Zasady budżetowe.. Zasady budżetowe traktowane są jako: cechy idealnego budżetu, cechy idealnego budżetu, elementy definicji budżetu, elementy definicji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstytucyjny system organów państwowych Wykład I Zagadnienia wstępne - konstytucja Dr Krzysztof Wygoda.
Advertisements

Ekonomiczne i prawne pojęcie budżetu państwa
Procedura budżetowa (cz. 1)
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
1. Pojęcie budżetu 2. Charakter prawny budżetu 3
BUDŻET MIASTA MIELCA NA 2011 ROK. Ogólne założenia przyjęte przy konstruowaniu budżetu 2011 Wskaźnik wzrostu wynagrodzeń 5,2% (z wyjątkiem pracowników.
Finanse administracji publicznej
Partnerstwa w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki.
Kontrola finansów publicznych
Kontrola finansów publicznych
FINANSE PUBLICZNE I SYSTEM FINANSOWY PAŃSTWA
PRAWO FINANSOWE.
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
PRAWO FINANSOWE.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Uchwalanie ustawy budżetowej.
Budżet państwa.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
FINANSE PUBLICZNE I RYNKI FINANSOWE
Procedura budżetowa w Polsce
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
ARTUR WALASIK KATEDRA FINANSÓW - WYDZIAŁ FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO . KONTROLA ZARZĄDCZA ORAZ AUDYT W.
Budżet państwa: Wpływy i wydatki
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Pojęcie i zasady funkcjonowania publicznego systemu finansowego
Budżet państwa Pojęcie i funkcje Dochody i wydatki Zasady budżetowe
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Fundusze celowe Fundusze celowe w publicznym systemie finansowym
Podstawy prawne finansów publicznych w Polsce
Konstytucja po roku 1989 Alicja Klich II Lbh.
Jednostki sektora finansów publicznych
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> PICTURE START.
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Finanse publiczne i prawo finansowe
Wprowadzenie do prawa budżetowego
WIELOLETNIE PLANOWANIE FINANSOWE
PRAWO INTERTEMPORALNE
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
Źródła prawa finansowego Wykład 2 1 Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki.
KOMPETENCJE FINANSOWE ORGANÓW LOKALNYCH. Obowiązujące podstawy prawne.
W Konstytucji finansom poświęcony jest rozdział X „Finanse publiczne”, ale ponadto do kwestii finansowych mają zastosowanie takie przepisy powiązane, jak:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę.
Sprawozdawczość i kontrola budżetu państwa Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski Kierownik Katedry Prawa Finansowego Uniwersytet Łódzki
Rolę aktu kodyfikującego przepisy prawa finansowego pełni ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U ) Tego bym nie powiedział.
Stacjonarne Studia Administracji Prawo karne materialne Zajęcia 1. mgr Katarzyna Piątkowska Katedra Prawa Karnego Materialnego.
Wolność gospodarcza w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego.
Finanse publiczne i prawo finansowe
Prawo budżetowe.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Budżet państwa i polityka fiskalna.
Konstytucyjny system źródeł prawa
BUDŻET MIASTA NA 2017 R..
DYSCYPLINA FIANASÓW PUBLICZNYHCH
Krzysztof J. Jankowski LL.M.
Prof. dr hab. Henryk Dzwonkowski
dr hab. Iwona Sierpowska
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Ograniczenia praw i wolności w Konstytucji RP
Finanse Publiczne Wprowadzenie.
I. Zasady budżetowe II. Budżet III. Klasyfikacja budżetowa
Budżet Państwa.
SKUTKI FINANSOWE ZMIANY SYSTEMU OŚWIATY.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zapis prezentacji:

Zasady budżetowe.

Zasady budżetowe traktowane są jako: cechy idealnego budżetu, cechy idealnego budżetu, elementy definicji budżetu, elementy definicji budżetu, postulaty pod adresem budżetu lub gospodarki budżetowej. postulaty pod adresem budżetu lub gospodarki budżetowej.

Zasady jako postulaty. Zasady budżetowe wykształciły się jako postulaty nauki pod adresem praktyki budżetowej (opracowywania, uchwalania, wy­konywania budżetu). Zasady budżetowe wykształciły się jako postulaty nauki pod adresem praktyki budżetowej (opracowywania, uchwalania, wy­konywania budżetu).

Zasady jako normy prawne. Postulaty budżetowe przejął prawodawca, określając je w przepisach konstytucji lub w ustawie poświęconej finansom publicznym (prawo budżetowe). Zasady budżetowe wynikają z przepisów Konstytucji RP i z ustawy o finansach publicznych. Postulaty budżetowe przejął prawodawca, określając je w przepisach konstytucji lub w ustawie poświęconej finansom publicznym (prawo budżetowe). Zasady budżetowe wynikają z przepisów Konstytucji RP i z ustawy o finansach publicznych.

Zasady powszechnie akceptowane: powszechności, powszechności, jedności materialnej, jedności materialnej, jedności formalnej, jedności formalnej, roczności, roczności, szczegółowości, szczegółowości, uprzedniości, uprzedniości, jawności i jawności i przejrzystości. przejrzystości. Kontrowersje wywołuje zwłaszcza zasada równowagi budżetowej.

Powszechność (zupełność) budżetu. Powszechność budżetu oznacza wymóg objęcia nim wszystkich dochodów i wydatków publicznych wszystkich jednostek sektora finansów publicznych. W takim ujęciu powszechność budżetu od dawna należy już do przeszłości, ponieważ ujęcie to odnosiło się do tzw. budżetowania brutto, czyli objęcia budżetem wszystkich dochodów i wydatków publicznych. Od metody tej odstąpiono, ponieważ okazała się ona zbyt uciążliwa i uniemożliwiająca samodzielne ponoszenie odpowiedzialności za gospodarowanie środkami publicznymi. Powszechność budżetu oznacza wymóg objęcia nim wszystkich dochodów i wydatków publicznych wszystkich jednostek sektora finansów publicznych. W takim ujęciu powszechność budżetu od dawna należy już do przeszłości, ponieważ ujęcie to odnosiło się do tzw. budżetowania brutto, czyli objęcia budżetem wszystkich dochodów i wydatków publicznych. Od metody tej odstąpiono, ponieważ okazała się ona zbyt uciążliwa i uniemożliwiająca samodzielne ponoszenie odpowiedzialności za gospodarowanie środkami publicznymi.

Formy budżetowania. Jedność budżetu występuje w dwóch znaczeniach, tzn. jako: jedność formalna i jedność formalna i jedność materialna. jedność materialna. Narysować.