Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Video DR-S Cyfrowy rejestrator wideo
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Nowa” Matura 2015 Języki obce
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Konfiguracja napędów CD/DVD
B-learning na kierunku ‘dziennikarstwo i komunikacja społeczna’
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
Poradnik dla wyższych uczelni
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
dr Katarzyna Gramsz Instytut Lingwistyki Stosowanej UAM Poznań
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
WEBLOG jako źródło informacji. Definicja Webloga Blog (Weblog) to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy, wyświetlane kolejno,
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
1 Osadzanie dźwięku Interaktywne dokumenty WWW Adam Czarnecki.
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
narzędzie w językowych pracach projektowych
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Wiki w nauczaniu języka obcego.
Internet jako źródło informacji
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Autor: Justyna Radomska
Witaj. Zapraszamy Ciebie do zapoznania się z przewodnikiem, który pokaże jak założyć konto oraz w jaki sposób można korzystać z usług w serwisie iplay.pl.
DZIEŁ Z KATALOGU PUBLIKACJI
Platformy edukacyjne stanowią jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w nauczaniu na odległość. Bogactwo dostępnych rozwiązań powoduje, że platformy.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Pan Bałagan i jego biurko
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Informatyka – szkoła podstawowa – Scholaris - © DC Edukacja OnetSkype, czyli komunikator Internetowy Informatyka.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Produkt intelektualny projektu Health Education for Life – zeszyt ćwiczeń.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Music Online: Classical Scores Library
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
ANGIELSKI W WYDANIU MALTAŃSKIM
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Podkasty w nauczaniu języka obcego Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r.

Internet 2.0 w nauczaniu języków obcych Podkasty Iwona Moczydłowska, Siedlce 2011 źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007

Termin: Podcast + broadcast iPod

Podkast Cykliczna audycja internetowa, dostępna zwykle w formacie mp3, przygotowana do subskrybcji i zapisania na dysku użytkownika, z możliwością odtwarzania na komputerze osobistym i/lub urządzeniach przenośnych Najbliższe skojarzenia: audycja radiowa/telewizyjna; różnica – podkasty można słuchać/oglądać w obszarze tematycznym, który jest akurat interesujący i w czasie odpowiednim Forma internetowej publikacji (pliki audio albo wideo) zamieszczonej w internecie, którą każdy może subskrybować albo pobrać. Podkast to także zawartość tej publikacji. Podkasting to przesyłanie przez internet plików audio lub wideo, takich jak programy radiowe lub wideoklipy umożliwiających odbiór dźwięków w telefonach komórkowych lub komputerach osobistych. Esencja podkastingu to tworzenie treści (audio lub wideo) dla odbiorców, którzy chcą słuchać tego, na co mają ochotę, gdzie chcą i jak chcą.

Rodzina podcastów podcast vodcast screencast webcast phonecast Skypecast Vodcast (ang. Video-On-Demand broadCAST) to technologia transmisji nagrań wideo w postaci plików dostępnych w Internecie i katalogowanych w technologii RSS. Vodcasty stanowią formę telewizji internetowej, analogicznie do podcastów będących rodzajem audycji radiowych. Ze względu na niewielką różnicę techniczną, vodcast uznaje się czasem za typ podcastu. Inne nazwy vodcast: videocast, vidcast, vcast, videopost, vpost.

Różne aspekty podkastów Czas trwania – od kilkudziesięciu sekund do kilkudziesięciu minut Cel – autentyczne lub edukacyjne Temat – nieograniczony Wymiar – pojedynczy (jeden autor, wielu odbiorców), wielostronny (wielu autorów, wielu odbiorców) Formy – zróżnicowane (zobacz następny slajd)

Formy profesjonalne audycje radiowe pokazy i demonstracje porady nowości, wiadomości ciekawostki wywiady muzyka, dźwięki i odgłosy lekcje językowe wykłady (w tym ilustrowane) audioksiążki pokazy i demonstracje porady instrukcje prezentacje tematyczne przykłady działań i postaw przedstawienia pamiętnik (audioblog, wideo blog) dyskusje

Jak zacząć? Zapewnienie warunków technicznych Wyszukanie podkastów Odsłuchanie Subskrybcja interesujących podkastów

Słuchanie podkastów Sprzęt: - komputer z łączem internetowym, ew. słuchawki procesor 300 MHZ, RAM – 64 MB, karta dźwiękowa, miejsce na dysku 5 GB, złącze USB - przenośny odtwarzacz plików mp3 Oprogramowanie: do odtwarzania mp3 – Windows Media Player, Real Player, Winamp, iTunes do subskrybowania – iTunes, Juice, Doppler, iPodder, Polcaster

Wyszukiwanie podkastów Samodzielne wyszukiwanie, np. za pomocą Google Korzystanie z katalogów podkastów BBC Podcast Directory http://www.bbc.co.uk/radio/podcasts/directory/ British Council Learnenglish http://www.britishcouncil.org/learnenglish-podcasts.htm Podcast Alley http://www.podcastalley.com/podcast Yahoo! Directory http://dir.yahoo.com/News_and_Media/Internet_Broadcasts/Podcasting_and_Audioblogging/?skw=yahoo+podcasts+directory Learn Out Loud http://www.learnoutloud.com/ http://www.podcast.net

Interesujące strony Audio Lingua Onestopenglish Schulpodcasting Radio Willoweb Learning in Hand ELTpodcast Das Abenteuer Lerner Deutsches Verzeichnis

Subskrybcja Instalacja czytnika RSS np. Sharp Reader w komputerze Użycie czytników online np. Google, Bloglines Zainstalowanie podcatchera np. iTunes RSS – Really Simple Syndication; oprogramowanie organizujące informację z Internetu stosownie do potrzeb odbiorcy; pomaga szybko i efektywnie sprawdzić olbrzymie ilości informacji; odnosi się do sposobu czytania stron internetowych; automatycznie pobiera nową zawartość subskrybowanych stron – tytuły w formie listy, które można przejrzeć i ewentualnie wejść w zawartość poprzez hiperłącze; oszczędność czasu Podcatcher wyspecjalizowany program do podkastów; pozwala automatycznie subskrybować i ściągać na dysk komputera wybrane audycje

Zastosowanie podkastów w nauczaniu Uczniowie w roli słuchaczy Autentyczne (wersja dla zaawansowanych uczniów) http://www.bbc.co.uk Edukacyjne (różne poziomy, tematy, formy) Obowiązkowa praca na lekcji lub w domu Zadanie dla chętnych: nauczyciel zachęca uczniów do dokonania wyboru interesującego podkastu i słuchania w wolnym czasie

Zadania dla uczniów Znajdź istotny szczegół Słuchaj i zapisuj słowo po słowie (tradycyjne dyktando); porównaj z transkrypcją Odpowiedz na pytania szczegółowe (listening for details) Gdzie to jest, Jaka jest pogoda, itp. (listening for gist) Jaki jest główny pomysł/idea (listening for main idea) Jaka jest atmosfera, klimat Zrób notatki, a następnie na ich podstawie odtwórz dialog/historię Napisz streszczenie Zrób szkic historii/dialogu Uzupełnij luki Zrób luki w tekście dla kolegi Przetłumacz fragment nagrania na język ojczysty, następnie dokonaj z powrotem tłumaczenia na język nagrania; porównaj z transkrypcją Słuchając jednocześnie powtarzaj lub odczytuj transkrypcję

Tworzenie podkastów Sprzęt: mikrofon Oprogramowanie: program do nagrywania np. Audacity Miejsce publikacji: www.podOmatic.com www.easypodcast.com www.mypodcast.com freehostwebs.com LoudBlog

Zastosowanie podkastów w nauczaniu Uczniowie w roli autorów Pojedynczy podkast (one-off podcast) Regularna seria podkastów Uczniowie produkują, a następnie umieszczają w Internecie

Zadania dla uczniów Temat Czas trwania Poziom językowy Forma pracy Rodzaj Informacje personalne 1-3 minuty początkujący indywidualny jednorazowy Opinie na określony temat początkujący + seria Opis (np. zwyczaje narodowe, wakacje) 5 minut + średniozaawansowany + małe grupy jednorazowy/ seria Opowiadanie dowcipów/ anegdot źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007

Dobór podkastów Tematyka Słownictwo Gramatyka Idiomy i Slang Język Biznesu Wiadomości Limeryki, żarty, anegdoty Piosenki Poezja źr.:http://edseminars.apple.com/seminars/eventfiles/45/podcasting.jpg

Dobór podkastów Zwróć uwagę na: Istotny dla ucznia temat – podtrzymuje uwagę, wzmacnia motywację Autentyczny język i kontekst – odzwierciedlenie realnego świata Przydatność Możliwość zastosowania w życiu, poza szkołą Relevance, transferability

Metodyka podkastów Konieczne jest określenie celu słuchania Podkasty to nie tylko listening Ćwiczenie może uwzględniać więcej niż jedną sprawność Materiały towarzyszące: karty pracy, komentarze kulturowe, transkrypcja Konkretne polecenia (np. słuchając czytaj głośno transkrypcję nagrania; nagraj tekst, następnie wyślij do nauczyciela)

Podkasty na lekcji – etap I Praca nauczyciela przed lekcją: 1. Założenie strony dla projektu na specjalnej stronie podkastingowej, np. www.podomatic.com 2. Napisanie wprowadzenia do projektu – zadanie dla uczniów (krótki tekst, zdjęcie - ew. zadanie w postaci pliku dźwiękowego – i przykład). 3. Warunki konieczne: komputer połączony z Internetem, mikrofon i słuchawki Czas: 30 minut

Podkasty na lekcji – etap II Praca uczniów na lekcji: W parach lub indywidualnie uczniowie: Przygotowują krótki tekst odnoszący się do polecenia nauczyciela Zapisują tekst Robią próbę – czytają tekst Nagrywają tekst Sprawdzają jakość Publikują nagranie na stronie Miejsce: pracownia komputerowa Czas trwania: 45-60 minut

Podkasty na lekcji – etap III Praca uczniów na lekcji: Wysłuchanie podkastów wykonanych przez uczniów Każdy uczeń słucha wszystkich podkastów Robi notatki W małych grupach porównywanie rezultatów Pracownia komputerowa Czas trwania: 45-60 minut

Podkasty na lekcji – etap IV Po wprowadzeniu uczniów do podcastingu (etap I-III) - regularna produkcja podkastów na tematy związane z programem nauczania Może być to jedna z form pracy domowej Coraz większa wprawa, mniej czasu potrzebne do tworzenia nagrań Pracownia komputerowa lub praca w domu Czas trwania: 3-4 kolejne lekcje źr.: G.Dudeney, N. Hockly, How to teach English with technology, Pearson Longman 2007