Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
RESTRUKTURYZACJA REJONÓW.
Michał Żwinis s3472.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
PODSTAWY PRAWNE KOSZTORYSOWANIA
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Zarządzanie projektami
Adam Walicki - 30 września 2010
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szkolenia, Coaching, PR.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Prof. Aleksander Surdej
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Planowanie przepływów materiałów
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Zarządzanie zagrożeniami
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
1.Rozpoczęcie działalności w 1983 r., 2.Udział w przetargach i realizacja wszystkich zadań z zakresu budownictwa drogowego, 3.Obszar działań obejmuje.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
USŁUGA INŻYNIERA - KRYTERIA WYBORU OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
11 © Centrum Zamówień Publicznych sp. z o.o. Widzieliśmy więcej,. patrzymy dalej - wiemy lepiej. 1/9 POZACENOWE KRYTERIA OCENY OFERT Radca.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
1.  SZPITALI KTÓRY ZREALIZOWAŁ PROGRAM RESTRUKTURYZACJI  WYCZERPAŁ MOŻLIWOŚCI OBNIŻENIA KOSZTÓW DZIAŁANIA  SPEŁNIA OBOWIĄZKOWE WYMAGANIA DO KONTRAKTOWANIA.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Równościowe zarządzanie projektem
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
VI Plenarne Forum Inwestycyjne
Zapis prezentacji:

Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard” Norbert Wyrwich Dyrektor Departamentu Zarządzania Drogami i Mostami

Agenda: Czym jest utrzymaj standard 1.1 Rys historyczny Analiza modelu wykonana przez 2.1 Aspekt zarządczy 2.2 Aspekt finansowy 2.3 Aspekt zewnętrzny 3. Wnioski z ewaluacji

Czym jest utrzymaj standard ? Model utrzymania drogi oparty na wskaźnikach jakości utrzymania, które są szczegółowo zdefiniowane tworząc określony standard drogi, który ma być utrzymywany przez cały cykl trwania umowy. To nowy i efektywny model bieżącego utrzymania dróg zapewniający wysoką jakość świadczonych usług końcowemu użytkownikowi przez 24 godziny na dobę.

Rys historyczny 2010 – Raport dotyczący optymalnego modelu zarządzania pracami utrzymaniowymi – Zespół Pracowników Gddkia 2010 – Pierwsze kontrakty na utrzymanie dróg w modelu „utrzymaj standard” materiały opracowane przez O/Szczecin 2011 – Raport dot. Efektywności zarządzania utrzymaniem dróg (benhmarking) – Erst and Young ( firma doradcza) 2012 – Porównanie ekonomiczne stosowanych w GDDKiA modeli zarządzania drogami (PWC) 2012/2013 – Stworzenie jednolitych Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla kontraktów w modelu „utrzymaj standard” 2013(listopad- grudzień) – Audyt BAW dot. jednolitych SIWZ 2015 (styczeń) - Efekty i wpływ zarządzania drogami w modelu „Utrzymaj standard”

Aspekt zarządczy Określone w umowie wynagrodzenie przysługuje jedynie za utrzymanie elementów przekazanych Wykonawcy zgodnie z określonym standardem. Obecnie możliwe jest zmniejszanie wynagrodzenia w przypadku niedotrzymania standardów (nie kary). Możliwość zmiany wynagrodzenia, w przypadku zmiany zakresu elementów utrzymywanych przez Wykonawcę. w oparciu o przedstawione w ofercie ceny jednostkowe Zamawiający nie określa jak często mają być wykonywane poszczególne prace (np. koszenie, sprzątanie, odśnieżanie czy uzupełnienia nawierzchni). Wskazuje za to ogólny sposób wykonywania prac oraz określa dokładnie jaki ma być oczekiwany efekt.

Aspekt finansowy Model „Utrzymaj standard” pozwala na utrzymywanie dróg w określonym standardzie przy przewidywalnych dla stron umowy wartościach finansowych. Fuzja dotychczas rozproszonych usług pozwoliła na optymalizowanie czynników generujących koszty.

Aspekt finansowy Model „Utrzymaj standard” silnie oddziałuje na otoczenie zewnętrzne stymuluje nowe potrzeby

Aspekt finansowy Kontrakt „Utrzymaj standard” to realny wpływ na zmianę zatrudnienia w firmach wykonawczych Przeciętny kontrakt „Utrzymaj standard” generuje 30 do 40 nowych miejsc pracy. Dzięki dotychczasowym kontraktom szacuje się, że jest to około 750 do 1000 osób. Wskaźnik zatrudnienia to około 0,7 os/km

Aspekt finansowy

Aspekt finansowy Kontrakt „Utrzymaj Standard” do mierzalne wpływy do budżetu państwa

Aspekt zewnętrzny Jak wykazały analizy prowadzone przez GDDKiA, utrzymanie podobnych standardów dróg siłami własnymi lub w ramach dotychczasowej formuły kontraktów obmiarowych byłoby nieopłacalne. Większość (59%) firm realizujących kontrakty „Utrzymaj standard” to firmy polskie – to znaczy takie, których główna siedziba znajduje się w Polsce. Stabilność przepływów finansowych, jakie zapewniają firmom kontrakty w formule „Utrzymaj standard”, jest najbardziej cenioną przez firmy cechą tych kontraktów.

Aspekt zewnętrzny Pomimo licznych wątpliwości dotyczących rentowności kontraktów „Utrzymaj standard” wszystkie firmy deklarują chęć realizacji podobnych kontraktów w przyszłości.

Wnioski z ewaluacji Przekazywać do potencjalnych wykonawców informację w jakim stanie jest nawierzchnia drogi, oraz cała infrastruktura towarzysząca, co może wpłynąć na redukcję cen oferowanych przez Wykonawców w przetargach. Wymagana jest bardziej szczegółowa analiza najbardziej newralgicznych obszarów utrzymania elementów drogi, weryfikacja stosowanych rozwiązań zagranicznych oraz poddanie wypracowanego rozwiązania konsultacjom z branżą wykonawców robót utrzymaniowych na drogach.

Wnioski z ewaluacji Rekomenduje się określenie potrzeb szkoleniowych w oparciu o stwierdzone luki kompetencyjne i organizację szkoleń rozwijających kompetencje pracowników Oddziałów w zakresie monitorowania umów „Utrzymaj standard”. Dla zagwarantowania najlepszej relacji pomiędzy jakością wykonywanych prac utrzymaniowych i ich ceną, warto zastanowić się nad modyfikacją standardów dla dróg klasy GP i G – ich obniżeniu w obszarach nie wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Wnioski z ewaluacji Konieczna jest ciągła analiza narzędzi wykorzystywanych podczas dokonywania kontroli. W celu ograniczenia subiektywności oceny spełnienia standardów zaleca się opracowanie i wdrożenie precyzyjnej Instrukcji kontroli wykonawców, uwzględniającej częstotliwości i metody kontroli. Konieczne jest precyzyjne rozgraniczenie odpowiedzialności pomiędzy wykonawcę robót w modelu „Utrzymaj standard” i wykonawcę robót budowlanych oraz dokładne określenie jak dany podmiot powinien zachować się w momencie wystąpienia usterek.

Dziękuję za uwagę