POLITYKA PERSONALNA BIBLIOTEKI AKADEMICKIEJ W DOBIE ZMIAN Maria Garczyńska Biblioteka Główna AGH w Krakowie Łódź, 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Kształcenie praktyczne
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie 6.3 Inicjatywy lokalne na rzecz podnoszenia poziomu aktywności zawodowej na obszarach wiejskich.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Ewa Dobrzyńska-Lankosz BG AGH
Jakość i parametry procesu kształcenia
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
BIBLIOTEKARZ W OCZACH STUDENTÓW WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA W GDAŃSKU Sylwia BaranowskaBibliotekarz – zawód czy powołanie – Gdańsk, wrzesień 2009 r.
SPECYFIKA PRACY BIBLIOTEKARZA UCZELNI ARTYSTYCZNEJ W OPINII CZYTELNIKÓW – PRACOWNIK MERYTORYCZNY, DORADCA CZY PRZYJACIEL? mgr Sławomir Sobczyk Biblioteka.
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Szkolenia, Coaching, PR.
Norweskie biblioteki okręgowe i ich projekty Biblioteka Okręgowa w Hordaland jako przykład.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Warszawa, 23 listopada 2007 r. Ocena działalności bibliotek węgierskich wnioski i problemy Ilona HEGYKÖZI Dyrektor Biblioteki Naukowej Bibliotekarstwa,
Czy nowa struktura zwiększy popularność biblioteki?
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
 Innowacyjny, nowoczesny, unikalny w skali kraju kierunek studiów społecznych  Interdyscyplinarny charakter studiów pozwalający łączyć wiedzę socjologiczną.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Nauczyciele bibliotekarze 1. Jak często korzystają Państwo z różnych usług biblioteki pedagogicznej?
- bariera informacyjna w bibliotekach akademickich
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
Misja biblioteki naukowej a współpraca sieci bibliotek medycznych Renata Birska, Ewa Busse-Turczyńska – Biblioteka Główna AM w Lublinie.
Pora na inspiracje? - Forum Młodych Bibliotekarzy jako bodziec do działań (opinie po 8 FMB w Olsztynie) Mgr Katarzyna Bikowska.
Ministerstwo Finansów
Dr Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu Problematyka organizacji zasobów w nowoczesnej bibliotece akademickiej.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
WCZORAJSZA PRZYSZŁOŚĆ JUTRO BIBLIOTEKARSTWA POLSKIEGO W ARTYKUŁACH PRZEGLĄDU BIBLIOTECZNEGO Z LAT 1946 – 1988 (wybór subiektywny) Elżbieta Kałuża Biblioteka.
Biblioteka Główna Politechniki Łódzkiej Bibliotekarstwo jako branża u progu ery cyfrowej Ewa Kobierska-Maciuszko, BUW.
Czy w bibliotece XXI wieku jest miejsce dla bibliotekarza? Mgr Agnieszka Kanczak Mgr Karina Szołtysik.
Nowe formy aktywności bibliotek (w szczególności formy przynoszące zyski) Magdalena Kaczmarek Biblioteka Główna Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów.
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Skierniewice, Al. Niepodległości 4 tel. (0-46) , (0-46) fax. (0-46)
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Kształcenie września 2018.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
Zapis prezentacji:

POLITYKA PERSONALNA BIBLIOTEKI AKADEMICKIEJ W DOBIE ZMIAN Maria Garczyńska Biblioteka Główna AGH w Krakowie Łódź, 2010

ZMIANY W OBSZARACH: 1. MENTALNOŚĆ KLIENTÓW I PRACOWNIKÓW BIBLIOTEK 2. UWARUNKOWANIA EKONOMICZNO-SPOŁECZNE 3. ZMIANY TECHNOLOGICZNE Łódź, 2010

MENTALNOŚĆ KLIENTÓW I PRACOWNIKÓW BIBLIOTEK 1. ZMIANA NASTAWIEŃ I OCZEKIWAŃ 2. KOMPETENCJE a) PSYCHOLOGICZNE (ŚWIADOMOŚĆ, SAMOOCENA, SAMOKONTROLA), PRAKSEOLOGICZNE (SUMIENNOŚĆ, ADAPTACJA, MOTYWACJA), SPOŁECZNE (EMPATIA, PRZYWÓDZTWO), b) ZAWODOWE (WIEDZA) Łódź, 2010

UWARUNKOWANIA EKONOMICZNO- SPOŁECZNE 1. STAŁA KONTROLA JAKOŚCI USŁUG 2. NOWE MOŻLIWOŚCI (SPOSOBY) PRZEKAZYWANIA INFORMACJI 3. STAŁE KSZTAŁCENIE KLIENTÓW 4. KONTAKTY INTERPERSONALNE I LOBBY OKOŁOBIBLIOTECZNE 5. POZYSKIWANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH Łódź, 2010

ZMIANY TECHNOLOGICZNE 1. BIBLIOTEKARZE „POMOCNICZY” 2. BIBLIOTEKARZE NAUKOWI/DZIEDZINOWI 3. ŁĄCZENIE WIEDZY/UMIEJĘTNOŚCI Z RÓŻNYCH DZIEDZIN Łódź, 2010

ROZWÓJ ZAWODOWY I OCENA PRACOWNIKÓW 1. KSZTAŁCENIE 2. DOKSZTAŁCANIE 3. SAMOKSZTAŁCENIE Łódź, 2010

ACTION LEARNING 1. SEKCJE 2. PROBLEMY 3. SPOTKANIA Z UDZIAŁEM MODERATORA 4. ROZWIĄZANIA PRAKTYCZNE A TEORIA Łódź, 2010

ACTION LEARNING 1. IDENTYFIKACJA PROBLEMU (konkretność) 2. WDROŻENIE ROZWIĄZANIA (zastosowanie) 3. OBSERWACJA REZULTATÓW (działanie) 4. REFLEKSJA (obserwacja) 5. MODYFIKACJA (zmiana) Łódź, 2010

ACTION LEARNING 1. PRZESTRZEŃ OSOBISTA 2. AKTYWNOŚĆ 3. ROZWÓJ ZAWODOWY 4. MENTORZY Łódź, 2010

BIBLIOTEKARZE DYPLOMOWANI 1. DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWO-BADAWCZA 2. DZIAŁALNOŚC ORGANIZACYJNA 3. DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA 4. INNA DZIAŁALNOŚĆ Łódź, 2010

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ