy do dobra drugich i zaiste nic nie wart ten, kto nikomu do niczego się nie przydaje.” René Descartes, Kartezjusz