Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OCHRONA KONSUMENTA W UBEZPIECZENIACH KOMUNIKACYJNYCH – TENDENCJE
Advertisements

II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych
1 20 sierpnia 2009 r. Konferencja prasowa GK EUROPA.
niemiecki z ekonomią w tle
źródło: Megapanel PBI/Gemius, maj 2010 Wybrane serwisy internetowe Grupy INFOR Dziennik.pl Dynamicznie rozwijający się serwis informacyjny skierowany.
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
EBPP - nowy trend na rynku
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
FM GROUP MOBILE.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Największy Polski Portal Pracy
Przyprawia o zawrót głowy ? Poznaj nasze rozwiązanie ...
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
UbezpieczONA 24 ubezpieczenie komunikacyjne dla kobiet.
Doświadczenia konsumentów w kontaktach z ubezpieczycielami direct Małgorzata Więcko Biuro Rzecznika Ubezpieczonych Warszawa, 1 kwietnia 2009r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
1 Jakie OC w PZU? 1 października 2007 r.. 2 Agenda 1.Dlaczego kampania OC w PZU? 2.Zintegrowana komunikacja 3.Strategia komunikacji 4.Przebojowa komunikacja!
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Rynek ubezpieczeń w Polsce I kwartał 2008
Gwarancje i poręczenia BGK w ramach programów rządowych
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Co po antybelce?.
Internauci w grupach wiekowych
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Bankowość Mobilna.
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
Twoja Karta Przestworza
Grupowe Ubezpieczenie na Życie Grupa otwarta Konzeption S.A.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Ubezpieczenia turystyczne
Asystent Agent Ubezpieczeń
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
Warszawa, 28 lutego 2012 Bank Pekao SA Bank Pekao SA – wspiera wzrost ubankowienia Współpraca Banku Pekao SA i ZUS w zakresie obsługi emerytów i rencistów.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
EDI NET - badania.
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Katowice, 17 kwietnia 2009 r. NewConnect wehikuł finansowania firm z perspektywami.
AXA na świecie.
AGENDA Zmiany w ofercie produktowej Banku w 2008 r.
RYNEK UBEZPIECZEŃ „KOŃSKICH”
Internetowego Biura Rachunkowego
Oferta dla Klientów Perfect Niezależne Doradztwo Finansowe SA.
Ubezpieczenia osobowe ze szczególnym uwzględnieniem ubezpieczeń oszczędnościowych, fundusze emerytalne przymusowe i dobrowolne rozwiązania z różnych.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Perspektywy rozwoju ubezpieczeń ochrony prawnej w Polsce Jerzy Wieczorek Warszawa, 27 stycznia 2016 r.
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
0 OFERTA DLA PRACOWNIKÓW Dorota Wałuszko tel Kierownik ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta Białystok 15kwietnia 2016 r. Komendy Wojewódzkiej Policji.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.
Zarządzanie w kryzysie
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Struktura Organizacyjna mBanku
Zapis prezentacji:

Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 8-9 Maja 2008

Plan Geneza ubezpieczeń „direct” Uwarunkowania rozwoju polskiego Internetu Internetowa sprzedaż ubezpieczeń w Polsce Rola internetowych ubezpieczeń komunikacyjnych Rynek polskich ubezpieczeń internetowych Zalety sprzedaży przez Internet Bariery rozwojowe II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Ubezpieczenia „direct” „direct” – (z j.ang) – bezpośredni, bliższy, prosty ubezpieczenia „direct” funkcjonują dzięki użyciu nowoczesnych technologii, kontaktując się bezpośrednio z klientem, bez konieczności zaangażowania w proces sprzedaży agentów lub innych pośredników Sprzedaż Pośrednia Bezpośrednia Agent Bank Inny Oddział Internet Telefon II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Uwarunkowania rozwoju polskiego Internetu Internet to najnowocześniejsze i najszybciej zwiększające swój zasięg medium 66% użytkowników Internetu w Polsce dokonało chociaż raz zakupu w sieci stale rosnący udział bankowości elektronicznej statystyki (wg Gemius SA, Megapanel PBI/Gemius, 09.2006): liczba internautów 12,5 mln (wzrost o 30% w porównaniu do roku poprzedniego) ponad 37% z wykształceniem wyższym lub niepełnym wyższym 52,47% - mężczyźni; 47,53 – kobiety średni miesięczny czas użytkownika to 19 godz. 27 min. 46 sek. II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Sprzedaż ubezpieczeń „direct” w Polsce stan na 07.2007r. II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

L.p. Ubezpieczyciel Witryna Internetowa Rodzaje ubezpieczeń 1 Allianz www.allianzdirect.pl ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów; ubezpieczenie podróży 2 AXA Ubezpieczenia www.axa.pl ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów 3 Benefia www.benefia24.pl, www.mbank.com.pl ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów, ubezpieczenia mieszkań, rodziny, podróży zagranicznych 4 BRE Ubezpieczenia www.mbank.com.pl hipermarket ubezpieczeń w serwisie mBank'u 5 Cigna STU www.cignastu.waw.pl ubezpieczenia OC w życiu prywatnym i niektóre OC zawodowe ubezpieczenia turystyczne 6 Ergo Hestia www.hestia.pl, www.mbank.com.pl ubezpieczenia mieszkań, NNW, turystyczne OC w życiu prywatnym, gwarancje ubezpieczeniowe; poprzez strony mBanku ubezpieczenia kart płatniczych. 7 Generali www.mbank.com.pl, www.generali.pl ubezpieczenia mieszkań i NNW 8 Generali Życie ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym 9 Gerling Życie www.vwbankdirect.pl w serwisie VWBank jako "ubezpieczenie zysku" – ubezpieczenia na dożycie pełniące funkcję nieopodatkowanej lokaty 10 HDI Asekuracja 11 Link4 www.link4.pl posiadacza pojazdu, AC i inne dodatkowe 12 PZU www.inteligo.pl mieszkaniowe łączone z OC prywatnym, turystyczne, NNW 13 PZU Życie grupowe na życie posiadaczy rachunków w PKO BP SA/Interligo stan na 07.2007r. II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Rola internetowych ubezpieczeń komunikacyjnych ubezpieczenia komunikacyjne to obecnie siła napędowa sprzedaży internetowej sprzedaż OC i AC to ok. 60% ogółu składki przypisanej brutto na Polskim rynku ubezpieczeń prosta konstrukcja i łatwe porównanie oferty OC skomplikowane produkty AC obowiązkowy charakter ubezpieczenia komunikacyjnego OC możliwość oferowania opcji dodatkowych – np. ubezpieczenie NNW, ochrony prawnej kierowcy, assistance, na życie II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Rynek polskich ubezpieczeń internetowych niska dojrzałość rynku ubezpieczeń internetowych przewaga oferty małych towarzystw ubezpieczeniowych brak oferty komunikacyjnej dwóch największych graczy pojawianie się internetowych systemów multiagencji (porównywarki składek, serwisy agencyjne) duże zainteresowanie klientów (głównie porównywanie składek) wysoki potencjał rozwojowy niskie bariery wejścia na rynek II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Zalety sprzedaży ubezpieczeń przez Internet kompleksowa obsługa, wysoki poziom dostępności (przeważnie 24 godz./dobę) niższa cena / niższe koszty możliwość porównania wielu ofert oszczędność czasu możliwość uzyskania korzyści skali wzrost przewagi konkurencyjnej towarzystw ubezpieczeniowych innowacyjna metoda pozyskania klientów II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Bariery rozwojowe bezosobowy charakter zawieranych transakcji nieufność po stronie klientów obawa przed oszustwami w sieci niskie upowszechnienie podpisu elektronicznego konflikt z tradycyjnymi kanałami dystrybucji (wewnętrzna konkurencja) nieuniknione aktywne wsparcie kanału telefonicznego skomplikowane konstrukcje produktów ubezpieczeniowych II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008

Dziękuję za uwagę Ryszard Dyszkiewicz Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji BENEFIA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group ryszard @ dyszkiewicz.net II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008